FANDOM

"אם אומץ לב ותושייה,
אמצא אצלו במוח,
אודיע חיש את זה האיש,
לגריפינדור לשלוח!
"
מצנפת המיון[src]

גריפינדור הוא אחד מארבעת הבתים של בית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות , שנוסד ע"י גודריק גריפינדור . הסמל של בית גריפינדור הוא אריה וצבעי הבית הם אדום וזהב. ראש הבית הידוע האחרון היא מינרווה מקגונגל . רוח הרפאים של הבית הוא סר ניקולס דה-מימזי פורפינגטון , הידוע גם כ"ניק כמעט בלי ראש". המאפיינים המיוחדים לתלמידים בבית גריפינדור הם אומץ, אבירות ונחישות.

גריפינדור מייצג את יסוד האש, אשר יכול להסביר את צבעי הבית.

חדר המועדוןעריכה

Gryffindorbg1600x1200

חדר המועדון של גריפינדור

חדר המועדון של גריפינדור ממוקם במגדל גריפינדור , הכניסה אליו נמצאת בקומה השביעית והוא נמצא תחת שמירתו של ציור שמן של אישה שמנה , הלבושה שמלת משי ורודה. היא מאפשרת להיכנס לחדר רק לאחר שנאמרה הסיסמא הנכונה (המשתנה באופן קבוע). מאחורי הציור שלה נחשף חדר גדול, עם אח, ושני גרמי מדרגות שהובילו לחדרי השינה של הבנים והבנות. יש כישוף על גרם המדרגות של הבנות שמונע מבנים להשתמש בו, עם זאת אין כישוף כזה על גרם המדרגות של הבנים, מה שמאפשר לבנות להשתמש בו בכל פעם שירצו, בשל האמונה של המייסדים כי ניתן לסמוך יותר על בנות. חדר המועדון הוא מאוד נוח ונעים, חברי בית גריפינדור נוהגים להכין שם שיעורים, לחגוג או פשוט להירגע. הקירות מכוסים בדיוקנים, כל אחד מהם של ראש בית גריפינדור כזה או אחר. בחדר המועדון יש אח גדולה שסיריוס נהג לתקשר עם הארי דרכו . 

מוניטיןעריכה

"ביתו של גודריק גריפינדור שמר על כבודו בעולם הקוסמים כבר כמעט עשר מאות."
מינרווה מקגונגל[src]

בית גריפינדור שם דגש על תכונות של אומץ-לב, תעוזה ואבירות ולכן חברי הבית בדר"כ נחשבים אמיצים עם כי לפעמים עד מצב של פזיזות. חברי בית גריפינדור יכולים להיות גם קצרי-רוח. יש לציין כי בית גריפינדור תרם חברים רבים לצבא דמבלדור ולמסדר עוף החול . לדברי פיניאס ניגלוס בלק , חברי בתים אחרים (במיוחד סלית'רין ), מרגישים כי לפעמים חברי גריפינדור מתעסקים ב"גבורה חסרת תכלית". חבר סלית'רין אחר, סוורוס סנייפ , ראה בחברי גריפינדור רבים כצדקנים יהירים שאינם מייחסים חשיבות לחוקים.

1Wallofportraits

גודריק גריפינדור מייסד בית גריפינדור

אפילו תלמידים מבתים אחרים הרגישו כי בית גריפינדור זוכה ליחס מיוחד. רבים ראו בהארי כגונב התהילה של סדריק דיגורי מהפלפאף לאחר שנבחר גם הוא להשתתף בטורניר הקוסמים המשולש .

עם זאת, חברי בית רייבנקלו והפלפאף נטו לתמוך בגריפינדור בנוגע ליריבות עם סלית'רין . זה היה בולט במיוחד במלחמת הקוסמים השנייה - חברי צבא דמבלדור היו מגריפינדור אך גם מרייבנקלו והפלפאף, ללא אף סלית'רין (אם כי יכול להיות כי אף סלית'רין לא שמע אל הקמתו של צבא דמבלדור, הרי שהידיעה על המסדר עברה מפה לאוזן ולאף אחד לא היה ממש קשר עם תלמידי סלית'רין) וכן במהלך הקרב על הוגוורטס כאשר תלמידי סלית'רין עזבו בעוד שתלמידי שלושת הבתים האחרים נשארו ללחום נגד לורד וולדמורט .

הארי רון והרמיוני הם תלמידי גריפינדור , למרות שמיצנפת המיון התלבטה לגבי הארי, האים הוא סלית'רין או גריפינדור אולם בספר השני הארי הוכיח שהוא גריפינדור כשהוציא את חרב גריפינדור ממצנפת המיון.

"לפני שהארי הספיק לדבר, הייתה תנועה גדולה. תלמידי גריפינדור קמו ועמדו נגד, לא הארי, כי עם תלמידי סלית'רין. ואז קמו גם תלמידי הפלפאף, וכמעט באותו רגע גם תלמידי בית רייבנקלו, כולם עם הגב להארי, ועם הפנים לפנסי, והארי המום ומלא יראת כבוד, ראה שרביטים נשלפים מכל עבר, נמשכים מתחת לשרוולי הגלימות."
—לפני הקרב על הוגוורטס[src]

תלמידי גריפינדורעריכה

מאחורי הקלעיםעריכה

  • ג'יי קיי רולינג נשאלה בראיון פעם לאיזה בית היה ממוין פוליטיקאי בריטי וראש הממשלה לשעבר, גורדון בראון, ע"י מצנפת המיון. היא הגיבה בצחקוק שהוא היה ממוין לבית גריפינדור כיוון שהצבעים האדומים של מפלגתו תואמים לצבעים של בית גריפינדור.
  • רולינג עצמה מוינה לבית גריפינדור בפוטרמור .
  • נראה כי לתלמידי גריפינדור רבים יש כישרון לשינוי-צורה: אלבוס דמבלדור ומינרווה מקגונגל היו שניהם פרופסורים לשינוי-צורה. ישנם ארבעה אנימאגוסים בבית זה - ג'יימס פוטר (אייל), סיריוס בלק (כלב), פיטר פטיגרו (עכברוש) ומינרווה מקגונגל (חתול). צויין גם כי תלמידת גריפינדור הרמיוני גריינג'ר הצטיינה בשינוי-צורה החל מהשיעור הראשון שלה. הוזכר גם כי שרביטו של ג'יימס פוטר מתואר כטוב לשינוי-צורה.
  • יש לציין כי צבעיו של בית גריפינדור וסמלו דומים לסמל ההיסטורי של אנגליה. לא ידוע האם זה היה צעד מכוון מצד רולינג.

ראו גםעריכה

הערותעריכה

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית