FANDOM

Beauxbaton
האקדמיה לקסמים בובאטון
מידע על בית הספר
מיקום

באזור דרום צרפת

מנהל/ת

אולימפה מקסים

האקדמיה לקסמים בובאטון הינה בית ספר לקוסמים הממוקמת בארמון בובאטון ליד העיר קאן שבדרום צרפת. המנהלת הנוכחית של בובאטון היא מדאם אולימפה מקסים . סמל בית הספר הוא מגן שעליו שני שרביטים מוצלבים כאשר מכל אחד מהם נפלטים שלושה כוכבים. בית הספר מקבל תלמידים מצרפת, ספרד, פורטוגל, לוקסמבורג, בלגיה והולנד. התלמידים נבחנים בבחינות בגרות בסוף שנתם השישית.

בית הספרעריכה

BeauxbatonsGirls

תלמידי בובאטון נכנסים

בובאטון דומה לבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות . האקדמיה קיימת כבר למעלה משבע מאות שנים. במהלך שנת הלימודים 1994-1995, הגיעה משלחת של סטונדטים בכירים מבובאטון עם מנהלת בית הספר אל טירת הוגוורטס שבסקוטנלד, על מנת להשתתף בטורניר הקוסמים המשולש שנערך באותה שנה. הקבוצה הגיעה בכרכרה כחולה גדולה שהייתה רתומה לתריסר סוסים מכונפים ענקיים. דלת הכרכרה הייתה מעוטרת במגן זהב ומתוכה נתגלו מדרגות זהב. הסוסים גם הם היו בצבע זהב, עם עיניים אדומות, ושתו וויסקי משובח. שומר המפתחות של הוגוורטס, רובאוס האגריד , טיפל בסוסים. החל מאוקטובר ועד סוף שנת הלימודים, כל המשלחת נשארה בשטח הוגוורטס, ישנה ולמדה בתוך הכרכרה, ואכלה יחד עם תלמידי הוגוורטס ודורמשטרנג באולם הגדול. מי שנבחרה להיות המועמדת מטעם בובאטון לטורניר הקוסמים המשולש הייתה פלר דלאקור , שלא כל כך הצליחה במשימות, (במשימה בה היו צריכים המתחרים לצלול לאגם ולשלוף משם את יקיריהם, פלר התייאשה והותירה מאחוריה את גבריאלה דלאקור, אחותה הצעירה להארי פוטר, אחד מתוך שני מתחרי הוגוורטס. השני הוא סדריק דיגורי).

הארמוןעריכה

הארמון של בובאטון הינו טירה יפהפייה מוקפת גנים יפים ומזרקות שנוצרו באורח פלא מההרים סביב. האקדמיה קיימת כבר למעלה מ-700 שנים. באולם האוכל נימפות עץ שרות סרנדות לתלמידים האוכלים ובחג המולד האולם הנוצץ מעוטר פסלי קרח שלא נמסים לעולם. הארמון נבנה מתרומותיו של ניקולס פלאמל.

חינוךעריכה

התלמידים בבובאטון חונכו לעמוד כאשר המנהלת שלהם נכנסת לחדר עד אשר היא מתיישבת, וכך מראים לה כבוד, , מדאם מקסים ושאר המנהלות הקדומות קבעו שעל נשים להיות מנומסות ונחמדות, תמיד.

למרות שהייתה יריבה של הארי בטורניר, פלר נראתה ידידודית- כך תיאר אותה הארי, שקטה, יפיפייה ומופנמת.

יריבות עם בתי ספר אחריםעריכה

האקדמיה לקסמים בובאטון תמיד חלקה יחס חם ולבבי עם בית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות למרות שהם נהנו מיריבות בריאה באירועי טורניר הקוסמים המשולש , בו בובאטון ניצחה 62 פעמים, לעומת הוגוורטס אשר ניצחה 63 פעמים.

בשנים 1994-1995 חזר טורניר הקוסמים המשולש, לאחר פגרה, וקבוצת הנציגים הגיעה להוגוורטס בכרכרה כחלחלה רתומה לעשרה סוסי זהב מכונפים אשר שותים רק וויסקי משובח. הקשר של האקדמיה עם הוגוורטס היה מתוח בטורניר זה עקב הכנסת שמו של הארי פוטר לגביע האש, מה שהעניק להוגוורטס שני מתחרים בטורניר ועודד את בובאטון לעזוב.

תלמידים (ידועים)עריכה

אטימולוגיהעריכה

Beauxbatons-clap

תלמידות בובאטון מוחאות כפיים לאחר שפלר דלאקור נבחרה

מקור המילה בובאטון, באנגלית Beaubaxtons, הוא כנראה ממן המילים בצרפתית "Beaux Batons", שמשמעותם "מקלות יפים". אולם המילה "Baton" בצרפתית משמעותה גם שרביט.

מאחורי הקלעיםעריכה

  • Beauxbatons

    הסמל הקולנועי של בובאטון

    הוזכרו רק שלושה שמות של תלמידים מבובאטון, ובמקרה, כל השלושה הינם בני תערובת.
  • בעיבוד הקולנועי של הארי פוטר וגביע האש, נראה כי בובאטון הוא בית ספר לבנות בלבד. אמנם, בספר ישנם פניות גם לתלמידי בובאטון זכרים.
  • בעיבוד הקולנועי של הארי פוטר וגביע האש, הסמל של בובאטון הוא מגן מעוטר בקווי זהב, ואילו בספר, הסמל הוא מגן ועליו שני שרביטים מוצלבים הפולטים שלושה כוכבים כל אחד. 
  • בעיבוד הקולנועי של הארי פוטר וגביע האש, גבריאלה דלאקור הינה כבר תלמידה בבובאטון, אך בספר הארי פוטר ואוצרות המוות, צויין כי גבריאלה תהיה בת 11. זה ייתכן אם תלמידי בובאטון מתחילים ללמוד באקדמיה מגיל צעיר יותר מאשר התלמידים בהוגוורטס.

ראו גםעריכה

חינוך בעולם הקוסמים
Beauxbatons Hogwarts DurmstrangCrest
בתי ספר: האקדמיה לקסמים בובאטון · בית ספר לקוסמים בברזיל · מכללת דורמשטרנג · בית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות · מאהוטוקורו · מכון המכשפות בסיילם · אקדמיית הקסם לאומנויות הבמה
בחינות: בחינות השנה הראשונה · בחינות השנה השנייה · בחינות השנה השלישית · בחינות השנה הרביעית · בחינות הבגרות · בחינות כשיפומטרי
מקצועות ליבה: אסטרונומיה · לחשים · התגוננות מפני כוחות האופל · תורת הצמחים · תולדות הקסם · שיקויים · שינוי צורה
מקצועות בחירה: אלכימיה · כשפומטיקה · טיפול ביצורי פלא · גילוי עתידות · חקר המוגלגים · חקר לחשים עתיקים
שיעורי בחירה מתקדמים: התעתקות · תעופה · מקהלת הוגוורטס

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית