FANDOM

Hippogriff
היפוגריף
מידע על הזן
תודעה

בעל תודעה

צבע עיניים

כתום

זנים קשורים

גריפין

מולדת

אירופה

דירוג משרד הקסמים

XXX

סטטוס

יצור פלא

"נעלבים בקלות, ההיפוגריפים. אתם לעולם אל תעליבו אותם, כי זה יכול להיות הדבר האחרון שאתם תעשו."
רובאוס האגריד מספר על היפוגריפים בשיעור.[src]

היפוגריף הוא יצור קסום בעל רגליים קדמיות, כנפיים וראש, של נשר ענק, וגוף, רגליים אחוריות וזנב, של סוס. הוא דומה מאוד לעוד יצור פלא, גריפין, כשבמקום "חצי נשר חצי אריה" ההיפוגריף הוא דמוי "חצי נשר חצי סוס". להיפוגריף מקור בצבע פלדה ועיניים גדולות, כתומות ומבריקות. הטפרים ברגליהם הקדמיות הם באורך של 15 ס"מ ועלולים לשמש כנשק קטלני.

קוסמים רבים עוסקים למחיית בהרביית היפוגריפים גזעיים, בין המרביעים הידועים נמנית אימו של ניוטון סלמנדרה. מדי פעם ניתן לראות תמונות של היפוגריפים גזעיים בלוחות שנה.

התנהגותעריכה

"עכשיו, הדבר הראשון שאתם פה חייבים לדעת על היפוגריפים זה שהם גאים. נעלבים בקלות, ההיפוגריפים. אתם לעולם על תעליבו אותם, כי זה יכול להיות הדבר האחרון שאתם תעשו. אתם פה צריכים לחכות שההיפוגריף יעשה את הצעד הראשון. זה הנימוס, מבינים? אתם באים לקראתו, וקדים קידה, ומחכים. אם הוא משתחווה בחזרה, אז אתם מותר לכם לגעת בו. אם הוא לא קד בחזרה, אז תתרחקו מהר, כי הטפרים האלה כואבים."
רובאוס האגריד מלמד שיעור ראשון על היפוגריפים.[src]
Hip lesson

שיעור על היפוגריפים ב-1993.

כאשר בני אדם מתקרבים להיפוגריף, כללי ההתנהגות והנימוס חיוניים כדי להימנע מסכנה. היפוגריפים הינן יצורים בעלי גאווה גדולה, ויש לתת להם את הכבוד הראוי באמצעות קידה, ולחכות שהם ישתחוו בחזרה ורק לאחר מכן להתקרב אליהם. יש לשמור על קשר עין כל הזמן, ללא מצמוץ אחד. על ההיפוגריף לעשות את הצעד הראשון כי זהו הנימוס. אם הוא נעלב, הוא עלול לתקוף. ניתן לאלף היפוגריפים, אמנם רק מומחים מסוגלים לכך.

למרות היותם גאים, ההיפוגריפים יכולים להיות נאמנים בצורה קיצונית ולהגן על אלה שהרוויחו את האמון שלהם, כמו שהודגם ע"י בקביק ההיפוגריף כשתקף את סוורוס סנייפ במהלך הקרב במגדל האסטרונומיה כדי להגן על הארי פוטר.

תזונהעריכה

התזונה של ההיפוגריפים מורכבת בעיקר מחרקים, ציפורים ויונקים קטנים כמו חמוסים וסמורים. הם לפעמים יאכלו גם תולעים שמצאו בקרקע אם אין מזון אחר זמין. במהלך הרבייה, ההיפוגריפים יבנו קן על הקרקע ויטילו ביצה אחת, שבירה. הביצה בדרך כלל בוקעת תוך 24 שעות. היפוגריפים תינוקות מסוגלים בדר"כ לעוף תוך שבוע, אבל זה לוקח חודשים רבים לפני שיתחזקו מספיק כדי ללוות את הוריהם במסעות ארוכים.

הגנה מפני מוגלגיםעריכה

על בעלי היפוגריפים להטיל לחש הנגזה על היצור כל יום כדי למנוע ממוגלגים לראות אותו. שימוש בהיפוגריפים כאמצעי תחבורה אישי הוא בלתי חוקי לפי החוק הבינלאומי לשמירה על סודיות הקוסמים.

היפוגריפים בהוגוורטסעריכה

ישנו עדר של היפוגריפים בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות , שעליהם העביר רובאוס האגריד את השיעור הראשון שלו כפרופסור לטיפול ביצורי פלא ב-1993.

אירועים בהוגוורטס הקשורים בהיפוגריפיםעריכה

WeirdSisters

להקת אחיות הגורל שרה את השיר, כמו היפוגריף.

הופעות אחרותעריכה

אטימלוגיהעריכה

היפוגריף, Hippogriff, מורכב מ"היפו" שמשמעותה בלטינית סוס, ומן היצור הקסום המכונה גריפון. 

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית