Wikia

ויקיפוטר

הארי פוטר

שיחה8
464דפים
בויקיפוטר

Dhharryroomhighreso (1)
הארי ג'יימס פוטר
מידע ביוגרפי
נולד/ה

31 ביולי, 1980, מכתש גודריק, אנגליה

סטטוס-דם

חצוי-דם

מצב משפחתי

נשוי ואב לשלושה

כינויים
תארים
חתימה

Harry Potter sig

מידע ביולוגי
סוג

אנשוי

מין

זכר

צבע שיער

שחור

צבע עיניים

ירוקות בוהקות

צבע עור

בהיר

מידע משפחתי
בני משפחה
מאפייני קסם
בוגארט

סוהרסן (יכול להיות שהשתנה אחרי מלחמת הקוסמים השנייה)

שרביט

28 סנטימטר, עץ צינית, נוצת עוף-חול

פטרונוס

אייל

הסתפחויות
מקצוע
  • ראש מחלקת ההילאים
  • מרצה בחצי משרה על התגוננות מפני כוחות האופל
בית

גריפינדור

נאמנות
"אתה מוגן הארי, בפשטות, בשל היכולת שלך לאהוב! ההגנה היחידה שאולי יכולה לעמוד בפני כוח כמו של וולדמורט! למרות כל הפיתויים שעברת, למרות כל הסבל, הלב שלך נשאר טהור, טהור בדיוק כמו שהיית בגיל 11, כשהתבוננת במראה ששיקפה את תשוקת לבך, וזו הראתה לך את הדרך היחידה להבסתו של הלורד וולדמורט, ולא עושר או חיי נצח."
אלבוס דמבלדור להארי[src]

הארי ג'יימס פוטר היה קוסם חצוי דם ובנם היחיד של ג'יימס פוטר ולילי פוטר (לשעבר אוונס), ואחד מהקוסמים המפורסמים ביותר של העידן המודרני. וולדמורט , בניסיון שווא לעקוף את הנבואה האומרת כי ב-1980 יוולד ילד בסוף יולי היוכל להביס את אדון האופל, ניסה לרצוח את הארי כשהיה בן שנה ושלושה חודשים לאחר שרצח את שני הוריו בעת ניסיונם להגן עליו. ניסיון כושל זה הוביל לתבוסתו הראשונה של וולדמורט ולסיום מלחמת הקוסמים הראשונה . כדי לממש את ההגנה של לילי ששכנה בדמו של הארי, ועקב היותו יתום, היה עליו לגור אצל קרובת המשפחה היחידה שנותרה, פטוניה דרסלי , גם אם לא יקובל שם בברכה, יוכל לחיות שם בביטחון, לפחות עד גיל 17. הארי כבר היה מפורסם עוד לפני שהגיע לבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות בשל היותו הקוסם היחיד ששרד את הקללה הממיתה. 

ביום ההולדת האחד עשר שלו, גילה הארי כי הוא קוסם. הוא החל ללמוד בהוגוורטס בשנת 1991 ומויין לבית גריפינדור . בבית הספר, התחבר הארי במיוחד עם רון וויזלי והרמיוני גריינג'ר , ומאוחר יותר הפך למחפש בקבוצת הקווידיץ' של גריפינדור, הצעיר ביותר מזה מאה שנים. הוא הפך לידוע עוד יותר לאחר שהגן על אבן החכמים מידיו של וולדמורט והציל את ג'יני וויזלי , אחותו של רון, מחדר הסודות . בשנתו הרביעית, זכה הארי בטורניר הקוסמים המשולש , למרות שהתחרות הסתיימה בטרגדיה עם מותו של סדריק דיגורי ושובו של וולדמורט. בשנה לאחר מכן בבית הספר, הקים הארי את צבא דמבלדור ונלחם בקרב במחלקת המסתורין , שבמהלכו איבד את סנדקו, סיריוס בלק , שדימה לו דמות אב.

הארי שיחק תפקידים משמעותיים במלחמת הקוסמים השנייה , ורדף והשמיד את ההורקרוקסים של וולדמורט עם רון והרמיוני. במהלך הקרב על הוגוורטס , בו היה עד באופן אישי למותם של סוורוס סנייפ ופרד וויזלי וכן נפלו בקרב גם נימפדורה טונקס , רמוס לופין , קולין קריווי ועוד רבים. הוא הקריב את עצמו ונתן לוולדמורט להטיל עליו את הקללה הממיתה, בידיעה שזו הדרך היחידה להשמיד את חלק הנשמה של וולדמורט השוכן בתוכו. במצב הלימבו, בין החיים למוות, הופיעה דמותו של אלבוס דמבלדור שהסביר וייעץ וכן אמר כי הארי יכול לבחור "להמשיך הלאה" או לחזור לחיים, הארי בחר לחיות והתעמת עם וולדמורט, ולבסוף הביס אותו.

ראוי לציין כי הארי הוא היחיד שידוע כי היה "אדון על המוות ", הרי שהוא היחיד שידוע כי החזיק את כל שלושת אוצרות המוות באותו זמן.

אחרי המלחמה, הארי הפך להילאי והתחתן עם ג'יני וויזלי , ממנה יש לו שלושה ילדים: ג'יימס סיריוס - שנקרא על שם אביו וסנדקו, אלבוס סוורוס - על שם סנייפ ודמבלדור, ולילי לונה - על שם אימו וחברתו הטובה לונה לאבגוד . הארי גם היה הסנדק של טדי לופין . ב-2007 הפך לראש מחלקת ההילאים, ומדי פעם היה מגיע להוגוורטס כדי לתת הרצאות על התגוננות מפני כוחות האופל .

ביוגרפיהעריכה

שושלת המשפחהעריכה

"עכשיו, האבא והאמא שלך הם היו הקוסם והמכשפה הכי טובים שאני הכרתי. הם היו שמה מדריך ומדריכה ראשיים בהוגוורטס!"
רובאוס האגריד מדבר על הוריו של הארי[src]
The Potters
הארי כתינוק עם הוריו
Almale9נוסף על ידי Almale9
משפחת פוטר היא משפחה עתיקה, עשירה וטהורת-דם, והארי ירש הון גדול מאביו ג'יימס . הפוטרים הם צאצאים של משפחת פברל , דרך איגנוטוס פברל , שהעביר את גלימת ההיעלמות שלו לצאצאיו. הפוטרים קשורים גם למשפחת גונט , שהם צאצאים של האח השני, קדמוס פברל , שהוריש לצאצאיו את אבן האוב. 

לעומת זאת, אמו של הארי, לילי אוונס , הייתה המכשפה הראשונה במשפחתה. ללילי הייתה אחות גדולה, פטוניה , שנאלצה לגדל את הארי לצד בנה.

כיוון שמשפחת פוטר היא טהורת-דם, סביר מאוד שהארי קשור לקוסמים ומכשפות טהורי-דם אחרים כמו משפחת בלק , משפחת מאלפוי , משפחת וויזלי , משפחת לונגבוטום ומשפחות טהורות-דם נוספות.

קרובי המשפחה היחידים הידועים מצד אימו היו משפחת אוונס ומשפחת דרסלי.

ילדותועריכה

"אולי הוא חשב שיצליח לשכנע אותם... אולי הוא פשוט רצה לסלק אותם מהדרך. כל מה שידוע זה שהוא הופיע שמה בכפר שבו גרתם כולכם, בליל כל הקדושים לפני עשר שנים. אתה היית אז רק בן שנה."
רובאוס האגריד על מותם של ג'יימס ולילי.[src]
Harrypotter
הארי כתינוק, מתעמת עם המוות
Almale9נוסף על ידי Almale9
הארי נולד ב-31 ביולי 1980 ללילי וג'יימס פוטר , חברים במסדר עוף החול (הראשון), בשיאה של מלחמת הקוסמים הראשונה . הוא נולד רק כמה שעות אחרי חברו לשכבה נוויל לונגבוטום . החל מלידתו, חי הארי במסתור עם הוריו לאחר שוולדמורט סימן אותם כמטרה. המשפחה גר בכפר מכתש גודריק בבית ממוגן תחת לחש הפידליוס. הוריו של הארי תכננו ששומר הסוד שלהם יהיה סיריוס בלק , אבל בעצתו הם נתנו לפיטר פטיגרו להיות שומר הסוד, כי חשבו שבפיטר פחות יחשדו. אך פטיגרו היה מרגל עבור וולדמורט, הוא בגד בלילי וג'יימס וזייף את מותו, כשהפליל את סיריוס בשני הפשעים הנתעבים הללו.

כשהארי נולד הטבילו אותו הטבלה מהירה ושקטה, כשרק לילי, ג'יימס וסיריוס נוכחים. ליום ההולדתו הראשון של הארי קנה לו סיריוס מטאטא צעצוע. היה למשפחה גם חתול אך לא ידוע מה קרה איתו לאחר התקיפה של וולדמורט.

Lily protects Harry
לילי מגנה על בנה מידי וולדמורט
Almale9נוסף על ידי Almale9
בערב ליל כל הקדושים 1981, וולדמורט הגיע למכתש גודריק והרג את ג'יימס ולילי. הוא ראשית הרג את ג'יימס, שניסה לעמוד מולו אך למרבה הצער לא החזיק עמו את שרביטו ונהרג במקום. לאחר מכן פנה וולדמורט להרוג את לילי, שמתה כשהיא מגוננת על הארי. ההקרבה שלה מנעה מהקללה ההורגת לעבוד על הארי. אהבתה להארי הפכה להגנה קסומה על בנה, וכאשר ניסה וולדמורט להרוג את הארי, וולדמורט איבד את כל הכוחות שלו ואת צורתו הגשמית, אך ניצל ממוות ע"י חמשת ההורקרוקסים שיצר עד אותה עת (אשר כללו את היומן שלו, הטבעת של מארבולו גונט, התליון של סלאזר סלית'רין, הגביע של הלגה הפלפאף והעטרת של רוונה רייבנקלו). לאחר שהטיל וולדמורט על הארי את הקללה הממיתה, הפך הארי להורקרוקס, כשהוא מכיל חלק מכוחותיו של וולדמורט ונשמתו. הקללה שנכשלה השאירה צלקת בצורת ברק על מצחו. הצלקת תהיה גם קללה וגם ברכה להארי בשנותיו הבאות, כיוון שכך נוצר קשר טלפתי בינו לבין וולדמורט.
Godric flash
הבית של הפוטרים תחת התקיפה
Almale9נוסף על ידי Almale9
הבית במכתש גודריק נהרס בזמן התקיפה, והאגריד חילץ את הארי מהבית ההרוס. האגריד קיבל הוראות מדויקות לקחת את הארי לדודיו, פטוניה וורנון דרסלי , אך בדיוק פגש את סיריוס בלק שהתחנן בפני האגריד למסור לו את התינוק. האגריד סירב והאמר כי הוא קיבל הוראות ברורות מדמבלדור להביא את הארי לדרך פריווט במהירות האפשרית.
"הילד הזה יהיה מפורסם, אגדה. אני לא אתפלא אם בעתיד היום יהיה ידוע בתור 'יום הארי פוטר'. יהיו ספרים שייכתבו על הארי, כל ילד בעולם שלנו ידע את שמו."
מינרווה מקגונגל[src]

סיריוס  הבין  ונתן להאגריד את האופנוע המעופף שלו כדי שייקח את הארי לדרך פריווט. דמבלדור השאיר מכתב הסבר למשפחת דרסלי , אבל הארי מעולם לא קרא אותו. במקום זאת, הארי בילה את העשור הבא של חייו כאומלל בבית קפדני בלי לדעת שהוא קוסם.

החיים בדרך פריווטעריכה

"אני לא מוכן שיהיה לי אחד כזה בבית, פטוניה! לא נשבענו כשלקחנו אותו שנוציא ממנו את השטויות המסוכנות האלה?"
ורנון דרסלי מסרב להכיר בעובדה שהארי הוא קוסם.[src]
BabyHarryLeftAtPrivetDrive
הארי מונח על סף הדלת של דרך פריווט 4 ב-1981
Almale9נוסף על ידי Almale9
חייו של הארי בדרך פריווט היו קשים. כיוון שהיו מוגלגים ולא היו מוכנים לקבל את העובדה כי יש קסמים, הדרסלים התייחסו לקסמים וכישופים כאל שטויות שיש למגר, למרות היותם מודעים לשושלת היוחסין של הארי. הדרסלים החשיבו את עצמם כמשפחה 'נורמלית' שבזה לכל דבר יוצא דופן. הם שיקרו להארי על הוריו וסיפרו כי הם מתו בתאונת דרכים ושג'יימס היה שיכור מובטל. כל מה שהארי זכר מהוריו היה אור ירוק בוהק. פטוניה וורנון אסרו על הארי לשאול שאלות, במיוחד שאלות על הוריו. הם דיכאו כל סוג של דימיון, והתעקשו 'להוציא ממנו את השטויות בכוח' וצרחו או הענישו - לעיתים בכך שמנעו מהארי ארוחות - את הארי כשדבר מוזר היה מתרחש. בצעירותו הארי גרם לדברים מוזרים לקרות מבלי לדעת למה, כיוון שלא היה מודע לעובדה של היותו קוסם. לדוגמא, פעם אחת פטוניה גזרה בזעם באמצעות מספריים את כל השיער המבולגן של הארי כי היה כל כך פרוע, והשאירה את הארי כמעט קירח לחלוטין מלבד כמה קווצות שיער בחלק הקדמי של ראשו, אך כבר בבוקר למחרת, השיער גדל שוב בדיוק למצב שבו היה. על כך הארי הוענש, למרות שלא היה אשם במצב. בפעם אחרת, דאדלוס דיגל קד לו קידה כשפגש את הארי בחנות, ופטוניה חקרה את הארי בפראות כיצד הוא מכיר את האיש הזה.
Harry cupboard under the stairs
חדרו של הארי מתחת למדרגות
Almale9נוסף על ידי Almale9
הדרסלים המפונקים ובנם המפונק כמעט שלא העניקו תשומת לב להארי, ומעט היחס שכן העניקו לו היה שלילי. כל הבגדים שלו היה בגדים משומשים של דאדלי והיו גדולים עליו בהמון מידות. הוא נאלץ לישון בארון מתחת למדרגות בעוד שלבן-דודו היו שני חדרי שינה. הם התייחסו להארי כאל משרת במשך רוב ילדותו. עם הזמן, דאדלי הפך להיות בריון כלפי הארי. משפחת דרסלי הייתה לוקחת את דאדלי למקומות מרהיבים בכל שנה ביום ההולדת שלו, אבל הדבר היחיד שהארי אי פעם קיבל מהם ליום ההולדת שלו היה זוג גרביים גבשושיים של הדוד ורנון. משפחת דרסלי גם דאגה להסתיר את קיומו של הארי בבית ולא תלתה תמונות שלו. 

מצוקתו של הארי בדרך פריווט הייתה חיונית כדי לשמור על ההגנה שנתנה לילי להארי, ולכן הארי נאלץ לחיות עם קרובי המשפחה היחידים שלו כדי שההגנה תמשיך להתקיים. כל עוד הארי קורא למקום עימם 'בית', הוא יהיה בטוח ומוגן. עם זאת, ההגנה תישבר כשיגיע לגיל 17, או כשיפסיק לקרוא למקום עם הדרסלים 'בית'. יתר על כן, ארבלה פיג , שכנתו של הארי, הייתה סקיבית שעבדה בסמוי בשביל מסדר עוף החול ועקבה אחרי הארי כדי להגן עליו. לרוע מזלו, כשנאלץ הארי לבקר את גברת פיג, אסור היה שהוא יהנה אצלה, כי אם היו הדרסלים יודעים שהוא מבלה אצל גברת פיג, הם לעולם לא היו נותנים לו לבקר אצלה.

HarryParseltongue
הארי מדבר עם נחש הבריח בגן החיות
Almale9נוסף על ידי Almale9
ביום הולדתו האחד-עשר של דאדלי, לקחו הדרסלים את דאדלי וחברו הטוב פירס פולקיס לגן החיות. לרוע מזלם של הדרסלים, הם נאלצו לקחת עימם את הארי, כיוון שגברת פיג שברה את רגלה ולא היה אף אחד אחר שישמור על הארי, והרי הם כמובן סירבו להשאיר את הארי בדרך פריווט לבד בבית שלהם. בגן החיות, הארי גרם, לא בכוונה, לזכוכית של הכלוב המגנה על נחש בריח להיעלם. וכך הנחש שוחרר לחופשי כשדאדלי חושב שהוא רודף אחריו. הארי הצליח לתקשר עם הנחש בלחשננית , שהודה להארי בשלווה ולאחר מכן החליק אל מחוץ לבית הזוחלים בשמחה. לאחר אירוע זה, נידון הארי להישאר בארון שלו עד לתחילת חופשת הקיץ.

בית הספר היסודי על שם הקדוש גרוגוריעריכה

"בבית הספר, להארי לא היו חברים. כולם ידעו שהחבורה של דאדלי שונאת את הארי פוטר המוזר בבגדים הישנים שלו והמשקפיים השבורות שלו, ואף אחד לא העיז לחלוק על החבורה של דאדלי."
—הסיבה שלהארי לא היו חברים בבית הספר.[src]
Daniel Radcliffe little
הארי בשנות לימודיו בבית הספר היסודי.
Almale9נוסף על ידי Almale9
הארי למד בבית הספר היסודי על שם הקדוש גרוגורי , בית ספר מוגלגי, יחד עם דאדלי . לא היו לו שם חברים, שכן כל התלמידים פחדו מהכנופיה של דאדלי וידעו שהם שונאים את הארי. בפרט, החברים של דאדלי אהבו לשחק משחק בשם ציד הארי שכלל רדיפה אחרי הארי. למרות שהיה טוב בספורט, היה הארי נבחר אחרון לקבוצות כיוון שאף אחד לא היה מוכן לקבל אותו בפני דאדלי. הארי קיבל ציונים נאים, אם לא טובים, בבית הספר. פעם אחת, הארי הפך בטעות את הפאה של המורה שלו לכחולה, בפעם אחרת הוא התעתק בטעות לגג של מטבח בית הספר כאשר נמלט מהכנופיה של דאדלי, ובפעם נוספת כיווץ כל כך את הסוודר של דאדלי למרות שהדודה פטוניה ניסתה לדחוף אותו מעל ראשו של הארי. תקריות אלו תמיד הכעיסו את הדרסלים, ולאחר כל אחת כזו הם הענישו את הארי והגלו אותו לארון, מלבד בתקרית הסוודר בה הניחו כי היה זה תוצאה מוזרה של מכונת הכביסה.

אם הארי לא היה לומד בהוגוורטס , הוא היה לומד בתיכון סטונוול , תיכון מוגלגי. 

הארי מגלה שהוא קוסםעריכה

"אתה קוסם הארי, ובטח אחד מוצלח אני מוכן להתערב, ברגע שאתה פה תתאמן קצת, בטח."
רובאוס האגריד מגלה להארי שהוא קוסם.[src]
HarryPooter
הארי מקבל סוף סוף את המכתב שלו מהוגוורטס.
Almale9נוסף על ידי Almale9
להארי לא חגגו יום הולדת עד יום הולדתו ה-11, שבאותו יום הוא גילה את המציאות היוצאת-דופן על זהותו. בשבוע של יום הולדתו של הארי, מאות מכתבים החלו להגיע לבית משפחת דרסלי, שמוענו אליו ממקום שנקרא בית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות . כשמשפחת דרסלי ראתה שהכתובת שאליה נשלח המכתב היה "הארון שמתחת למדרגות", הם נבהלו מעצם המחשבה שמישהו צפה בהם מתעללים בהארי והעבירו אותו לחדר השינה השני של דאדלי , שלאחר מכן נקרא בכתובת "חדר השינה הקטן ביותר". כשהדוד של הארי ורנון קרא את המכתב, הוא החוויר, ושקשק מהעובדה שעולם הקוסמים מתקשר עם הארי. בשל כך, ורנון ניסה להשמיד את המכתבים בניסיון כושל להרחיק את הארי מגורלו. אבל המכתבים המשיכו להגיע בכמויות גדולות יותר ויותר, עד לנקודה שבה הם החלו לעוף מתוך האח, ואז לדרסלים לא הייתה ברירה אלא לברוח מהם. זה לא היה מספיק כדי לאפשר לדרסלים להתחמק מהמכתבים, כיוון שהינשופים שנשאו את המכתבים עקבו אחריהם לכל מקום שהלכו. בצעד נואש אחרון, משפחת דרסלי עברה לצריף על אי סלעי באמצע הים.
HagridBirthdayCake
עוגת יום ההולדת של הארי
Almale9נוסף על ידי Almale9

בחצות ביום הולדתו של הארי, רובאוס האגריד הופיע כדי לברר באופן אישי מדוע הארי לא קיבל את המכתב שלו. הוא כעס על משפחת דרסלי, והסביר להארי, למרות מחאותיו העקשניות של הדוד ורנון, שהוא קוסם, איך ההורים שלו מתו, ושהוא רשום ללימודים בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות.

זו תהיה חגיגת יום-הולדת הראשונה של הארי, והאגריד נתן לו עוגת יום הולדת ביתית קטנה, ומאוחר יותר, תנשמת לבנה כשלג, שהארי קרא לה הדוויג . האגריד לקח את הארי לקלחת הרותחת , שבו נודע לו כי הוא למעשה מפורסם. הוא פגש את קווירניוס קווירל , בקרוב המורה שלו להתגוננות מפני כוחות האופל בהוגוורטס, מנהל הפונדק, טום , מכשפה בשם דוריס קרוקפורד , ואת דדאלוס דיגל , האיש שקד להארי קידה פעם כמה שנים קודם לכן. לאחר מכן האגריד לקח את הארי לסמטאת דיאגון , שם הוא למד עוד על תהילתו בעולם הקוסמים, ושהוריו השאירו לו הון קטן בכספת בגרינגוטס .

Harry Potter wand
השרביט בוחר את הארי.
Almale9נוסף על ידי Almale9
באותו יום, הארי קנה את השרביט הראשון שלו מיצרן השרביטים גאריק אוליבנדר . השרביט שבחר את הארי היה עשוי מעץ צינית, 11 ס"מ אורך, ליבת נוצת עוף חול וגמיש, שהחזיקו ביד ימין. נוצת עוף החול בליבת השרביט שלו הגיע מעוף החול של דמבלדור , פוקס . גאריק אוליבנדר ייצר גם שרביט תאום לשרביטו של הארי, שרביט מעץ טקסוס, והכיל גם הוא נוצה מזנבו של פוקס. שרביט תאום זה בחר את טום רידל כאדוניו. הליבות התאומות בשני השרביטים יהוו נקודת מפנה בשלב מאוחר יותר, בו לא יוכלו השניים להילחם זה נגד זה.

לימודים בהוגוורטסעריכה

שנה ראשונה (1991-1992)עריכה

דמבלדור: "הארי, אתה יודע למה קווירל לא יכל לסבול את מגע ידיך? זה בגלל אמא שלך. היא הקריבה את עצמה בשבילך. וסוג של מעשה כזה משאיר סימן... זה סוג של סימן שלא ניתן לראות. הוא שוכן בעור שלך."
הארי: "איזה סימן?"
דמבלדור: "אהבה, הארי. אהבה."
אלבוס דמבלדור להארי.[מקור]
HarryRon
צלקתו של הארי כאבה כשיצר קשר עין עם סוורוס סנייפ.
Almale9נוסף על ידי Almale9
בעת נסיעתו בהוגוורטס אקספרס פגש הארי לראשונה את מי שעתידים להיות חבריו הטובים, רון וויזלי והרמיוני גריינג'ר . למצנפת המיון לקח זמן מה להחליט להיכן למיין את הארי. היא שקלה לשים את הארי בסלית'רין , אך שינתה את דעתה לאחר התעקשותו של הארי לא להיות בסלי'תרין, כיוון ששמע על הקוסמים האפלים יוצאי הבית. לבסוף, כל השלישיה מויינה לגריפינדור . בעוד הארי ורון התחברו מייד, הם לא התיידדו במהירות עם הרמיוני, למרות שהארי היה יותר אדיב כלפיה מאשר רון. בליל כל הקדושים, שוחרר טרול הרים בבית הספר. התלמידים נשלחו בחזרה לחדרי המועדון שלהם, אבל הארי הבין שהרמיוני לא ידעה על הטרול, כיוון שבכתה בשירותים לאחר שרון לעג לה מוקדם יותר באותו יום. הארי ורון הלכו לשירותים של הבנות ומצאו את הטרול מסתער על הרמיוני. לאחר שהארי תקע את שרביטו בנחיר של הטרול, רון דפק לטרול בראש עם הנבוט שלו עצמו. הרמיוני שיקרה למורים כשבאו לברר מה קרה, כדי לדאוג שהארי ורון לא יכנסו לצרות. מנקודה זו ואילך, היו השלושה החברים הכי טובים.
H.P.Snitch
הארי משחק קווידיץ'.
Almale9נוסף על ידי Almale9
הארי גילה בשיעור התעופה הראשון שלו כי הוא יודע לעוף על מטאטא באופן טבעי. כאשר דראקו מאלפוי לקח את כדור הזיכרון של נוויל לונגבוטום , הארי עף על המטאטא שלו והשיג בחזרה את הכדור. הוא עף כל כך במיומנות כך שצורף לקבוצת הקווידיץ' של גריפינדור, והפך למחפש הצעיר ביותר מזה מאה שנה, שכן תלמידי השנה הראשונה בדר"כ לא הורשו להחזיק מטאטאים. לפני משחק הקווידיץ' הראשון של הארי, הוא קיבל את המטאטא נימבוס 2000 , מטאטא מירוץ משובח, מפרופסור מקגונגל . במהלך משחק הקווידיץ', המטאטא של הארי השתגע (כיוון שהטילו עליו קללה), והארי כמעט שנפל ממנו. רון והרמיוני ראו את הפרופסור סנייפ בוהה בהארי ולוחש משפטים. הרמיוני הלכה לשורה שבה סנייפ ישב והטילה לחש שגרם לגלימתו של סנייפ להתלקח באש. ברגע שסנייפ הפסיק ליצור קשר עין עם הארי, הצליח הארי להשתלט על המטאטא שלו וגם לתפוס את הסניץ' בפיו, כמעט שבלע אותו, וכך סיים את המשחק בניצחון לגריפינדור.

מאוחר יותר התגלה כי היה זה קווירל שקילל את המטאטא של הארי, ומה שסנייפ מלמל היו לחשי הגנה, להפתעתם של הארי, רון והרמיוני. בינתיים, לורד וולדמורט שהלך והתחזק עם הזמן, תכנן את עלייתו מחדש, באמצעות הפרופסור החדש להתגוננות מפני כוחות האופל, קווירל. הוא השתמש בקווירל כגוף מארח, וכך היה יכול לחפש אחר אבן החכמים , שהאמין כי יכולה להחזיר אותו לגופו ולהעניק לו חיי נצח. אך, תכניתו סוכלה ע"י השלישיה, שהתגברו על שורה של מכשולים בדרך לאבן החכמים, בניסיון לעצור את וולדמורט מלקחת אותה.

Harry and quirrell
הארי וקווירל
Almale9נוסף על ידי Almale9
במהלך המכשולים השלישיה התפרקה, והארי נותר לבדו, במכשול הסופי, פנים מול פנים עם וולדמורט. הארי וקווירל נלחמו זה בזה והארי גילה כי בגלל ההקרבה שהקריבה אימו למענו, קווירל סובל למגע ידיו של הארי ופניו מתמלאות בשלפוחיות. 

כשהארי התעורר באגף המרפאה שלושה ימים לאחר מכן, דמבלדור הודיע לו כי וולדמורט נטש את קווירל למות ונמלט, וכי דמבלדור הגיע בדיוק בזמן כדי לקחת את האבן. במהלך שהותו חסר הכרה במרפאה, הפסיד הארי את משחק הקווידיץ' האחרון לעונה: גריפינדור נגד רייבנקלו, כשרייבנקלו ניצחו. בסעודת סוף השנה, הארי זכה ב-60 נקודות לגריפינדור על אומץ ליבו היוצא מן הכלל, כשרון והרמיוני זכו ב-50 נקודות, ונוויל לונגבוטום ב-10, מה שהפך את גריפינדור למנצחת בגביע הבתים, מה ששבר את רצף הזכיות של בית סלית'רין זה שבע שנים.

מראה חיצוניעריכה

"בפעם האחרונה שאני ראיתי אותך, אתה היית אז רק תינוק. אתה פה מאוד דומה לאבא שלך, אבל יש לך את העיניים של אימא שלך."
רובאוס האגריד להארי פוטר.[src]
HarryPOA
הארי בשנתו השלישית
Almale9נוסף על ידי Almale9
הארי היה דומה מאוד לאביו , בעל שיער שחור מבולגן, אבל עיניו בצבע הירוק הבוהק וצורת השקד היו זהות בהחלט לשל אימו . מבנה גופו של הארי כילד תואר כ"קטן ורזה", עם פנים רזים וברכיים גבשושיות, בשל איכות חייו הירודה כילד אצל הדרסלים. למרות ההזנחה שממנה סבל, נראה כי הוא גדל בקצב טוב, כיוון שכשהיה בן חמש-עשרה וראה באמצעות ההגיגית את אביו באותו גיל, הם היו בערך באותו גובה. הארי הרכיב משקפיים עגולות עם מסגרת, שהיו דומות מאוד לאלו של אביו. 

על מצחו של הארי, מכוסה ע"י השיער הפרוע שלו, התנוססה צלקת בצורת ברק. הצלקת הייתה התוצאה של הקללה ההורגת שנכשלה אשר הטיל לורד וולדמורט על הארי כתינוק. הצלקת בערה בכאב בכל פעם שוולדמורט היה ליד הארי או שחש רגשות חזקים במיוחד, אבל הכאבים הפסיקו לאחר מותו של וולדמורט והצלקת הייתה לצלקת רגילה.

להארי הייתה גם צלקת חיוורת על גב ידו הימנית שאמרה "לא אספר עוד שקרים". צלקת זו נגרמה בזמן שהארי ריצה עונשים עם דולורס אמברידג' , אשר אילצה אותו להשתמש בדיו דם, כך שהמילים שכתב גולפו על גב ידו.

בנוסף, להארי ישנה גם צלקת בצורת אליפסה על חזהו שנגרמה בעקבות פגישתו עם נגיני בביתה של בתחולדה בגשוט, שם נצמד אליו תליון-ההורקרוקס שענד וצרב בבשרו.

חפצים בבעלותועריכה

"הורישו לו בית?"
—ורנון דרסלי.[src]
  • הירושה של משפחת פוטר: כאשר הוריו של הארי נרצחו ע"י הלורד וולדמורט , הם השאירו מאחוריהם חשבון עם חיסכון גדול בכספת 687 בבנק הקוסמים גרינגוטס . ירושה זו הפכה למקור המימון של הארי לכל ספרי הלימוד שלו בהוגוורטס, בגדי קוסמים וכ'ו...
  • שרביט: שרביטו של הארי היה עשוי מעץ צינית, עץ שכוחותיו המיסטיים הודפים רוע. שרביטו של הארי מהווה ניגוד לשרביטו של וולדמורט, שעשוי מעץ טקסוס, עץ שאפוף כוחות רשע. שרביטו של הארי גם חולק ליבה עם שרביטו של וולדמורט, ומהווה לו שרביט תאום, כיוון ששניהם הכילו נוצת זנב של עוף החול פוקס . שרביטו של הארי נשבר ב-1997 במהלך הקרב עם נגיני בביתה של בתחולדה בגשוט, מאוחר יותר הוא השתמש בשרביט הבכור כדי לתקן את שרביטו שלו.
  • Marauder'sMap
    מפת הקונדסאים
    Almale9נוסף על ידי Almale9
    גלימת ההיעלמות: בשנתו הראשונה בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, קיבל הארי את גלימת ההיעלמות בעילום שם, כמתנה לחג המולד. מאוחר יותר הוא גילה כי המתנה הגיעה מאלבוס דמבלדור, שקיבל אותה מאביו של הארי, ג'יימס . מאוחר יותר התגלה כי הגלימה הייתה ירושה משפחתית וכן אחת מאוצרות המוות. מכך הארי הבין כי הוא צאצא של איגנוטוס פברל, אחד משלושת האחים אשר היו בעליהם של אוצרות המוות. 
  • הדוויג : הדוויג הייתה בת לוויתו של הארי, והייתה מועילה וחיונית בהעברת מכתבים וחבילות להארי. הדוויג אהבה את הארי מאוד, והראתה לו את אהבתה בכך שכרסמה את אוזנו או אצבעותיו, וצייתה בנאמנות לבקשותיו (כמו לנקר את רון והרמיוני עד שיענו בחזרה). הארי אהב אותה כמו שאהבה אותו. הדוויג נהרגה במהלך קרב שבעת הפוטרים , ע"י קללה הורגת תועה שכנראה יועדה לפגוע בהאגריד. 
  • מפת הקונדסאים : אחד מנכסיו היקרים ביותר של הארי הינה מפת הקונדסאים . הארי פוטר קיבל אותה בשנתו השלישית מפרד וג'ורג' וויזלי, כדי שיוכל להתגנב להוגסמיד. היא הוחרמה ע"י רמוס לופין, אך הארי קיבל אותה חזרה לאחר שלופין התפטר. הארי שמר עליה תקופה ארוכה, בתוך תיק מעור המוק שקיבל מהאגריד. הארי שמר את המפה ברשותו עד שבנו, ג'יימס , גנב אותה משולחן הכתיבה שלו.
  • אוצרות המוות : במשך זמן קצר, הארי היה אדונם של כל שלושת אוצרות המוות : גלימת ההיעלמות, שרביט הבכור ואבן האוב. לאחר שהארי איבד את אבן האוב ביער האסור , הוא החליט להשאיר אותה שם. הארי גם החזיר את שרביט הבכור לקברו של אלבוס דמבלדור , כך שהשרביט יאבד את כוחו לאחר שהארי ימות. עם זאת, דיוקנו של אלבוס דמבלדור במשרד המנהל בהוגוורטס המליץ להארי לשמור את גלימת ההיעלמות, כיוון שהייתה של אביו.
  • חרבו של גודריק גריפינדור : חרבו של גודריק גריפינדור, העשויה עבודת-גובלינים וכן הייתה שריד ממייסד ביתו של הארי, הורשה להארי בצוואתו של אלבוס דמבלדור. עם זאת משרד הקסמים טען שהחרב לא הייתה של דמבלדור להוריש, ושהחרב בעצם שייכת להוגוורטס. אף שהמשרד החרים העתק של החרב, החרב האמיתית מצאה את דרכה לידיו של הארי הודות לסוורוס סנייפ . זמן קצר לאחר מכן, רון וויזלי השתמש בה כדי להשמיד התליון של סלזאר סלית'רין, אחד מההורקרוקסים של וולדמורט. הארי איבד את החרב לגריפהוק כאשר הוא, רון והרמיוני גריינג'ר גנבו את הגביע של הלגה הפלפאף מהכספת של בלטריקס לסטריינג' בגרינגוטס. עם זאת, החרב הופיעה שוב בידיו של נוויל לונגבוטום במהלך הקרב על הוגוורטס, והוא השתמש בה כדי להרוג את נגיני, ובכך השמיד את אחרון ההורקרוקסים. תואר כי נוויל ישב ליד החרב לאחר סיום הקרב על הוגוורטס, אך סביר להניח כי היא הוחזרה לבעלות הוגוורטס כשריד של המייסדים.
  • Firebolt
    אש המחץ
    Almale9נוסף על ידי Almale9
    אולרו המכושף של סיריוס בלק :
     אולר מכושף זה שהיה בעל הכוח לפתוח כל מנעול, קיבל הארי כמתנת חג המולד מסיריוס בלק, אך הלהב של האולר נמס כשהארי השתמש בו על דלת במחלקת המסתורין. 
  • אש המחץ : במהלך שנתו השלישית בהוגוורטס, מטאטא הנימבוס 2000 של הארי, עליו רכב מאז שנתו הראשונה, נהרס ע"י הערבה המפליקה, וסיריוס בלק שלח להארי בעילום שם את אש המחץ כתחליף. המטאטא אבד במהלך קרב שבעת הפוטרים. לא ידוע אם הארי אי פעם מצא אותו או קנה אחר.
  • מראה דו-כיוונית : הארי היה גם בעליה של מראה דו-כיוונית, שניתנה לו ע"י סיריוס בלק הסנדק שלו. המראה הייתה אמורה להיות אמצעי תקשורת סמוי, אבל הארי ניפץ אותו מתוך כעס לאחר מותו של סיריוס. הארי לא ידע שהמראה עדיין עובדת אך שמר שבר ממנה כיוון שהיה לה ערך סנטימנטלי. כאשר הארי וכמה חברים הוחזקו באחוזת מאלפוי, הארי השתמש בשבר המראה כדי לתקשר עם אברפרות' דמבלדור, שהחזיק את בת-הזוג של המראה. אברפורת' שלח את דובי גמדון-הבית להציל את הארי והאסירים האחרים.
  • שעונו של פביאן פרואט: מולי וויזלי נתנה להארי את שעונו של אחיה המנוח פביאן לכבוד יום הולדת השבע-עשרה שלו. השעון לא הכיל מחוגים, אלא כוכבים.
  • תיק מעור מוק : מתנת יום-הולדת מהאגריד . הארי שמר בתוכו את כל אוצרות המוות, ואת כל נכסיו אשר לא היה להם שימוש בחיפושים אחר ההורקרוקסים: סניץ', שבר מראה, השרביט השבור שלו, המכתב של אמא שלו והורקרוקס מזויף. 

לאחר מותו של סיריוס בלק , כל הנכסים והחפצים שהיו בבעלותו הועברו להארי, ביניהם נכללו:

  • בקביק : ההיפוגריף שסיריוס קיבל מרובאוס האגריד. הארי אפשר להאגריד לטפל בבקביק/ווית'רווינגס, כיוון שהאגריד התגעגע אליו מאוד בזמן שההיפוגריף היה ברשותו של סיריוס.
  • בית משפחת בלק: ממוקם בכיכר גימולד מספר 12 , וכל התוכן והריהוט של הבית, כולל קריצ'ר (גמדון-הבית) כעת שייך להארי. 
  • הירושה של משפחת בלק: הארי גם ירש את הזהב של סיריוס בלק מן הכספת מגרינגוטס. מאחר שסיריוס נושל מהירושה בגיל 16, סביר להניח שרוב הונו הוענק לו מדודו אלפרד. 

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית