FANDOM

11-1-.jpg
דוֹבּי
מידע ביוגרפי
נולד/ה

27 ביוני, שנה לא ידועה

נפטר/ה

בסוף מרץ, 1998, בקתת הצדפות, קורנוול, אנגליה

תארים(ים)
  • גמדון בית
מידע גופני
סוג

גמדון בית

מין

זכר

גובה

0.9144

צבע עיניים

דמויות טניס בצבע ירוק

מידע משפחתי
מאפייני קסם
הסתפחויות
.

דוֹבּי הוא גמדון בית. דובי הוזכר לראשונה בתחילת הספר השני, כשהגיע לחדרו של הארי על מנת למנוע ממנו להגיע להוגוורטס.(הארי פוטר חושב שדרקו מאלפוי שלח את דובי) הארי מסרב, ובתגובה גורם דובי להפלת עוגה שהכינה פטוניה דרסלי, ובכך גורם לדרסלים לגלות כי הארי לא רשאי לבצע קסמים מחוץ להוגוורטס, ולנעול את הארי בחדרו. הארי הצליח להימלט מכלאו, אך דובי לא ויתר על רצונו. הוא מנע מהארי ומחברו רון וויזלי לעלות על הרציף בקינגס קרוס, גרם למרביצן לרדוף ולשבור את ידו של הארי במהלך משחק קווידיץ', ואף ביקר בו במרפאת בית הספר בעת ששכב שם והחלים מפציעתו. בסוף הספר התברר כי דובי ניסה למנוע מהארי להגיע להוגוורטס כיוון שידע כי אדוניו, לוציוס מאלפוי, החליט להחדיר את יומנו של טום רידל לחפציה של ג'יני וויזלי, ובכך לגרום לפתיחת חדר הסודות והפללתו של אביה, ארתור וויזלי. הארי ריחם על דובי לאורך כל הספר, ובסופו החליט לשחרר את דובי. הוא הכניס את יומנו של רידל לתוך גרב מלוכלכת והושיט אותו למאלפוי, שבתגובה זרק את הגרב לכיוונו של דובי לאחר שהוציא ממנה את היומן. כשלוציוס הבין את שעשה הוא ניסה לפגוע בהארי, אך נהדף על ידי דובי שהשתמש בכוחותיו המיוחדים. לאחר מכן הפך דובי לגמדון חופשי, ובניגוד לשאר בני מינו הוא החל לדרוש תנאים סוציאליים. בספר הרביעי החל דובי לעבוד במטבחים של הוגוורטס.לימים, כאשר הרמיוני גריינג'ר יסדה את אלרג"ה והכגינה כובעים ובגדים על מנת לשחרר את גמדוני הבית, לקח על עצמו דובי בלבד את התפקיד לנקות את חדר המגדל של גריפינדור. תפקידו היה קטן יחסית, ולפני המשימה השנייה בטורניר הקוסמים המשולש הוא נתן להארי אצות זימיזים]] שייסעו לו לעבור את המשימה בהצלחה.לימים גם הביא להארי את התנשמת שלו ועזר ביסוד צבא דמבלדור- קבוצת ההתגוננות בפני כוחות האופל של הרמיוני הארי ורון בכך שמצא את המקום המושלם לקיום המפגשים- חדר הנחיצות. בכך סייע דובי גם בהשמדתו של אחד ההורקרוקוסים של וולדמורט- חשף את מיקום העטרת. דובי היה גמדון טוב לב, חמוד, אמיץ ומת כאשר ניסה לחלץ את הארי וחבריו בזמן שנקלעו לצרה בבית משפחת מאלפוי בחיפוש ההורקרוקוסים. מי שהרג אותו הייתה בלטריקס לייסטרינג' בעזרת פיגיון שנזרק הישר לליבו של הגמדון. דובי נקבר בבקתת הצדפים של ביל ופלר במקו קבורה יפיפה עם קבר שכרה הארי ללא קסמים וסימן באבן בעצמו.

הזהרתו

2 2-1-.jpg

בשנת-1992, הוא הלך לביתו של הארי פוטר על מנת להזהירו מתוכניתו של לוציוס מאלפוי להחדיר את יומנו של טום רידל להוגוורטס.

Edcun7-1-.png
"כאן נח דובי, גמדון חופשי"
—מה שהיה כתוב על המצבה שלו בבקתת הצדפים[src]

כיום דובי מושווה על ידי שונאיו של הנשיא ולדימיר פוטין( לרוב אוקראינים) לכפיל שלו וזהה לו. זה מתבטא בשירי השנאה שלהם כלפי פוטין וכן בתמונות השוואה של דובי ופוטין בכלא אשר אומר:" דובי חופשי כעת" ופוטין אומר:" אדונילי, גם פוטין חופשי כעת". זוהי בושה לכל העולם בשל כך שמשווים יצורים טובים בעלי רצונות כמו דובי לאנשים כמו פוטין. ולפי דעתי האישית הם בכלל לא דומים.

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית