FANDOM

איימוס דיגורי
מידע ביוגרפי
סטטוס דם

טהור(יש להניח)

מידע גופני
סוג

בן אדם

מין

זכר

מידע משפחתי
משפחה

•גברת דיגורי •סדריק דיגורי ז"ל

מאפייני קסם
הסתפחויות
עבודה

משרד הקסמים,המחלקה לרישוי ופיקוח על חיות פלא

בית

הפלפאף

נאמנות

משרד הקסמים

.

איימוס דיגורי היה קוסם שעבד במחלקה לרישוי ולפיקוח על יצורי פלא במשרד הקסמים. הוא ואשתו איבדו את בנם סדריק ב-1995, כשנרצח בידי פיטר פטיגרו, משרתו של הלורד וולדמורט, בעקבות הוראה שניתנה לו על-ידי הלורד עצמו.ךביוגרפיה
משפחת דיגורי התגוררה באזור גבעת אוטרי סנט קצ'פול, בסמוך למשפחת וויזלי, למשפחת לאבגוד ולמשפחת פוסט. בשנת 1994, איימוס ומשפחתו נסעו למשחקי גביע העולם בקווידיץ'. לאחר שאוכלי-המוות הגיעו לשם וגרמו לפריצת מהומות, קבוצת קוסמים שכללה גם את איימוס, מצאו את גמדונת הבית ווינקי, שוכבת בדיוק מתחת לאות האפל. איימוס חקר אותה על היותה שם, ביצע פריורי אינקנטאטו על השרביט של הארי שהיה בידה, וראה שהלחש האחרון שביצע השרביט היה מורסמורדרה - לחש המזמן את האות האפל.
מאוחר יותר הוא ביקש מאדון וויזלי לעזור לאלאסטור מודי לצאת מצרות שאליהם נכנס. הוא לא ידע שבאותו היום מודי נחטף על-ידי ברטי קראוץ' הבן, אלא חשב שזו עוד אזעקת שווא של מודי, שהפך לפרנואיד עם השנים. איימוס רצה להבטיח שעבודתו החדשה של ההילאי בהוגוורטס לא תהיה בסכנה.
באותה השנה, בנו של איימוס, סדריק, נבחר להיות המתמודד מטעם הוגוורטס בטורניר הקוסמים המשולש, בחירה שעוררה באיימוס גאווה רבה. עם זאת, שמו של הארי פוטר יצא מגביע האש בנוסף לזה של סדריק, ואנשים רבים האמינו כי הארי, שהיה צעיר מכדי להתמודד ועל כן זכה לפרסום תקשורתי רב, ניסה לרמות את סדריק ואת בית הפלפאף כולו, שזכה במקרים מעטים מאוד לגאווה ולכבוד בהיקף בית-הספר.
הארי וסדריק ראו את עצמם כמתמודדים שווים בסוף הטורניר, ולכן שניהם לקחו את גביע הטורניר יחד. כך בעצם נלקחו על-ידי מפתח המעבר למלכודת שטמן הלורד וולדמורט להארי. וולדמורט ציווה על פיטר פטיגרו להרוג את סדריק, ולאחר קרב קצר הצליח הארי להימלט מבית הקברות עם גופתו של סדריק, ולהחזיר אותה להוריו. איימוס מיד פרץ בבכי, והארי הסביר לו מאוחר יותר את הסיפור המלא. הוא הודה להארי על שהחזיר את גופתו של סדריק, והבטיח לו שאינו מאשים אותו על מותו. הארי ניסה לתת להוריו של סדריק את כספי הזכייה שלו בטורניר, אך הם סירבו.
סביר להניח שאיימוס התנגד להכפשות שמשרד הקסמים הוציא כנגד הארי ודמבלדור, שציינו שמותו של סדריק לא היה תאונה טרגית, אך לא ברור מה היה גורלו במלחמת הקוסמים השנייה ולאחריה. ניסה לשכנע את הארי פוטר לעזור לו להציל את סדריק דיגורי

אישיות ותכונות איימוס היה גאה מאוד בבנו סדריק, עד כדי כך שהוא הילל ופיאר אותו בכל הזדמנות אפשרית, דבר שגרם לתחושת חוסר נוחות בקרב מתחריו של בנו במשחקי הקווידץ', וביניהם הארי פוטר. סדריק, לעומת זאת, היה צנוע למדי, וביטל את שבחיו של אביו בכך שאמר שניצח את הארי במשחק הקווידץ' כיוון שהארי נפל מהמטאטא שלו. למרות סלידתו של איימוס מהפופולריות של הארי, הוא לא האשים אותו ולא נטר לו טינה לאחר מות בנו, ואף היה אסיר תודה על כך שהחזיר את גופתו. איימוס היה גם רגשן ולעיתים רבות נסחף עם עצמו. הוא אהב את בנו מאוד, והיה הרוס לאחר מותו. נראה גם שאיימוס זלזל ביצורים שאינם בני-אדם (או לפחות בגמדוני הבית), אך סלידה זו הייתה נפוצה באותה התקופה.

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית