FANDOM

PrefectRoom.png
אמבטיית המדריכים
מידע על המקום
מיקום

מסדרון הקומה החמישית, מגדל המרפאה, טירת הוגוורטס, סקוטלנד, ממלכת בריטניה

"מכיר את אמבטיית המדריכים בקומה החמישית? זה מקום לא רע לעשות בו אמבטיה."
סדריק דיגורי מספר להארי פוטר על אמבטיית המדריכים.[src]

חדר האמבטיה של המדריכים הינו חדר אמבטיה מיוחד בקומה החמישית של הוגוורטס והוא מוגבל לשימוש בלעדי של מדריכי בית הספר,המדריכים הראשיים וקפטני נבחרות הקווידיץ'. הוא ממוקם בקומה החמישית מאחורי הדלת הרביעית משמאל הפסל של בוריס המבולבל, שנפתחת רק אם נותנים את הסיסמא הנכונה, כמו כל מקום בערך בהגוורטס.

תיאורעריכה

בצד אחד של חדר האמבטיה יש תאים עם שירותים בפנים. מול השירותים יש אמבטיה גדולה, מעין בריכת-שחייה עם ברזים המקיפים אותה. האמבטיה, כמו בריכה, שקועה בתוך הרצפה ולא מעל פני הקרקע. ברזי האמבטיה מזרימים כל אחד מי רחצה, בועות סבון וקצף בצבעים שונים. את האמבטיה מקיפים מספר רב של ברזים מוזהבים, כמאה, כשבכל ברז משובץ תכשיט בצבע אחר. סביר להניח שישנו ציוד רחצה בצד אחד של האמבטיה כמו סבון, שמן רחצה, מלחי אמבט, שמפו, ספריי לשיער ומרכך. כשמסתכלים על האמבטיה, ההנחה היא שייקח די הרבה זמן למלא אותה, אבל היא מתמלאת באופן מהיר להפליא, בהתחשב בגודלה. 

היסטוריהעריכה

1994-1995עריכה

Mermaid.png

בתולת-הים שבחדר האמבטיה.

"התגובה המיידית שלו הייתה: שווה להיות מדריך, ולו רק בשביל הזכות להשתמש באמבטיה הזאת."
—תיאור.[src]

לאחר המשימה הראשונה של טורניר הקוסמים המשולש, ברטי קראוץ' הבן, במסווה של אלאסטור "עין הזעם" מודי, אמר לסדריק דיגורי לפתוח את ביצת הזהב שמכילה את הרמז למשימה השנייה מתחת למים. סדריק הקשיב לעצתו של קראוץ' ולקח את הביצה לחדר האמבטיה של המדריכים. מתחת למים הוא הצליח לשמוע את שירת בני-הים, אבל לקח לו קצת זמן להבין שמי ששר את השיר הינם בני-הים, למרות שבתולת הים בציור לידו הייתה ערה. מירטל המייללת, שנהגה לבקר בחדר האמבטיה כדי לרגל אחרי המדריכים, ראתה את סדריק מנסה לפענח את הרמז שבביצה. לאחר שסדריק הצליח הוא הציע להארי לקחת את ביצת הזהב לאמבטיית המדריכים בתמורה לכך שהארי סיפר לו לפני זה כי המשימה הראשונה היא דרקונים.

Prefect Bathroom.jpg
לאחר נשף חג המולד, סדריק דיגורי אמר להארי פוטר שכדאי לו לנסות לפתור את חידת ביצת הזהב כשהוא מתקלח בחדר האמבטיה של המדריכים. הוא גם נתן להארי את הסיסמא, "ריח אורנים". היא הקשיב לעצתו בליל ה-21 בינואר 1995. למרות שהתפעל מן החדר, להארי לא היה מושג איך אמבטיה הולכת לו לעזור לפתור את הרמז של הביצה. הוא מילא את הבריכה במים וקצף מכמה ברזים, שחה כמה בריכות ופתח את הביצה. כרגיל, היא פלטה צווחה חזקה ומיילת והוא סגר אותה במהירות. מירטל המייללת נכחה גם בנסיונו של הארי לפענח את סוד הביצה ואמרה לו לפתוח את הביצה מתחת למים, כמו שסדריק עשה. לטענתה של מירטל, הארי פתר את הרמז בביצה הרבה יותר מהר מסדריק.

1996עריכה

"זה נותן לך מעמד שווה כמו מדריכים! אתה יכול עכשיו להשתמש בשירותים המיוחדים שלנו והכל! "
הרמיוני גריינג'ר להארי פוטר לאחר שהתמנה לקפטן נבחרת הקווידיץ'.[src]

אחד מהדברים הראשונים שהרמיוני גריינג'ר הזכירה להארי לאחר שהוא התמנה לקפטן נבחרת הקווידיץ' של גריפינדור הוא שעכשיו הוא יכול להשתמש בשירותים של המדריכים. גם רון וויזלי הזכיר זאת לאחר מינויו של הארי כקפטן. עם זאת, לא ידוע האם הארי השתמש בשירותי המדריכים בשנתו השישית.

סיסמאות ידועותעריכה

  • ריח אורנים

מאחורי הקלעיםעריכה

  • לא ברור אם חדר האמבטיה נועל את עצמו באופן אוטומטי כשמישהו משתמש בו. הארי דאג שארגוס פילץ' יתפוס אותו בזמן שהוא מנסה לפתור את חידת הביצה, מה שאומר שהארי לא ידע אם הדלת לחדר נעולה. אמנם, העובדה שגם מדריכים, גם מדריכות, גם קפטנים וגם קפטניות של קבוצות קווידיץ' יכולים להשתמש בחדר מרמז על כך שיש אפשרות לשמור על פרטיות. 

הופעותעריכה

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית