FANDOM

CloakSS
גלימת ההעלמות
מידע על אוצר המוות
יצרן

המוות או איגנוטוס פברל

שימוש

גלימה

בעלים

איגנוטוס פברל
דורות הפברלים
ג'יימס פוטר I
אלבוס דמבלדור
הארי פוטר

הופעה ראשונה

הארי פוטר ואבן החכמים (הופעה ראשונה)

הופעה אחרונה

הארי פוטר ואוצרות המוות

גלימת העלמות היא חפץ נדיר ויקר בעולם הקוסמים. זוהי גלימה שבאריגתה משולב לחש הנגזה או כישוף תעתוע, ההופכת את העוטים אותה לבלתי נראים. לעיתים הגלימה נארגת משערות של דמיגייז- יצור קסום המסוגל להעלים את עצמו.

על אף איכותם ונוחיותם של גלימות ההעלמות, הן אינן מושלמות- לאחר שנים הן מתבלות, חורים נוצרים בהן == או שהן דוהות עד שהופכות לאטומות. בנוסף, ניתן לפגוע בהן או להסיר אותן מבעליהן בעזרת כישופים שונים.

הגלימה מתוארת כבגד קל מאוד, בצבע אפור-כסוף, מבריק. ההרגשה למגע היא של "מים שארגו אותם לבד".

יחס הקוסמים לגלימהעריכה

חלק מהקוסמים מזלזלים בגלימות ההעלמות, בטענה שהם יכולים להעלים את עצמם היטב בעזרת לחש הנגזה- כך למשל אומר דמבלדור באבן החכמים: "אני לא זקוק לגלימה כדי להיות בלתי-נראה" והארי מתאר את הרגשתו של וולדמורט במילים: "הוא ידע לעשות לחש הנגזה כזה שהיה מעלים אותו לגמרי גם בלי שום גלימה!".

לעומת זאת, כאשר רון ראה את גלימת- ההעלמות של הארי לראשונה, הוא אמר בקנאה: "הייתי נותן הכל בשביל זה".

ידוע גם שלמודי היו שתי גלימות העלמות, שהיו בשימוש רב אצל המסדר כאשר שמרו על הנבואות במחלקת המסתורין.

גלימת ההעלמות של האח השלישיעריכה

לפי הסיפור מעשה בשלושה אחים שנמצא בספר מעשיות בידל הפייטן מתואר שהמוות נתן גלימת העלמות לאח השלישי כמענה לבקשתו שיתן לו משהו שבעזרתו יוכל ללכת ממנו בלי פגע. הסיפור הוא ככל הנראה אגדה שנטוותה על שלושת האחים לבית פברל- אנטיוכוס, קדמוס ואיגנוטוס- שהיו קוסמים מוכשרים ביותר והמציאו מכשירי קסם רבי עוצמה, שנקראו אוצרות המוות. האוצר של האח השלישי הייה גלימת העלמות, אך בניגוד לגלימות רגילות היא לא נחלשה, לא דהתה ולא פג קסמה. היא הייתה חסינה לכישופים ולפגעי הזמן וספקה הגנה מושלמת ללובשיה.

גלימת ההעלמות של האח השלישי עברה מדור לדור וממשיכה לעבור בינתיים האדם האחרון שידוע שנמצאת אצלו הגלימה הוא ג'יימס סיריוס פוטר.

הגלימה בשימוש האריעריכה

הארי קיבל לראשונה את גלימת ההעלמות בחג המולד בשנת 1991. הגלימה הגיעה עטופה כמתנה, בצריוף פתק אנונימי: "אבא שלך השאיר את זה ברשותי לפני שהוא מת. הגיע הזמן להשיב אותה אליך. השתמש בה בחוכמה."

רק לקראת סוף השנה גילה הארי שמי שהביא לו את הגלימה היה פרופסור דמבלדור. לאורך השנים נעזר הארי בגלימה פעמים רבות, לעיתים למשימות חשובות ולעיתים פחות.

כמה מהפעמים בהם השתמש הארי בגלימה:עריכה

  • כדי להעביר את נורברט הדרקון מידי האגריד לידי צ'ארלי וויזלי וחבריו.
  • כדי להכנס למדור הספרים האסורים בספריה בהוגוורטס, בשביל לחפש מידע על ניקולס פלאמל.
  • כדי להתגנב למסדרון בקומה השלישית במטרה להציל את אבן החכמים לפני שתגנב ע"י וולדמורט.
  • כדי להתגנב להוגסמיד ללא רשות בשנתו השלישית.
  • כדי להכנס למקלחות- המדריכים, בשנתו הרביעית, במטרה לנסות לפתור את החידה בטורניר הקוסמים המשולש.
  • כדי לעקוב אחרי מאלפוי בשנה השישית, בניסיון לגלות מה הוא זומם.
  • בשנתו השישית ביקש ממנו דמבלדור לקחת את גלימת ההעלמות כל הזמן איתו.
  • בקרב האחרון התחבא הארי מתחת לגלימת ההעלמות, כאשר וולדמורט חשב שהארי מת.

דמבלדור והגלימהעריכה

דמבלדור, ביחד עם גרינדלווד, היו להוטים מאוד למצוא את אוצרות המוות. אולם דמבלדור מספר כי לעומת שרביט הבכור ואבן האוב שהלהיבו אותם מאוד, את הגלימה הם רצו בעיקר כדי לאחד את האוצרות. למעשה, שניהם התייחסו אליה די בזלזול, מאחר ויכלו להעלים את עצמם גם בלעדיה.

בעקבות הצהרתו של דמבלדור כי הוא אינו זקוק לגלימה כדי להיות בלתי נראה, התפלא הארי מה עשתה הגלימה של אביו אצלו. רק בסוף השנה השביעית מגלה לו דמבלדור את פשר התעלומה: רק ימים ספורים קודם לכן סיפר לו ג'יימס פוטר לראשונה על הגלימה. דמבלדור התרגש מאוד לראות אותה וביקש לקחת אותה כדי לבדוק אותה מקרוב. זמן קצר אחר כך נהרג ג'יימס, והגלימה נשארה ברשותו. כאשר סיפר זאת דמבלדור להארי, נימת קולו הייתה מרירה מאוד והארי חש כנראה כי דמבלדור חש אשם במות הוריו. הוא ממהר להגיב:" אבל הגלימה לא הייתה מצילה אותם. וולדמורט ידע איפה למצוא את אבא ואמא שלי, והגלימה לא הייתה הופכת אותם לחסינים מפני קללות".

לאחר תום הקרבות, אומר הארי לדיוקנו של דמבלדור כי הוא אינו רוצה בשרביט הבכור ובאבן האוב, אך מתכוון להמשיך לשמור את גלימת ההעלמות. דמבלדור עונה לו: "כמובן, הארי. היא שלך לנצח, עד שתעביר אותה הלאה!"

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית