FANDOM

הארי פוטר 3
הארי פוטר והאסיר מאזקבאן (Harry Potter and the Prisoner of Azkaba) הוא הספר ה-3 בסדרת ספרי הארי פוטר. פורסם ב-1999.

תיאור הספרעריכה

הארי פוטר הוא בר מזל על שהצליח להגיע לגיל 13; הוא שרד את ההתקפות הרצחניות של אדון האופל יותר מפעם אחת. התקוות שלו לשמור על פרופיל נמוך ולהתרכז בקווידיץ' כדי לזכות בגביע הקווידיץ' של הוגוורטס לא מתממשות, כשרוצח ההמונים, סיריוס בלק, נמלט מאזקאבן ונרדף על-ידי הסוהרסנים מוצצי הנשמות ששומרים על בית הכלא. הארי חשב שהוגוורטס היא מקום בטוח, אבל האם זה רק צירוף מקרים שהוא יכול להרגיש את העיניים המתבוננות בו מבעד לאפלה, והאם הוא צריך לקחת את הנבואות של פרופסור טרלוני ברצינות? הארי הבין שסיריוס בלק הוא סנדקו ושהוא היה חבר של ג׳ימס פוטר אביו של הארי. הארי והרמיוני עזרו לסיריוס לברוח ביחד עם בקביק (היפוגריף של האגריד שהיה אמור לצאת להורג). הארי והרמיוני השתמשו במחולל זמן של הרמיוני המחולל שפרופסור מקגונגל נתנה להרמיוני כדי שתוכל להשתתף בכל שיעוריה.

סדרת "הארי פוטר" מאת ג'יי קיי רולינג
אבן החכמים ספר סרט משחק
חדר הסודות ספר סרט משחק
האסיר מאזקבאן ספר סרט משחק
גביע האש ספר סרט משחק
מסדר עוף החול ספר סרט משחק
הנסיך חצוי-הדם ספר סרט משחק
אוצרות המוות ספר סרט  
ספרים אחרים משחקים אחרים
חיות הפלא והיכן למצוא אותן הארי פוטר: גביע הקווידיץ' העולמי
קויידיץ' בראי הדורות לגו הארי פוטר: שנים 1-4  
מעשיות בידל הפייטן  

פע

פרק ראשוןעריכה

בתחילת הפרק הראשון , רון מתקשר בטלפון לביתם של הדרסלים אך בשל חוסר ידיעתו להשתמש בו, צועק ומכעיס את ורנון דרסלי, דודו של הארי. הארי כבר מחכה שרון יקח אותו לביתו אך לפתע, רון שולח לו מכתב בדואר ינשופים אשר בו כתוב כי יבלה חודש ימים במצרים ויחזור רק שבוע לפני תחילת הלימודים בהוגוורטס. גם הרמיוני כותבת לו ומוסרת לו , במתנה, ערכה לטיפוח מטאטים. להפתעתו , הוא מקבל מכתב גם מפרופסור מקגונגל ובו כתוב כי תלמידי השנה השלישית יוכלו לצאת לסיורים בהוגסמיד אך עליהם להחתים את הוריהם או האפוטרופוס שלהם, על מנת לקבל אישור.

פרק שניעריכה

בפרק השני, הדודה מארג', אחותו של ורנון מגיעה לביקור. ורנון מבטיח להארי כי יחתום על אישור היציאה להוגסמיד בתנאי שיתנהג יפה. הארי מסכים עם התנאי והם עושים 'עסק'. כאשר ורנון, פטוניה, דאדלי, מארג' והארי יושבים לסעוד, מארג' אומרת על הארי:"יש לו מראה מצומק, רשע. זה קורה גם אצל כלבים", אך הארי מתאפק. מארג' אומרת לפטוניה שאחותה, לילי הייתה תפוח רקוב במשפחה והיא בחרה ללכת עם נוכל. לאחר מכן מארג' פותחת בשיחה על ג'יימס פוטר, אביו של הארי. כאשר היא שואלת את מקום עבודתו ורנון אמר שהוא מובטל. כתגובה, היא אומרת שהוא בטלן, לא יוצלח ועצלן אך הארי קוטע אותה. היא אומרת שודאי הם נהרגו בתאונה כי היו שתויים . היא מוסיפה לאחר שהארי אומר שהיא שוגה כי: הם נהרגו בתאונת דרכים, שקרן דוחה וקטן שכמוך, והשאירו אותך מאחור להיות המעמסה על קרוביהם ההגונים וקשי היום. אתה שרץ קטן וחוצפן, כפוי טובה ו-" היא הפסיקה את דבריה והחלה להתנפח. אט אט הולכת וגדלה וכמו בלון הליום עולה גבוה לאויר. הארי המבוהל, רץ לחדרו ומתחיל לארוז את דבריו. הוא בורח החוצה.

עריכה

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית