FANDOM

Valentine's
יום האהבה
מידע על האירוע
מיקום
  • עולם הקוסמים
  • עולם המוגלגים
תאריך/ים

14 בפברואר

תיאור

חג שנחגג בקרב קהילת הקוסמים וגם בקרב המוגלגים

יום האהבה או ידוע גם כחג האהבה, הוא אירוע שנחגג ב-14 בפברואר גם בעולם המוגלגים וגם בעולם הקוסמים. זהו היום המסורתי בו שני אנשים מביעים את אהבתם אחד כלפי השני, לרוב בדרכים רומנטיות במיוחד, על ידי שליחת פרחים, כרטיסי יום אהבה ונתינת ממתקים.

היסטוריהעריכה

"הרעיון של לוקהרט להגברת המורל התגלה בבוקר יום חג האהבה"
—לוקהרט הכין הפתעה להוגוורטס[src]

1993עריכה

האולם הגדול של בית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות היה מקושט בפרחים ורודים גדולים, מחרידים. קונפטי בצורת לב היה נופל מן התקרה התכולה. גילדרוי לוקהרט , הפרופסור להתגוננות מפני כוחות האופל באותו הזמן, לבש גלימה בצבע ורוד מזעזע שתאם לקישוטים באופן מחריד. הוא ארגן את האירוע, ושכר תריסר גמדים הלובשים כנפיים זהובות ונושאים נבלים שהיו אמורים להיראות כמו קופידונים. במשך כל היום, התפרצו הגמדים לכיתות ומסרו את כרטיסי יום אהבה לאוהבים, דבר שהפך למטרד למורים. בשל הקישוט המוגזם וחוסר הרגישות של לוקהרט רבים, כמו רון וויזלי , החלו להיגעל מן החג.

הארי פוטר קיבל הרבה כרטיסים ליום אהבה, כולל אחד מג'יני וויזלי שקרא:

עיניו ירוקות כמו קרפד משומר,

שיערו כמו לוח שחור,

מי יתננו שלי, כה שגיב, נאדר,

מנצח האופל, גיבור.

גם לוקהרט קיבל מספר כרטיסי ברכה מכמה תלמידות, למרות שהרמיוני גריינג'ר סירבה לומר אם היא שלחה לו כרטיס ברכה או לא היה זה די ברור שכן.

1996עריכה

הארי: "תראי, בואי לא נדבר על סדריק עכשיו.. בואי נדבר על משהו אחר"
צ'ו: "חשבתי, חשבתי שא-א-אתה תבין! אני צריכה לדבר על זה! אתה גם צ-צריך לדבר על זה! אני מתכוונת, א-א-אתה ראית את זה קורה, לא?"
הארי: "טוב, דיברתי על זה, עם רון והרמיוני, אבל-"
צ'ו: "אה, אתה מוכן לדבר עם הרמיוני גריינג'ר! אבל לא איתי! א-אולי זה יהיה הכי טוב אם... אם רק תלך ותיפגש עם הרמיוני גריינג'ר! כמו שאתה באמת רוצה!"
—הארי פוטר וצ'ו צ'אנג בדייט שלהם

הארי פוטר וצ'ו צ'אנג התנשקו בפעם הראשונה (והיחידה) בחודש דצמבר של שנת 1995, והמשיכו לדייט הראשון (והיחיד) שלהם ביום האהבה ב-1996 בהוגסמיד . הארי התקשה מאוד לאזור אומץ ולהזמין אותה לצאת איתו. פנסי פרקינסון הבחינה בהם, וצעקה לצ'ו בנבזות: "לא חשבתי שזה הטעם שלך... לפחות דיגורי היה נראה טוב!", מה שגרם לזוג לשתיקה מביכה רבה וגם רק לצ'ו להתעניין בעיקר ברגליים שלה. הארי וצ'ו ראו כרזות גדולות עם עשר תמונות של מבוקשים שברחו מאזקבאן, כולל בלטריקס לסטריינג' , שהודבקו על כל חלונות הראווה. צ'ו ציינה שכשסיריוס בלק נמלט מאזקבאן ב-1993, כל האיזור היה מוקף בסוהרסנים , אך כעת, כשעשרה אוכלי מוות ברחו מאזקבאן, לא היו סוהרסנים כלל, דבר שהארי לא התלונן עליו.

HarryChoValentine

הארי פוטר וצ'ו צאנג בדייט הראשון שלהם

מאוחר יותר, הזוג החליט ללכת לשתות קפה בחנות התה של מאדם פודיפוט, שם היו מספר קופידוני זהב, שריחפו מעל השולחנות העגולים וזרקו מדי פעם קונפטי ורוד על האוהבים. להארי זה הזכיר את משרדה של הפרופסור אמברידג' . חנות התה הייתה מלאה בזוגות, כולם החזיקו ידיים, כולל רוג'ר דייוויס והחברה שלו. המראה גרם להארי להרגיש לא בנוח מעצם המחשבה שצ'ו מצפה ממנו להחזיק את ידה. כדייוויס נישק את החברה שלו מעל קערת הסוכר שלהם, צ'ו הביטה בהם ונראה כאילו זה הסטנדרט שלו היא מצפה, מה שגרם להארי להרגיש עוד פחות נוח. 

השניים החלו במהרה להתווכח, לאחר שהארי הציע לצ'ו לבוא איתו לידידה שלו, הרמיוני גריינג'ר . בשל הקנאה של צ'ו, שנבאה מאי הבנה, לפי איך שהארי תיאר את המצב, היא ציינה את העובדה שרוג'ר דייוויס הזמין אותה לצאת איתו אבל היא דחתה אותו. זה היה עניין מבלבל להארי, שהיה חסר ניסיון עם בנות. לאחר מכן צ'ו רצתה לדבר איתו על סדריק דיגורי , החבר הקודם שלה שהארי היה עד לרצח שלו, אך כשהארי לא רצה לדבר על הנושא, היא פרצה בדמעות ועזבה בסערה, השאירה את הארי מבולבל ולבד כשכל האנשים בבית הקפה מסתכלים עליו. הארי ניסה להשיג את צ'ו, אך היא כבר הסתלקה במורד הרחוב, זה היה הצעד הראשון לקראת סוף מערכת היחסים שלהם.

לאחר מכן הארי הלך לפגוש את הרמיוני, והופתע לראות אותה יושבת עם ריטה סקיטר ולונה לאבגוד בפונדק שלושת המטאטאים . הרמיוני אירגנה ראיון עם ריטה סקיטר, על מנת לחשוף את האמת על וולדמורט , שכן משרד הקסמים פרסם את הארי כשקרן מטורף בנביא היומי . הראיון פורסם מאוחר יותר בעיתון הפקפקן , דולורס אמברידג' אסרה את העיתון בהוגוורטס , מה שרק גרם לעיתון להיות עוד יותר פופולרי, והגיליון עם הראיון של הארי הפך לגיליון הנמכר ביותר בתולדות העיתון.

כרטיסי ברכהעריכה

ביום האהבה, נשלחים בדר"כ כרטיסי ברכה על מנת להראות לבני הזוג את האהבה. הכרטיסים באים בהרבה צורות וגדלים שונים ומשתמשים בהם גם בעולם המוגלגים וגם בעולם הקוסמים. 

מאחורי הקלעיםעריכה

"הארי היקר, חושבת עליך מחשבות מתוקות. יום אהבה שמח, רומילדה."
—כרטיס ברכה מתוך קופסאת שוקולדים[src]
  • בעיבוד הקולנועי של הארי פוטר והנסיך חצוי הדם, רומילדה ויין נתנה להארי פוטר קופסאת שוקולדים מתובלת בשיקוי אהבה לכבוד יום האהבה. בספר, לעומת זאת, היא נתנה להארי את השוקולדים מעט לפני חג המולד. כך או כך, המטרה הייתה זהה.

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית