FANDOM

MoodyProfile
אלאסטור "עין הזעם" מודי
מידע ביוגרפי
נולד/ה

כלל הנראה 1881

נפטר/ה

27 ביולי, 1997

סטטוס-דם

טהור דם

מצב משפחתי

רווק

כינויים

"עין הזעם"

חתימה

אלאסטור "עין הזעם" מודי

מידע ביולוגי
סוג

אנושי

מין

זכר

צבע שיער

אפור כהה

צבע עיניים

אחת שחורה, אחת (מלאכותית) כחולה

צבע עור

בהיר

מידע משפחתי
מאפייני קסם
בוגארט

גופתו (הוא מת)

שרביט

22 וחצי ס"מ, עץ עוזרר ונימי לב של דרקון, גמיש

פטרונוס

נמייה

הסתפחויות
מקצוע

הילאי

  • חבר קסמהדרין
  • מורה להתגוננות מפני כוחות האופל בהוגוורטס
בית

גריפינדור

נאמנות
אלאסטור מודי (נולד ככל הנראה ב-1881, מת ב-27 ליולי, 1997) המכונה גם עין הזעם, הוא קוסם סקוטי טהור-דם, ואחד ההילאים המפורסמים ביותר בעולם.

ביוגרפיה עריכה

מלחמת הקוסמים הראשונה עריכה

אלאסטור מודי הוא אחד ההילאים המפורסמים והחזקים ביותר וחבר במסדר עוף החול במלחמת הקוסמים הראשונה והשנייה.למעשה, הוא ההילאי הטוב ביותר שהועסק אי פעם על ידי משרד הקסמים והוא גם זה שתפס הכי הרבה אוכלי מוות. במהלך מלחמת הקוסמים הראשונה מודי נלחם עם אוכלי מוות רבים וכתוצאה מכך  חלק ניכר מאפו חסר, הוא איבד את רגלו (ונאלץ להשתמש ברגל עץ), קיבל צלקות רבות ואיבד עין אחת (אפשר לראות משמאל את עין הקסם שלו). 

מה שהוביל לסוף הקריירה של אלאסטור מודי הייתה פרנויה לאוכלי מוות שפיתח. במהלך חייו הוא צבר לעצמו כל-כך הרבה אויבים שהוא הפך להיות אובססיבי לגמרי לגבי כל מה שקשור באוכלי מוות וקוסמים אפלים, וכמעט תמיד היה בטוח שישנם קוסמי אופל בסביבתו ומישהו תמיד מנסה לתפוס או להרוג אותו, דבר שבסופו של דבר הוביל לפיטוריו.

הוגוורטס עריכה

אלבוס דמבלדור מצליח לשכנע את עין-הזעם לקבל את משרת המורה להתגוננות מפני כוחות האופל בשנת 1994.

מלבד המחסור האמיתי והצורך בפרופסור, דמבלדור מנסה לשפר במעט את מערך האבטחה סביב בית הספר לכישוף ולקוסמות.כנראה שלגורל היו תוכניות אחרות לגבי בית הספר, וכך קרה שמספר ימים לפני תחילתה של שנת הלימודים החדשה, אלאסטור הותקף בביתו על-ידי ברטי קראוץ' הבן ועל-ידי פיטר פטיגרו, זאת כחלק מפעילותם למען חזרתו של הלורד וולדמורט בגופו הגשמי.

שנת הלימודים מתחילה כאשר עין-הזעם כלוא בתיבה מכושפת וברטי קראוץ' הבן משתמש בשערות ראשו כדי לרקוח שיקוי פולימיצי ולהתחקות אחר דמותו, מרמה בהצלחה את צוות המורים ואת התלמידים כאחד.

הוא לימד את התלמידים במהלך שנת הלימודים הרביעת את הקללות שאין עליהם מחילה:

הקללה העונש מקרה מפורסם שצרך שימוש בקללה
קרושיאטוס מאסר עולם באזקבאן עינוי בני הזוג לונגבוטום
אימפריוס מאסר עולם באזקבאן שליטה על פאיוס ת'יקנס
אבדה קדברה מאסר עולם באזקבאן הריגת ג'יימס ולילי פוטר

הרגליו הפרנואידים של עין-הזעם הם אלו שהטיבו עם משימתו של הלורד וולדמורט יותר מכל. כך לדוגמא, מנהגו לשתות מבקבוק אישי (שמא יחדירו חומר מזיק לשתייתו) שירתה את ברטי קראוץ' בדבר השימוש בשיקוי הפולימיצי מבלי לעורר חשד.

עבודתו הקשה של ברטי קראוץ' הבן למען הלורד וולדמורט היא שהביאה להשתתפותו של הארי בטורניר הקוסמים המשולש ולניצחונו במשימה השלישית. למעשה, עובדות אלו הן הראשונות שמרמזות על תוכניותיו של הלורד וולדמורט, לפיהן ישתמש בהארי בכדי להשתלט על עולם הקוסמים בגופו הגשמי. כאשר הארי חוזר לשטחי הוגוורטס לאחר התקרית בבית הקברות, ברטי קראוץ' מנסה לרצוח אותו, אמנם הוא נעצר בידי אלבוס דמבלדור, מינרווה מקגונגל וסוורוס סנייפ. הללו חיכו שהשפעתו של שיקוי הפוליצימי תתפוגג וחשפו את התרמית. בהשפעת וריטסרום, ברטי קראוץ' מספר לשלושה על מעשיו בהוגוורטס. עין-הזעם האמיתי משוחרר מהתיבה המכושפת ונשלח לתקופת החלמה, בסופה חששותיו הפראנואידיות מוכפלות.

התחלת מלחמת הקוסמים השנייה ומותו של עין- הזעם עריכה

אלבוס דמבלדור, סיריוס בלק וסוורוס סנייפ איחדו את מחדש את מסדר עוף החול, ומודי נשלח יחד עם רמוס לופין, נימפדורה טונקס, קינגסלי שאקלבולט, וכמה חברים נוספים במסדר כדי לקחת את הארי מבית משפחת דרסלי. כשנתיים לאחר מכן נשלח לאותה משימה(למרות שהוא יזם אותה), אך הלורד וולדמורט רצח אותו בדרכו.

עין הקסמים של עין -הזעם עריכה

למודי יש עין קסמים במקום עינו האמיתית, עין זו יכולה להתבונן ב-360 מעלות וגם לראות דרך חפצים מוצקים (כולל גלימות היעלמות).עין הקסמים שלו הייתה מאוחר יותר בשימוש על ידי דולורס אמברידג' כדי לרגל אחרי הפקידים שלה בוועדה לרישום ילידי המוגלגים, אך מאוחר יותר הוחזרה על ידי הארי פוטר במהלך ההסתננות שלו למשרד הקסמים בשנת 1997, וקיבלה קבורה נאותה על ידיו ביער ליד המקום בו אליפות גביע הקווידיץ' התרחשה שלוש שנים קודם לכן. 

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית