FANDOM

טעות הענק של דמבלדור
מידע על המאמר
כותב/ת המאמר

ריטה סקיטר

עיתון

הנביא היומי

תאריך הפרסום

תחילת ינואר 1995

תמונות נלוות

תמונה של רובאוס האגריד בה הוא נראה ערמומי ביותר.

נושא

פרטים על העובדה שרובאוס האגריד הוא חצי ענק, מלווה ברמיזות עבות שהוא לא כשיר ללמד ומערכת היחסים שלו עם הארי פוטר

"הנה לך, אני מצטער לגלות לך חדשות לא טובות, פוטר..."
דראקו מאלפוי על המאמר[src]

טעות הענק של דמבלדור היה מאמר שהתפרסם בנביא היומי בתחילת ינואר 1995. הוא נכתב ע"י ריטה סקיטר וחשף לציבור שרובאוס האגריד היה חצי ענק מצד אמא שלו, פרידוולפה, והכיל גם מספר רמיזות מגעילות לגבי מידת הכשירות של האגריד ללמד בהוגוורטס .

כפי שהיה בדר"כ בכתבותיה של ריטה סקיטר, הכתבה הכילה כמות מסוימת של עובדות, אך עם ערבוב של הגזמות, רמיזות ושקר אחד לפחות. המאמר נפתח באומרו כי מינוייו של אלבוס דמבלדור על עובדים מסויימים עובדים מסויימים הינם שנויים במחלוקת, כמו מינוי של אלאסטור "עין הזעם" מודי , שהיה "ידוע כתוקף כל מי שעושה תנועה מהירה בנוכחותו". לאחר מכן התמקד המאמר במינוי של האגריד כמורה לטיפול ביצורי פלא וצויין כי האגריד סולק מבית הספר בעברו. המאמר כלל הצהרה של דראקו מאלפוי לגבי תקיפתו של בקביק ההיפוגריף בשנת הלימודים הקודמת, וכן כי חברו וינסנט קראב חטף כביכול 'נשיכה מלשלוש', תוך התעלמות מהעובדה כי ללשלושים אין בכלל שיניים והם אינם מגלים עניין בבני אדם.

המאמר המשיך בדיון על סקרוטים פוצי-תחת (הכלאה בין מנטיקורוס לסרטן-אש) שהאגריד פיתח בעצמו, הרי שהאגריד סיפר זאת לריטה סקיטר רק כי היא אמרה לו שהיא עושה כתבה לטור הזואולוגי בנביא היומי. משם, המאמר עבר לטענה המרעישה ביותר, אך עם זאת נכונה, כי האגריד לא היה למעשה קוסם טהור דם, או למעשה בן-אנוש טהור, אלא חצי ענק מצד אימו, פרידוולפה. את העובדה הזו שמעה ריטה סקיטר בזמן שהייתה בהוגוורטס בצורת האנימאגוס שלה (חיפושית). המאמר תיאר את תמיכתם של הענקים באוכלי המוות, כולל מעורבותם ברצח מוגלגים, והסתיים בתיאור קצר של ידידותו של הארי פוטר עם האגריד, ובטענה כי דמבלדור צריך להזהיר את הארי מפני ידידות זו.

למרות שהמאמר לא שינה את הדעה של מי שהכיר היטב את האגריד, בכל זאת הייתה לו השפעה עמוקה על האגריד ועל חבריו. עם פרסומו של המאמר קיבל האגריד כמות גדולה של מכתבי שנאה, שגרמו לו לנעול את עצמו בבקתה שלו ולסרב ללמד את תלמידיו. זמן לא רב לאחר שקראו את המאמר, באו הארי, רון והרמיוני לבקר את האגריד ולנסות לגרום לו לדבר איתם, אך הוא פשוט סירב לפתוח להם את הדלת. במהלך הביקור באותו סוף שבוע בהוגסמיד, השלושה נתקלו בריטה סקיטר בזמן שזממה למצוא סקופ אחר. זה עורר את זעמה של הרמיוני והטיחה בה את כעסה על מה שעשתה להאגריד. לאחר מכן הלכו השלושה, בהובלת הרמיוני, להאגריד, שם הרמיוני צעקה שיכניס אותם, רק שמי שפתח את הדלת היה אלבוס דמבלדור, שבעצמו הגיע כדי לעודד את האגריד. יחד, הקבוצה הצליחה לשכנע את האגריד לצאת ממחבואו.

המאמרעריכה

אלבוס דמבלדור , המנהל האקסצנטרי של בית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות , לא נרתע מעולם ממינויים שנויים במחלוקת בסגל המורים שלו, כותבת ריטה סקיטר , כתבת מיוחדת. בספטמבר השנה הוא מינה את אלאסטור "עין הזעם" מודי , ההילאי הידוע לשימצה בפזיזותו, לתפקיד המורה להתגוננות מפני כוחות האופל, החלטה שגרמה להרבה גבות להתרומם במשרד הקסמים , עקב נטייתו הידועה של מודי לתקוף כל מי שעושה תנועה מהירה בנוכחותו. אולם עין-הזעם מודי נראה אחראי וטוב לב יחסית ליצור האנושי למחצה שאותו מינה דמבלדור ללמד טיפול ביצורי פלא. רובאוס האגריד , המודה שסולק מהלימודים בהוגוורטס בשנתו השלישית, ממלא מאז את תפקיד שומר הקרקעות בבית הספר, משרה שניתנה לו מידי דמבלדור. אך בשנה שעברה ניצל האגריד את השפעתו המסתורית על המנהל כדי להשיג נוסף על כך גם את תפקיד המורה לטיפול ביצורי פלא, עוקף תוך כדי כך מועמדים רבים בעלי כישורים טובים משלו. האגריד, אדם גדול מימדים בעל חזות תוקפנית ומאיימת, ניצל את סמכותו החדשה כדי לחשוף את תלמידיו לסידרה של יצורים מעוררי חלחלה. בעוד דמבלדור ממשיך להעלים עין ממעשיו, כבר גרם האגריד לפציעתם של כמה תלמידים במהלך סידרה של שיעורים שרבים תיארו כ"מפחידים מאוד". "אני הותקפתי על ידי היפוגריף, והחבר שלי, וינסנט קראב , חטף נשיכה קשה מלשלוש ," מספר דראקו מאלפוי , תלמיד השנה הרביעית. "כולנו שונאים את האגריד, אבל אנחנו מפחדים לדבר עליו". אבל להאגריד אין כל כוונה לחדול ממסע ההפחדות שלו. בשיחה עם כתבת הנביא היומי בחודש שעבר, הוא הודה שפיתח בעצמו יצורים שאותם הוא מכנה "סקרוטים פוצי-תחת ", הכלאה מסוכנת ביותר בין מנטיקורוס לסרטן-אש . יצירת זנים חדשים של יצורי פלא היא, כמובן, פעילות הנעשית בדרך כלל רק בפיקוח צמוד של המחלקה לרישוי ופיקוח על יצורי פלא. נראה שהאגריד חש שמגבלות קטנוניות שכאלו אינן חלות עליו. "סתם אני עשיתי את זה בשביל הכיף," אמר, ואז מיהר להחליף נושא. אם לא די בכך, הנביא היומי חשף לאחרונה עדות המלמדת כי האגריד אינו קוסם טהור-דם, כפי שטען תמיד. למעשה, אף אין הוא בן-אנוש טהור. בתגלית בלעדית נחשף כי אמו של האגריד אינה אלא בת-הענקים פרידוולפה, שמקום הימצאה הנוכחי אינו ידוע. הענקים צמאי האדם והאכזריים הביאו עצמם על סף כיליון במלחמות פנימיות לאורך המאה שעברה. קומץ הענקים ששרדו הצטרפו לשורותיו של זה-שאין-לנקוב-בשמו , והיו אחראים לכמה ממעשי הטבח הנוראיים ביותר באוכלוסיית המוגלגים בזמן שלטון האימה שלו. למרות שרבים מהענקים ששירתו את זה-שאין-לנקוב-בשמו נהרגו בידי הילאים שפעלו נגד כוחות האופל, פרידוולפה לא היתה בין ההרוגים. ייתכן שהיא נמלטה לאחת מקהילות בני הענקים המתקיימות עדיין בין רכסי ההרים במדינות זרות. אך אם לשפוט על פי תעלוליו בשיעורי הטיפול ביצורי פלא, נראה שבנה של פרידוולפה ירש את המזג האכזרי של אבותיו הענקים. בתפנית מוזרה, נפוצה שמועה לפיה האגריד פיתח ידידות קרובה עם אותו ילד שהביא למפלתו של אתם-יודעים-מי - ובכך אילץ את אימו של האגריד, כמו גם את שאר תומכיו של אתם-יודעים-מי, לרדת למחתרת. ייתכן שהארי פוטר אינו יודע את האמת הלא נעימה ע ידידו המגודל - אך אין ספק שחובתו של אלבוס דמבלדור לוודא שהארי פוטר וחבריו ללימודים יהיו מודעים לסכנות שבהתיידדות עם ענקים למחצה. על כתבה אחרת שלה, אמרו אנשים, שיש שם פחות עובדות מאשר בקלף של צפרדע שוקולד. מה שכנראה היה נכון :)

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית