Fandom

ויקיפוטר

אבן החכמים

978דפים
בויקיפוטר
Add New Page
שיחה3 Share
אבן החכמים.jpg
אבן החכמים
מידע על האובייקט
יצרן

ניקולאס פלאמל

שימוש

מייצר סם חיים, הופך מתכות לזהב

בעלים

ניקולס פלאמל

דמבלדור

אבן החכמים הוא סם מעצבים ידוע הנוצר בידי האלכמיאי ניקולאס פלאמל, שנעזר במחקרו באלבוס דמבלדור. הסם נוצר כתוצאה ממשחק במגוון אופיודים וידוע במרקמו הקשה המזכיר אבן. הסם נשמר בבנק הקוסמים גרינגוס בכספת מאובטחת ביותר ביותר ממש- כל אדם שהיה נוגע בדלתה היה נשאב פנימה בלי אפשרות לצאת- מפני שריחו של הסם היה חריף ביותר. עד שנת 1991, אז העביר אותה האגריד להוגוורטס, (הוגוורטס חייב להיות הפארטי סקול הכי טוב, לטענתו)

תיאור האבןעריכה

האבן מתוארת כבעלת צבע אדום כדם, קטנה ועגולה. היא מפרישה סם-חיים שהשותה ממנו זוכה לחיי נצח, וכן הופכת כל מתכת לזהב טהור. למרות ניסיונות רבים ליצירת האבן, ידוע רק על אחד שהצליח בכך, וזה ניקולאס פלאמל.

ניקולאס פלאמל גילה את האבן בתאריך לא ידוע, אך ללא ספק לפני שנים רבות, כיוון שהוא בן למעלה מ 665. הוא ואשתו פרנל השתמשו בסם המופרש ממנה כדי להפוך לבני אלמוות.

קצת לפני 1991 מצא את הלורד וולדמורט, ששהה אז באלבניה חסר גוף וכוחות, קוסם צעיר בשם קווירל. קווירל החזיר את וולדמורט לאנגליה ושרת אותו. בפקודתו ניסה לגנוב את אבן החכמים, שהייתה מונחת עד אז בכספת 713 בבנק הקוסמים גרינגוסט.

1991עריכה

Stone in gringotts.JPG

האבן בגרינגוטס

וולדמורט תכנן בעזרת האבן להפיק לעצמו גוף חדש ולחזור לחיים ולשלטון. אולם זמן קצר לפני כן גילה או חשד דמבלור שיש ניסיון לגנוב את האבן, והוא העביר אותה להוגוורטס תחת מעטה עבה של כשפים וקסמי הגנה, כדי שיוכל להשגיח עליה טוב יותר. ניסיון הגניבה והעברת האבן להוגורטס היו בתאריך 31 ביולי, יום הולדתו של הארי פוטר. הארי עצמו היה נוכח כאשר לקח האגריד את האבן מהכספת, אם כי לא ידע שזאת היא, עד שלב מאוחר יותר.

בהמשך השנה גילו הארי וחבריו רון והרמיוני על סגולות האבן, וחשדו בסנייפ שמתכוון לגנוב אותה עבור וולמורט. לאחר שלא הצליחו להשיג את דמבלדור או לגרום לפרופסור מקוגנגל להאמין להם, החליטו לצאת בעצמם להשיג את האבן. בכוחות משותפים הצליחו לעבור את כל ההגנות השונות, ולבסוף ניצב הארי לבדו מול קווירל וולדמורט, משיג את האבן בזכות העובדה שרצה להחזיק בה אך לא להשתמש בה. קווירל ניסה לתקוף אותו ולקחת ממנו את האבן בכוח, אך הארי הצליח להרחיק אותו עד שדמבלדור הגיע למקום וחילץ אותו.

סופה של האבןעריכה

ניקולאס פלאמל החליט, בשיתוף עם דמבלדור, להשמיד את האבן. הארי היה המום לגלות זאת, אך דמבלדור הרגיע אותו ואמר: "מנקודת מבט של צעיר כמוך, אני משוכנע שזה קשה להאמין, אבל בשביל ניקולאס ופרנל זהעיקר כמו ללכת לישון אחרי יום מאוד-מאוד ארוך. לאנשים עם מוח מאורגן המוות נתפש בסך הכל כעוד הרפתקה גדולה. אתה יודע, האבן לא הייתה באמת דבר כל כך נפלא אחרי הכל. כסף רב וחיים ארוכים כאוות נפשך- אלה שני דברים שמרבית בני האדם היו מבקשים לעצמם מעל לכל. הצרה היא, שאנשים נוטים לבקש לעצמם בדיוק את הדברים שמזיקים להם ביותר."

וכך באה אל סופה אבן החכמים הידועה היחידה בהיסטוריה.

אבן החכמים במציאותעריכה

לאורך ההסטוריה אכן היו ניסיונות ליצור אבן חכמים שכזאת, שתעניק חיי נצח ותהפוך מתכות לזהב. שורשי הרעיון בכימאים סינים וערבים שניסו לשלב מתכות שונות כדי לשדרג מתכת אחרת. מדע זה כונה אלכימיה, אולם לא הושגו בו תוצאות של ממש.

ראו עודעריכה

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית