FANDOM

אלבוס סוורוס פוטר הוא בנם השני של הארי פוטר וג'יני וויזלי פוטר. הוא נקרא על שם שניים ממנהלי הוגוורטס, אלבוס דמבלדור וסוורוס סנייפ. עריכה

250px-AlbusSevPotter

אלבוס סוורוס פוטר

מראהעריכה

בספר השביעי כתוב שאלבוס הוא היחיד משלושת ילדיו של הארי שירש את העיניים של לילי. גם לו, כמו להארי, יש שיער שחור מבולגן.

ביוגרפיה עריכה

ילדות מוקדמת עריכה

אלבוס סוורוס פוטר נולד בין השנים 2005 - 2006 להארי ולג'יני פוטר. אחיו הגדול הוא ג'יימס סיריוס פוטר ואחותו הקטנה היא לילי לונה פוטר. למרות שהם מציקים לו הוא עדיין אוהב אותם. אלבוס נולד גדל בכיכר גרימולד מספר 12, מקום ששימש כמפקדת מסדר עוף החול. הבית היה שייך בעבר לסיריוס בלק, שעל שמו קרוי ג'יימס אחיו, אך בצוואתו הוריש סיריוס בית זה להארי (כמו כל שאר רכושו).

לפני הוגוורסט עריכה

לפני שהוא עולה על הרכבת, אלבוס לוקח את הארי לשיחה ואומר לו שהוא מפחד להתמיין לסלית'רין. הארי מרגיע אותו ואומר לו שהוא נקרא על שם שני מנהלי הוגוורטס- אחד מהם הוא יוצא בית סלית'רין, ושכנראה הוא האדם הכי אמיץ שהארי אי פעם פגש. הארי מוסיף גם שמצנפת המיון תתחשב בהעדפות שלו, כמו שקרה אצלו. הארי לא סיפר זאת מעולם קודם לכן לאף אחד מילדיו. ברכבת הוא פוגש את סקורפיוס מאלפוי, שהפך לתלמיד מאוד לא פופולרי מאז שמשפחת מאלפוי עברה מהצד האפל והם מתיידדים בקלות.

בהוגוורטס עריכה

באופן מפתיע, אלבוס מתמיין לבית סלית'רין ובשלושת השנים הבאות סופג עלבונות מתלמידי בית הספר והופך לילד לא פופולרי בעצמו כשתלמידי בית הספר מתייחסים אליו כמי שבוגד במורשת אביו.

מחולל הזמן עריכה

לאחר תחילת שנתו הרביעית בהוגורסט הארי והרמיוני, כעת עובדי משרד הקסמים, מנסים למצוא את מיקומם של מחוללי הזמן האחרונים על מנת לאחסנם ולחקור את טיבם. איימוס דיגורי, אביו של סדריק המנוח מנסה לשכנע את הארי להשתמש במחוללי הזמן כדי להציל את סדריק ממוות אך הארי מסרב. אלבוס מאזין לשיחה בין אביו לאיימוס וחש מאוכזב מאביו. הוא משכנע את אחייניתו של איימוס, דלפי דיגורי, לסייע לו ולסקורפיוס למצוא מחולל זמן ולהציל את סדריק.

דלפי תכננה את תכנית איך לגנוב את מחולל הזמן והם פועלים על פי התכנית הזאת. השלושה משתמשים בשיקוי פולימיצי, מתחזים להארי, הרמיוני ורון, מצליחים לפרוץ למשרד הקסמים ובו במקום הם נוסעים לטורניר הקוסמים המשולש.

לאחר שמצליחים לגנוב מחולל זמן הם במקום נוסעים אחורה בזמן לאירוע טורניר הקוסמים המשולש. מתוך אמונה שהפסד של סדריק בטורניר ימנע את מותו ויציל אותו מהרג מידי וולדמורט הם מחבלים במשימות שלו ומביאים לידי כך שהרמיוני הצעירה חושדת בדורמשטרנג ומגיע לנשף חג המולד עם רון וויזלי ולא עם ויקטור קרום, בעוד רון רוקד עם פאדמה פאטיל ומפתח יחסים רומנטיים עמה.

סקורפיוס מראה זאת לאלבוס ובשובם להווה מגלים שרון נשוי לפאדמה והרמיוני יצאה מדעתה. הם מחליטים להשתמש במחולל הזמן שוב על מנת להציל את יחסיהם של רון והרמיוני.

בסיוע מירטל המייללת אלבוס וסקורפיוס חוזרים למשימה השנייה של הטורניר ומכשילים את סדריק. התכנית נכשלת שוב כשסדריק מאבד מהפופולריות בקרב התלמידים ומחליט להצטרף לאוכלי המוות. לבסוף סדריק הורג את נוויל לונגבוטום בקרב על הוגוורטס ובכך נמנע מנוויל מלהרוג את נגיני ולבסוף וולדמורט לא מת ומצליח להרוג את הארי פוטר. בכך הם מביאים לשינוי נוסף בזמן כשאלבוס לא יכול להתקיים. סקורפיוס חוזר להווה ומגלה שבית הספר נשלט על ידי אוכלי המוות. הוא חוזר לעבר ופוגש את רון והרמיוני ויחד הם פוגשים את סוורוס סנייפ שבקו הזמן הזה עדיין חי.

הם מצליחים לשנות שוב את קו הזמן ולהחזיר את אלבוס ולבסוף מחליטים להשמיד את מחולל הזמן. אליהם מצטרפת דלפי אך היא מתוודה שמטרתה האמיתית הוא להחיות את וולדמורט. הם חוזרים בזמן לחורבה בה נולד הארי במכתש גודריק ומגיעים לליל רצח הוריו, לילי וג'יימס פוטר. הם מוצאים מכתב ומגלים שדלפי היא בתו של וולדמורט. הארי, דראקו מאלפוי, רון והרמיוני המבוגרים מגיעים לעבר באמצעות מחולל זמן נוסף ונלחמים בדלפי ושולחים אותה למאסר באזקבאן.

בשובם להווה, הארי ובנו אלבוס מגיעים לבקר בקברו של סדריק דיגורי והארי מגלה שהוא מבקר שם מדי שנה.

אישיות עריכה

אלבוס הוא ילד שקט, נחמד ומתחשב, ההפך הגמור מאחיו הגדול, ג'יימס החצוף. הוא מפגין חוש הומור יבש ובדרך ככל מגיב בציניות ובבדיחות במיוחד עם סקורפיוס חברו היחיד והטוב ביותר לדוגמה: כשניסו לשלוח הודעה מ-1981 להארי שבעתיד סקורפיוס הציע לצעוק להארי התינוק אך מנגד עלול לגרום טראומה קלה אצל התינוק ואלבוס השיב "קלה" והתבדחו שהם יכולים להסתתר במערה לארבעים שנה ואלבוס אמר בציניות שהיה מעדיף לבחור במישהו שרירי ועם כוחות קסם מעולים יותר מבלי מכוונה רעה. הוא מסוגל לעבוד תחת לחץ, לתכנן תוכניות ורעיונות למרות שהם קצת מוזרים ונחוש בדעתו להשגת מטרותיו למשל: כשהוא וסקורפיוס היו בשנת 1981 הוא אמר שהדרך היחידה לתקשר עם אביו היא להשתמש בשמיכת התינוק שהארי נתן לו במתנה וניסח תוכנית שאפילו סקורפיוס אמר שהיא גאונית. זה נראה שמבין אחיו הייתה לו מערכת קרובה עם הארי. אף על פי כן התמודד עם  "עם משקל מורשת משפחתו שלא רצה בה"  כשהיה בהוגוורסט הוטרד על ידי עמיתיו שהוא שונה מאביו וזה הפך לפחד גדול והפך לרגיש ומסוגר מרוב האנשים, הוא מעולם לא הגיב לתגובות מגעילות שנאמרו עליו הוא רק שתק ושמר הכל לעצמו.

אלבוס הוא חמום מוח וכול להיות מעליב בעת לחץ ולהיות קר לאנשים שפעם אהב מתוך כעס ובעיקר כלפי אביו ולרוז. כשרוז ניסתה להתנצל בפני אלבוס על הדחקתו ממנה בבית ספר הוא סילק אותה על ידי ציון שהיא דיברה איתו רק כי אמא שלו ביקשה ממנה לעשות את זה והוא אמר לה " תעזבי אותי, רוז " ושהארי נתן לו במתנה את השמיכה הוא הגיב בזלזול למחווה של אביו והעדיף שהשמיכה תישאר אצלו ולאחר מכן התעצבן לגמרי באביו ובעברו ולאחר התפצוץץ מעצבים ואמר שהעדיף שהלוואי לא היה אביו. הוא מסוגל להיות אנוכי גם בחברתו של סקורפיוס ולרוב מתלונן על חייו תוך כדי ששוכח את בעיות חברו. למרות הסבל שלו הוא הזכיר את חברו הטוב סקורפיוס שהוא חברו היחיד שאדיב ורחמן כלפיו. הוא הוצג כאחד שחייב להוכיח את עצמו ולהרחיק את עצמו מצל אביו, הוא סירב לעמוד לידו בתחנת הרכבת  ¾ 9 ,שרף את הפתק אישור ליציאה להגוסמיד מולו והוא השתדדל מאוד לחזוראחורה בזמן למותו של סדריק דיגורי שהאמין שמת בגלל הארי. הוא הוכיח את מה שלא רצה להוכיח-  עד כמה שהוא בעצם מאוד דומה לאביו יותר ממה שהוא יודע בעצמו. דלפי טענה שהחולשה שלו היא בדיוק כמו של אביו – חברות – ולא החשד המקורי של הגאווה והצורך להרשים את אבא שלו ונכנס למצוקה גדולה כשהיא רצחה את עמיתו ללימודים קרייג וכשעינתה את סקורפיוס והיה מוכן להקריב הכל כדי שהעולם יינצל ממנה בדיוק מה שאביו עשה לפני 22 שנה.

כמו כן, נראה שיש לו כמה תכונות שקיבל בירושה מאישיותו של אביו, הארי: חוסר ההגיוניות והפחד מלהתמיין לסלית'רין שהוצג במיון של הארי שהחזיק בכמה תכונות של סלית'רין  ובסופו של דבר אלבוס התמיין לסלית'רין,  הקו האבהי של הצגת העבר ותהילתו של אביו וככל הנראה ירש עמוקות את גאוותו של אביו שנראתה כאחת הסיבות לאירועי מחולל הזמן.