FANDOM

341px-Babitty.jpg
בביטי רביטי והגדם המגעגע
מידע על הספר
סופר

בידל הפייטן

פורסם

המאה ה-15

נושא

מעשייה וסיפור ילדים

עותקים
"בביטי רביטי והגדם המגעגע היא הכותרת הכי מטומטמת שנכתבה ע"י אדם או חיה וכמובן שכשכתבתי את זה, אני מעולם - לא הייתה לי שום כוונה, באותה נקודה, כשנתתי לרון את הכותרת, לא דמיינתי לשבריר שנייה שאני באמת הולכת לכתוב לזה סיפור."
—ג'יי.קיי.רולינג.

בביטי רביטי והגדם המגעגע הינה אגדת קוסמים המופיעה במעשיות בידל הפייטן. הסיפור מגלה את אחד האזכורים הקדומים ביותר לאנימאגוס (בביטי הופכת את עצמה לארנבה קטנה כשמתחשק לה), שכן הסיפור פורסם לפני מאות שנים.

סיכום העלילהעריכה

"אמנם כן הצלחתי להשיג שם סיפור של נקמה. "
—ג'יי.קיי.רולינג.

לפני זמן רב, בארץ רחוקה רחוקה, החליט המלך לשמור את כל הקסם בעולם לעצמו. על מנת לקבל את כל הקסם, עליו לאסף את כל המכשפות והקוסמים בעולם, ולשם כך הוא מגייס חטיבה של ציידי-מכשפות, חמושים בלקהות של כלבי פרא. אבל ראשית, הוא צריך לדעת כיצד להשתמש בקסם, ולכן הוא תלה כרוז הקורא למישהו עם יכולות קסומות ללמד אותו. אף קוסם או מכשפה אמיתית לא העזו להיענות, אך מוגל נוכל המתיימר להיות אשף הציע את שירותיו, למרות שאין לו אף טיפה של קסם בדמו.

המורה המוגל לקסמים דרש כסף ואוצרות עבור שירותיו, והסתיר את כל חפציו בביתו. בביטי, הכובסת של המלך, התחבאה וצפתה במוגל תולש שני זרדים מעץ ומספר למלך כי אלו הם שרביטים. כל אותו זמן אמר הנוכל למלך כי הקסם יקרה רק כשהמלך יהיה ראוי לכך.

באחד מאימוניו של המלך ומדריכו, שמעו השניים את בביטי צוחקת בהיסטריה דרך חלון ביתה. העניין הרגיז את המלך, ודרש מהמורה להופיע מחר כדי להפגין את יכולות הקסם שלו.  המוגל הנוכל ניסה לסגת באומרו שהוא צריך ללכת מחוץ לעיר, ולא יוכל לעזור, אבל המלך איים לשלוח אחריו את חטיבת ציידי-המכשפות אם אכן ילך וכן אם מישהו יצחק בזמן שהמלך יפגין את יכולותיו, ראשו של המורה ייערף. המוגל התקרב לביתה של בביטי, וגילה כי היא למעשה מכשפה אמיתית. הוא סחט אותה לעזור לו ובביטי המשועשעת הסכימה.

Babbityrabbity.jpg

המלך והנוכל.

המוגל ביקש מבביטי להתחבא בשיחים בשעה שהמלך יציג את יכולותיו, ותעשה במקום המלך את הקסמים. ואכן, כשאמר המלך כי הוא הולך להעלים כובע, כך קרה; וכשאמר שהוא הולך לגרום לסוס לרחף, כך קרה; ואז, אחד מחברי החטיבה ביקש מהמלך להחזיר את כלבו המת לחיים. המלך ניסה, אך בביטי אפילו לא טרחה, כי היא ידעה שאף קסם לא יחזיר את המתים. הקהל צחק על המלך, והמלך דרש מהמורה לדעת מדוע הקסם לא עובד. הנוכל השתמש בתכסיסו האחרון והצביע על השיח בו התחבאה בביטי, ואמר כי מכשפה מרושעת חוסמת את כוחותיו של המלך. בביטי יצאה מן השיח והחלה לברוח, כשלהקת הכלבים רודפת אחריה.

להקת הכלבים התגודדה סביב עץ והמוגל הסביר שבביטי הפכה את עצמה לעץ, ועל כן יש לגדוע אותה. ואכן, העץ נגדע ונותר רק הגדם. כשהקהל התחיל לעזוב נשמע לפתע קול מגיע מתוך הגדם. בביטי סיפרה לקהל שקוסמים ומכשפות לא נפגעים מחיתוך, ושהם צריכים לחתוך את המורה המוגל המתיימר להיות קוסם, כדי להוכיח זאת. המוגל התוודה על כל מזימתו, ובביטי אמרה למלך שהוא יקולל ושירגיש כאב של גרזן בכל פעם שיפגע בקוסם או מכשפה. על כן, מיד הכריז המלך שהקוסמים והמכשפות יהיו מוגנים והוא לא יייתן להם להיפגע. בביטי דרשה שייבנה פסל בדמותה, כדי שכולם יזכרו את המאורע. המלך קיים את בקשתה ואכן נבנה פסל זהב בדמותה . זמן קצר לאחר מכן, ארנבת זקנה יצאה מתוך חור שבין שורשי העץ עם שרביט בפיה.  פסלה של בביטי נשאר על הגדם, ואף קוסם או מכשפה בממלכה לא נפגע יותר אי פעם.

הופעותעריכה

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית