FANDOM

Tumblr ls5c1s1zVN1qbm32lo1 r1 250
חנות ההוקוס-מוקוס של האחים וויזלי
מידע על המקום
מיקום

סמטת דיאגון מספר 93, לונדון, אנגליה

בעלים

פרד וג'ורג' וויזלי

שייכות

רונלד וויזלי 1999

"למה לכם לחשוש מפני זה-שאין-לנקוב-בשמו?
החשש האמיתי הוא מפני
זה-שאין-לי-קקי-עמו -
העצירות הקסומה שסוחפת את האומה!
"
—שלט בקדמת החנות.[src]

חנות ההוקוס מוקוס של האחים וויזלי הינה חנות בדיחות הממקומת בסמטת דיאגון מספר 93, ונוסדה ע"י פרד וג'ורג' וויזלי.

החנות מכילה שלל חפצי בדיחות ומתיחות, כגון: אוזניעזר, איש-תלוי רב-פעמי, חטיפים למבריזים, וכן שלל מוצרים למכשפה הצעירה, כגון: שיקויי-אהבה, מעלים חצ'קונים תוך עשר שניות, ומיני צמרורים. ישנה גם מחלקה שלמה של תעלולי קסמים מוגלגים "בשביל משוגעים לדבר, כמו אבא", ונאמר עליהם שלא מרוויחים מהם הון, אבל מספיק וביציבות. החנות גם מספקת מספר חפצי הגנה. בתחילה החנות עבדה לפי הזמנות בדואר-ינשופים שנשלחו מהמחילה, עד שלבסוף נפתחה גם חנות.

את הכסף לחנות קיבלו התאומים מהארי, לאחר שניצח בטורניר הקוסמים המשולש, (בספר הרביעי).

היסטוריה עריכה

הקמהעריכה

ג'ורג': "הארי, קח לעצמך כל מה שתרצה, בסדר? ללא תשלום."
הארי: "אני לא יכול לעשות את זה!"
פרד: "אתה לא משלם כאן... אתה נתת לנו את ההלוואה הראשונה שלנו, אנחנו לא שוכחים. קח מה שאתה רוצה, רק תזכור לספר לאנשים איפה קנית, אם ישאלו."
— פרד, ג'ורג' והארי ב-1996.[מקור]
Tumblr ls5c1s1zVN1qbm32lo2 r1 250
בעודם תלמידים בהוגוורטס, לפרד וג'ורג' הייתה מוטיבציה לפתח מוצרי מתיחות, אותם הם התחילו לפתח תחילה בחדרם במחילה . המוצרים הראשונים שלהם נמכרו לפי הזמנות בדואר ינשופים. יום אחד אימא שלהם גילתה את המוצרים בעת ניקוי החדר שלהם. היא לא תמכה בשאיפות הפרועות שלהם, בהתחשב בכך שרוב המוצרים היו מסוכנים, וקיוותה שהם ישיגו עבודה במשרד כמו אביהם . למרות ששרפה את ההזמנות, התאומים המשיכו בשאיפתם לפתוח חנות מתיחות. כדי לגייס כסף עבור החנות, הם סיכנו את כל חסכונותיהם בהתערבות עם לודו בגמן על התוצאה בגמר אליפות העולם בקווידיץ'. הם ניצחו בהתערבות, אבל בגמן שילם להם בזהב לפרקונים, שנעלם לאחר כמה שעות. הם נשארו ללא חסכונות וללא דרך להגשים את חלומם.

התאומים קיבלו כסף עבור החנות מהארי פוטר, שלא רצה לשמור לעצמו את פרס הזכייה באלף אוניות בטורניר הקוסמים המשולש. כיוון שהארי היה המשקיע הראשון שלהם, הם נתנו לו לקחת מה שהוא רוצה מהחנות, ללא תשלום.

השנה האחרונה של התאומים בהוגוורטסעריכה

"חשבנו לקנות את החנות של זונקו. סניף בהוגסמיד, אתה יודע, אבל עוד סניף לא יעזור לנו אם לא ירשו לכם לצאת יותר בסופי שבוע..."
—פרד חושב על לרכוש את החנות של זונקו.[src]
Tumblr ls5c1s1zVN1qbm32lo5 250
במהלך שנתם האחרונה בהוגוורטס , פרד וג'ורג' ניסו רבים ממוצריהם על תלמידים, כדי לבדוק האם המוצרים משפיעים על כולם באותה מידה. המדריכה של גריפינדור, הרמיוני גריינג'ר, לא הייתה מרוצה כלל מהעניין. לאחר ששיחררו את הזיקוקין דה-נזיקין של האחים וויזלי והבִיצה הניידת ברחבי הוגוורטס ונשרו מבית הספר כמרד נגד דולורס אמברידג', התאומים עברו לסמטת דיאגון כדי להגשים את חלומם ולפתוח חנות מתיחות באמצעות הכסף שנתן להם הארי פוטר.לפי עזיבתם, הם הבטיחו לתת הנחה לכל תלמיד הוגוורטס שישבע שישתמש במוצרים כדי לאמלל את אמברידג'.

ב-1996 ארגוס פילץ' אסר על הכנסת מוצרים של הוויזלים לתוך שטח בית הספר. עם זאת, כיוון שאף אחד לא שם יותר מדי על האיסורים של פילץ', זה לא כ"כ השפיע. התאומים פתחו חנות בסמטת דיאגון, זמן קצר לאחר שעזבו את הוגוורטס ב-1996, ואף העסיקו עובדת בשם וריטי. הם גם תכננו לרכוש את החנות של זונקו בהוגסמיד כדי להרחיב את העסק שלהם. עם זאת, בגלל האבטחה המוגברת בהוגוורטס וביטול היציאות להוגסמיד, לא היה בעניין יותר מדי טעם. התאומים היו קפדניים בכל הנוגע לעסק שלהם, שכן הם איימו על ילד שניסה לסחוב סחורה וגבו מחיר מלא מאחיהם רון עבור המוצרים. עם זאת, הם הרשו להארי לקחת כל דבר שרצה, ללא תשלום, כיוון שהיה המשקיע הראשון שלהם. ידוע כי הם הסכימו למכור לדראקו מאלפוי (אותו הם שנאו) אבקת חושך אינסטנט מפרו, בה הוא השתמש כמה זמן מאוחר יותר נגד חברי צבא דמבלדור, דבר שרון יזכור להם. 

מלחמת הקוסמים השנייהעריכה

בקיץ 1997, אוכלי מוות השתלטו על משרד הקסמים. באביב 1998, התגלה כי הוויזלים סייעו לנמלט הארי פוטר, והמשפחה נאלצה לעבור למקום מחבוא. למרות שנאלצו לסגור את החנות בסמטת דיאגון, התאומים המשיכו למכור את המוצרים שלהם בדואר ינשופים, מתוך בית דודתם מיוריאל. פרד וג'ורג' לחמו שניהם בקרב על הוגוורטס, ופרד נהרג.

לאחר המלחמהעריכה

ג'ורג' המשיך לנהל את העסק לאחר מותו של פרד, למרות שאף פעם לא הצליח להשלים לגמרי עם מותו של אחיו התאום. שנתיים לאחר שרון הפך להילאי הוא עזב את התפקיד, ואמר כי הוא רוצה לעזור לאחיו בחנות. החנות, שכבר לפני כן שגשגה, הפכה למכונת כסף של ממש, אך יש כאלה המאמינים שרוחו של פרד עדיין לוקחת חלק בניהול המקום.

מוצרים בחנות עריכה

בחנות יש הרבה מוצרים שפרד וג'ורג' המציאו וייצרו בעצמם.

חטיפים למבריזים:

עטי נוצה:

התגוננות מפני כוחות האופל:

המוצרים למכשפה הצעירה:

​מוצרים נוספים:

עובדים ושותפים עריכה

מדיםעריכה

כל עובדי חנות ההוקוס-מוקוס לובשים גלימה בצבע סגול.

מיקום עריכה

החנות הרשמית של ההוקוס-מוקוס של האחים וויזלי ממוקמת בסימטת דיאגון מספר 93 בלונדון.

ידוע כי ב-1997, המייסדים פרד וג'ורג' , שקלו לקנות את חנות התעלולים של זונקו לאחר שזו נסגרה. עם זאת, בשל סיבוכים שונים, ביניהם מותו של פרד, לא ידוע אם הרכישה אכן התבצעה. סביר להניח שכן כיוון שהחנות שגשגה מבחינה כלכלית ולכן סביר להניח שישנו סניף של החנות גם בהוגסמיד.

מאחורי הקלעיםעריכה

  • באנגלית, החנות נקראת Weasley's Wizard Wheezes.
  • פילץ' אסר להכינס מוצרים מחנות ההוקוס-מוקוס לתוך הוגוורטס אבל התיר להכניס את הצמרורים הננסיים שכן ג'יני לקחה את הצמרור שלה, ארנולד, עימה להוגוורטס. בנות בהוגוורטס רוצות לתת להארי פוטר שיקויי אהבה בספר השישי, שלא ידוע מאיפה השיגו אותם.

הופעותעריכה