FANDOM

45018 122766867773053 110395249010215 125677 7346764 n-1--1-
אוכלי המוות
מידע על הארגון
מייסד(ים)

טום ואנדרולו רידל הבן\ הלורד וולדמורט

הוקם

בערך 1943

פורק

1998

מנהיג(ים)

טום ואנדרולו רידל הבן\ הלורד וולדמורט

מטרות

כיבוש עולם הקוסמים והפטרות מקוסמים בני מוגלגים, חצויי דם ומוגלגים

שייכות

קוסמי אופל

אויבים

מסדר עוף החול

אוכלי המוות הם המשרתים של הלורד וולדמורט. כדי להיות אוכל מוות צריך שיהיה לך את האות האפל מוטבע על יד שמאל.

בלטריקס לסטריינג' עריכה

3432841 41-1-

בלטריקס לסטריינג'(לשעבר בלק) הייתה כביכול התומכת הנלהבת ביותר של וולדמורט . היא נולדה למשפחה טהורת דם וכמו בעלה ואחותה היא הייתה אוכלת מוות . היא עינתה את הוריו של נוויל לונגבוטום ונשלחה לכלא אזקבאן ל15 שנים עד שברחה בבריחה הגדולה שתוארה בספר החמישי . היא זכתה לכך שהאות האפל על בשרה . בנוסף, בספר החמישי היא הרגה את סיריוס בלק- בן דודה והסנדק של הארי. בספר השביעי היא חרטה על בשרה של הרמיוני את המילה בוצדמית, הרגה את דובי (גמדון בית) ולבסוף, לאחר שכמעט הרגה את ג'יני, היא נהרגה על ידי מולי וויזלי.

לוציוס מאלפוי עריכה

מאמר ראשי: לוציוס מאלפוי
Lucius-1-

לוציוס מאלפוי היה אוכל מוות בשתי מלחמות הקוסמים. הוא נישא לנרקיסה בלק, ודראקו הוא בנם היחיד והראשון מהמשפחה שהוצג בסדרה. בתקופת לימודיו בהוגוורטס הוא השתייך כמו כל בני משפחתו לבית סלית'רין, ובשנתו החמישית החל לכהן כמדריך. לוציוס הנהיג את אוכלי המוות בתקופת מלחמת הקוסמים הראשונה, המתרחשת לפני אירועי הספר הראשון. משפחת מאלפוי זכתה להערכה רבה בעולם הקוסמים המתואר בסדרה, בשל השפעתו הרבה של לוציוס על הוגוורטס ועל משרד הקסמים, אותה השיג באמצעות תרומות כספיות למשרד ולבית החולים לקוסמים, כמו גם בשל כהונתו בחבר הנאמנים של בית הספר. אולם, בסוף הספר השני הוא הודח מתפקידו ובעקבות הקרב במשרד הקסמים בסוף הספר החמישי הוא אף נאסר באזקבאן. בשל הכישלון הזה הוא איבד את מעמדו הגבוה בקרב אוכלי המוות, ובתחילת הספר השביעי אולץ על ידי וולדמורט לתת לו את שרביטו.

נרקיסה מאלפויעריכה

נרקיסה מאלפוי היא אמו של דראקו מאלפוי, בת דודתו של סיריוס בלק, סנדקו של הארי, כך שדראקו הוא אחיין של אוכלת המוות בלטריקס לסטריינג' ושל אנדרומדה טונקס, אחיותיה של נרקיסה. בדומה לשאר משפחת בלק גם היא למדה בבית סלית'רין. היא מתוארת כאשה יפה, גבוהה, רזה, ואף הנראה כאילו משהו בעל ריח רע מונח מתחתיו. בניגוד לבעלה ולבנה היא איננה אוכלת מוות, אך היא כן חולקת את אמונותיהם בכל הנוגע לטוהר הדם ולשנאה של מוגלגים. היא רגישה מאוד לשלומו של דראקו, ובתחילת הספר השישי הפרה הוראה מפורשת של וולדמורט ודיברה עם סוורוס סנייפ על המשימה שהוטלה עליו. בסוף הספר השביעי הטיל עליה וולדמורט לבדוק סימני חיים אצל הארי, ופעם נוספת היא שיקרה על מנת שתוכל לברר את מצבו של דראקו. היא נדרה עם סוורוס סנייפ את הנדר הכובל בסרט השישי כדי שישמור על דראקו.

דראקו מאלפוי עריכה

מאמר ראשי: דראקו מאלפוי
666480113-1-

דראקו מאלפוי השתייך כמו כל בני משפחתו לבית סליתרין, והוא מוצג כאחד מהמנהיגים של תלמידי הבית בשנים בהן השתייך אליו. הוא למד באותה שכבת גיל עם הארי פוטר, ובמשך ששת השנים הראשונות שלהם בהוגוורטס יחסי שנאה התקיימו בין השניים. יחסי השנאה הופכים לכמעט-חיבה כשהארי מציל את דראקו ממוות בקרב על הוגוורטס. כמו כל משפחתו, דראקו חולק באמונה על טוהר הדם וחשיבותו.

סוורוס סנייפ עריכה

338090 100-1-
מאמר ראשי: סוורוס סנייפ

סוורוס סנייפ היה אוכל מוות בעבר . הוא בגד בוולדמורט מאז שהוא איים להרוג את לילי פוטר - אהבת חייו של סנייפ . סוורוס סנייפ מתואר כאיש עם שיער שחור שמנוני עד הכתפיים , ועיניים שחורות וקרות . ככל הנראה סנייפ התעניין באומנויות האופל ,והיה מוכשר בהתגוננות מפני כוחות האופל . הוא זכה לכך שהאות האפל ייצרב על בשרו .

איגור קרקרוף עריכה

איגור קרקרוף היה המנהל של בית הספר לקוסמים דורמשטרנג. לאחר שנתפס על ידי ההילאים הוא משתף פעולה עם משרד הקסמים, ובכך גורם לתפיסתו של אוגוסטוס רוקווד שעבד במשרד הקסמים. בגלל בגידתו זו הוא רוכש לעצמו שונאים רבים. הוא נמלט והסתתר לאחר חזרתו של וולדמורט בסיום טורניר הקוסמים המשולש, אך לבסוף מאותר על ידי וולדמורט ומשלם בחייו על בגידתו.

ברטמיוס קראוץ' עריכה

BartyCrouchJrInterrogation-1-

ברטמיוס (ברטי) קראוץ' הבן הוא אחד מאוכלי המוות הנאמנים ביותר לוולדמורט. הופעתו היחידה היא בספר הרביעי, בו הוא משתלט על ההילאי בדימוס אלאסטור מודי ומתחזה לו במהלך שנת הלימודים, כמורה להתגוננות מפני כוחות האופל. קראוץ' הוא אחד מהגורמים הראשיים לאירועים השונים בספר, ובעיקר בטורניר הקוסמים המשולש אליו הוא דואג שהארי ייכנס ואף מושיט לו עזרה בדרכים ערמומיות. מטרתו של קראוץ' היא להביא את הארי פוטר לידיו של לורד וולדמורט, ולאחר שהארי נמלט הוא מנסה לרוצחו. הוא נלכד על ידי דמבלדור, מקגונגל וסנייפ לפני שהוא עושה זאת, ומאוחר יותר מקבל את נשיקת הסוהרסנים השואבת ממנו את נשמתו. במהלך הספר מתברר גם כי הוא אחד מאוכלי המוות שעינו את הוריו של נוויל לונגבוטום.

פיטר פטיגרו עריכה

מאמר ראשי: פיטר פטיגרו
Wormtail-1-

פיטר המכונה גם זנב תולע היה עוזרו של וולדמורט . הוא בגד בהוריו של הארי בכך שהסגירם לוולמורט . בשנתו השלישי הארי מציל אותו ממוות וכך נשאר חייב להארי את חייו . נחנק מיד הכסף שוולדמורט נתן לו בשל בגידתו . הוא זכה לכך שהאות האפל ייצרב על בשרו .

רגולוס בלק עריכה

רגולוס בלק הוא אחיו הצעיר של סיריוס בלק. רגולוס הצטרף לאוכלי המוות עם תום לימודיו בהוגוורטס, אך כשגילה את אחד ההורקרוקסים של וולדמורט הוא התחרט והחליט לנטוש, אך לא לפני שינסה להשמיד את ההורקרוקס שגילה. בזמן הנסיון הזה הוא נהרג ומותיר את המשימה לגמדון הבית קריצ'ר, אך זה נכשל בה. הוא מותיר אחריו קמע מזויף, וחותם עליו בראשי התיבות רא"ב, המתבררים רק בתחילת הספר השביעי.

פנריר גרייבק עריכה

פנריר גרייבק הוא אדם זאב אכזרי המנהיג אנשי זאב רבים שנודו מקהילת הקוסמים. הוא נוהג לנשוך ילדי קוסמים ולגדלם כך שישנאו קוסמים. גרייבק היה זה שנשך את רמוס לופין. בנוסף לכך הוא קניבל. הוא מצטרף לשורותיו של לורד וולדמורט, אך לא "זוכה" לכך שהאות האפל ייצרב בבשרו (מה שמעיד על מעמדו הנחות יחסית). בספר השישי הוא משתתף בפלישה להוגוורטס, ובמהלכה תוקף את ביל ויזלי ופוצע אותו אנושות. בספר השביעי הוא מצטרף לחבורות קוסמים המנסות לצוד קוסמים המבוקשים על ידי משרד הקסמים, ותוך כדי כך מצליח ללכוד את הארי, רון והרמיוני. בסוף הספר הוא משתתף בקרב על הוגוורטס, ובסופו מובס על ידי רון ויזלי ונוויל לונגבוטום.

אמיקוס ואלקטו קארו עריכה

אלקטו ואמיקוס קארו הם אח ואחות אוכלי מוות המופיעים לראשונה בספר השישי, בסצנה שבה סנייפ הורג את דמבלדור בראש מגדל האסטרונומיה. שניהם מתוארים כנמוכים, שמנים ואכזריים. בספר השביעי הם מתמנים בהוראת משרד הקסמים (הנשלט על ידי וולדמורט) לתפקידי המורים לחקר המוגלגים (אלקטו) והתגוננות מפני כוחות האופל (אמיקוס). שיעוריהם מתנהלים מתוך נטייה לטובת כוחות האופל ונגד המוגלגים. בסוף הספר הם נתפסים על ידי הארי פוטר ולונה לאבגוד, ונאסרים על ידי מינרווה מקגונגל.

פעילויות אוכלי המוות עריכה

מהומות באליפות העולם בקווידיץ' עריכה

אוכלי המוות נכנסו לאליפות העולם בקווידיץ' והתחילו להתפרע. הם הציתו אוהלים ותלו משפחת מוגלגים בעזרת הלחש "לויקורפוס". בסופו של דבר, ברטי קראוץ' ג'וניור שיגר אות אפל לשמי המקום, וגרם לכך שכל הראיות יצביעו על כך שגמדונת הבית שלו, ווינקי, שיגרה את האות האפל. לאחר שיגור האות, ברחו אוכלי המוות מהמקום.

לוחמים עריכה

תומכים של וולדמורט:

מתנגדים של וולדמורט:

הקרב במחלקת המסתורין עריכה

הלורד וולדמורט מכניס למוחו של הארי פוטר זיכרון שגוי שבו הוא רואה את סיריוס בלק מעונה ע"י קללת קרושיאטוס במחלקת המסתורין שבמשרד הקסמים, שורה 97. הארי הולך להציל את סיריוס במחשבה שמה שראה היה אמת, והוא וחבריו מגיעים למחלקת המסתורין. הוא מגיע לשורה 97, שם הוא מוצא את הנבואה של פרופסור סיביל טרלוני:

"זה זה שבכוחו להביס את אדון האופל קרב ובא... הם שחמקו ממנו כבר שלוש פעמים, להם יוולד הוא בשלהי החודש השביעי... ואדון האפל יסמן אותו כשווה לו, אך ברשותו יעמוד כוח שאדון האופל אינו מכיר... ואחד מהם יומת על ידי השני, כי איש מהם לא יוכל לחיות כל עוד ימשיך השני להתקיים... זה שבכוחו להביס את אדון האופל יוולד בשלהי החודש השביעי..."
שיחה בין אלבוס דמבלדור להארי פוטר, הארי פוטר ומסדר עוף החול, פרק 37: "הנבואה האבודה", עמודים 858-859.

לוחמים עריכה

תומכים של וולדמורט:

מתנגדים של וולדמורט:

הקרב במגדל האסטרונומיה עריכה

הקרב במגדל האסטרונומיה התרחש בהוראתו של וולדמורט ובעזרתו של דראקו מאלפוי. מטרתו הייתה ביצוע המשימה שהטיל הלורד וולדמורט על דראקו - הריגת אלבוס דמבלדור. הקרב התחיל כאשר הארי ודמבלדור שהו במערה בה נמצא הזיוף של ההורוקרוקס של וולדמורט, הקמיע של סאלאזאר בלט. דראקו, שעבד על המשימה במשך כל השנה, העביר לתוך הוגורטס מספר אוכלי מוות כדי שיעסקו את אנשי מסדר עוף החול וההילאים שבהוגוורס בזמן שהוא מבצע את משימתו. כאשר הארי ודמבלדור חוזרים להוגוורטס, הם מגלים את האות האפל מעל מגדל האסטרונומיה. הם טסים אליו, וכאשר המם מגיעים, לאחר קרב קצר וחילופי דברים, הורג סנייפ את דמבלדור. באותו זמן, בקומה אחרת של המגדל, מתרחש קרב בין מספר הילאים, תלמידים ומורים ובין אוכלי המוות. שיקויי הפליקס פליציס, אותו נתן הארי לרון, הרמיוני, ג'יני ונוויל לפני הקרב, מגן עליהם מפגיעות. הנפגע העיקרי של הקרב היה דמבלדור, שנרצח, אבל מסופר גם על אוכל מוות אחר שנהרג. כמו כן, ביל וויזלי ננשך על ידי אדם הזאב פנריר גרייבק, ולמרות שהוא אינו הופך לאדם זאב מתרחשים אצלו שינויים והוא נפצע קשות.

לוחמים עריכה

תומכים של וולדמורט:

מתנגדים של וולדמורט:

הקרב על הוגוורטס עריכה

הלורד וולדמורט גילה שהארי פוטר מוצא את רוב ההורוקרוקסים שלו, והוא מודאג שמא הארי ימצא את הורקרוקס שבהוגוורטס (עטרת רייבינקלו). נמסר לו על ידי סנייפ שהארי נמצא והשתלט על הוגוורטס והבריח את אוכלי המוות ששלטו על הוגוורטס, והוא דורש מתלמידי הוגוורטס להסגיר את הארי תוך שעה, ואם לא, אז יהרוג את התלמידים. התלמידים לא מסגירים את הארי ופורץ קרב.

לוחמים עריכה

תוצאה עריכה

8-1-

הארי מתחזה למת, ואז כביכול "קם לתחייה" ומנצח את הוגוורטס - בקרב השני שפרץ. הלורד וולדמורט מנוצח בידי הארי ורוב אוכלי המוות מובסים.

ראו גםעריכה