FANDOM

Lovegood loona
לונה לאבגוד
מידע ביוגרפי
נולד/ה

1981

סטטוס-דם

טהורת דם

מצב משפחתי

בת יחידה לאב חד-הורי ונשואה

כינויים
  • לונה המג'נונה
  • תמהונית (רוב האנשים, לרבות פיניאס ניגלוס)
תארים

*תלמידת בית [[רייבנקלו] *וחברה ב[[צבא דמבלדור]]

מידע ביולוגי
סוג

בת-אדם

מין

נקבה

צבע שיער

בלונד בהיר מלוכלך

צבע עיניים

כחולות

צבע עור

חיוור

מידע משפחתי
בני משפחה
מאפייני קסם
אנימאגוס

אין

בוגארט

לא ידוע

שרביט

לא ידוע

פטרונוס

ארנבת

הסתפחויות
בית

רייבנקלו

נאמנות

לונה סלמנדרה, (לשעבר לאבגוד) נולדה בשנת 1981, למשפחת קוסמים.לונה לומדת באותה שכבה עם ג'יני וויזלי. היא מתוארת כבעלת עיניים בולטות המשוות לה הבעה של הפתעה קבועה, ומראה הכללי משדר חולמניות ותמהוניות, כפי שמצויין באחד הספרים. לונה מאמינה לדברים המוזרים ובלתי מוכחים הנאמרים על ידי אביה קסנופיליוס לאבגוד, העורך עיתון בשם "הפקפקן". לונה לא מקובלת בקרב התלמידים האחרים בהוגוורטס, שחלקם מכנים אותה במגוון שמות גנאי, כגון "לונה המג'נונה". בספר החמישי היא מצטרפת לצבא דמבלדור, ומתיידדת עם הארי וחבריו. לונה היא אחת מחברי צבא דמבלדור שהצטרפו להארי במשרד הקסמים כדי להילחם באוכלי המוות, והיא הייתה היחידה שלא נפגעה. בספר השישי מתואר כיצד מצבה החברתי משתפר במקצת. בספר השביעי היא נחטפת ונכלאת באחוזת מאלפוי כיוון שאביה תמך בעיתונו בהארי פוטר בניגוד לעמדת משרד הקסמים הנשלט על ידי וולדמורט. היא משוחררת על ידי דובי, המביא אותה אל ביתם של ביל ופלר וויזלי. היא משתתפת בקרב על הוגוורטס, ואף נאבקת בבלטריקס לסטריינג' ביחד עם ג'יני וויזלי והרמיוני גריינג'ר. היא מתוארת כנערה ישרה הנוהגת לומר אמיתות מביכות, ובינה לבין הארי מתפתחים יחסים טובים וחבריים.

ביוגרפיהעריכה

חיים מוקדמים עריכה

אביה הוא קסנופיליוס לאבגוד, אדם תמהוני ומוזר ביותר שמשפחתו חשובה לו יותר מכל, עורך העיתון הפקפקן. אימה, המתוארת כמכשפה כשרונית שאהבה לערוך ניסויים, מתה מניסוי שנכשל כאשר לונה הייתה בת 10. לונה מתוארת כדומה לאמה מאוד.
Luna
לונה ואביה מתגוררים בגבעות על יד הכפר אוטרי סנט קצ'פול, בסמיכות למקום מגוריהם של משפחת ווויזלי, ואף הוזמנו לחתונת בנם הבכור ביל.

ביתם מתואר כצריח גדול, וסביבו גן עשיר בצמחיה וליד ביתה יש שיח של שזיף דיריג'יבילי שעליו יש שלט "נא לא לגעת!".פנים הבית מתואר כ"פלפלייה ענקית"- חדר עגול לחלוטין שבמרכזו גרם מדרגות לולייני. חדרה של לונה מקושט בציורי חבריה הטובים מהוגוורטס- הארי, רון, הרמיוני, נוויל וג'יני, וסביב הציורים היא יצרה רשת זהובה העשויה מהמילה "חברים" כתובה רבבות פעמים.

לונה עצמה מתוארת כילדה בהירת שיער. לונה נוהגת ללבוש פרטי לבוש יחודיים- כגון עגילים עשויים שזיף דיריג'יבילי (פרי דמוי צנונית כתומה) או שרשרת עשוייה פקקי בירצפת, ולמשחקי הקווידיץ' של גריפנדור חבשה כובע גדול בצורת ראש אריה שואג.

בנוסף היא נוהגת להאמין גם בסיפורים ושמועות אשר אין להם הוכחה מובהקת- למשל קיומו של השנורקק פחוס-קרן. היא ילדה שלווה שלעולם לא נראית כועסת או נפגעת, על אף שהיא מודעת למה שאחרים חושבים עליה.

ובהוגוורטס עריכה

הרמיוני לונה ג'יני צ'ו צ'אנג
רוז, הוגו לוקן ליסאנדר אמה ג'יימס סיריוס, אלבוס סוורוס, לילי לונה לאה
רון ראלף הארי דין
גריפנדור רייבנקלו גריפנדור רייבנקלו

שנים מוקדמות עריכה

Luna Lovegood on her homemade Lionhead hat

לונה עם כובע ראש-האריה שהכינה.

לונה החלה ללמוד בהוגוורטס בשנת 1992 ומויינה לבית רייבנקלו. מראה ומנהגיה המוזרים, כגון גם נטייתה לומר אמיתות מביכות בקול, גרמו לילדים אחרים להתרחק ממנה וללעוג לה, כאשר הם מכנים אותה "לונה המג'נונה". בנוסף הם נוהגים לקחת ממנה רכוש ללא רשותה, על אף שלונה טוענת ש"הכל חוזר אליה בסוף".

שנה רביעיתעריכה

Luna cho hogshead

לונה וצ'ו צ'אנג ב ראש החזיר.

הארי פוטר פוגש לראשונה את לונה ברכבת אקספרס להוגוורטס בתחילת שנתו החמישית (עבור לונה זאת השנה הרביעית). על אף מוזרויותה הארי מחבב את לונה, במיוחד לאור מצבו באותה שנה, כאשר הוא עצמו היה קורבן לשמועות ולרכילות אכזרית אודותיו. לונה לעומתם, מאמינה לו וטורחת להודיע לו את זה.

לונה ממשיכה להפגין נאמנות להארי ולדרכו ומצטרפת לצבא דמבלדור. באימונים שם התקרבה יותר להארי וחבריו, והיא אף הייתה בין אלו שבאו אתו למשרד הקסמים בניסיון לחלץ משם את סיריוס בלק. לונה עזרה להארי בדרך נוספת, כאשר בזכותה פורסמה בעיתון הפקפקן כתבה גדולה על הארי פוטר, בה לראשונה הוא מתאר את גירסתו לאירועים שקרו בשנתו הרביעית, בסוף טורניר הקוסמים המשולש. כתבה זו גררה אחריה מהפך חלקי, כאשר חלק מהקוסמים השתכנעו בעקבותיה לתמוך בהארי פוטר במאבקו נגד משרד הקסמים.

בסוף הספר החמישי, לאחר שהארי שבור בעקבות מות סנדקו סיריוס, מעודדת אותו לונה כשמספרת לו על מות אימה. למרות זאת, היא מאמינה שתראה אותה שוב. לאחר שדיבר עימה חש הארי שהכאב הוקל.

שנה חמישית עריכה

בשנה החמישית שלה ממשיכה לונה להיות בקשר עם הארי וחבריו, והארי אף מזמין אותה לנשף חג המולד במשרדו של סלגהורן, אם כי מבהיר לה שהוא מתכוון בתור ידידה בלבד. היא לחמה בגבורה בקרב המכונה "הקרב במגדל האסטרונומיה", כאשר אוכלי המוות פרצו להוגוורטס לאחר מותו של דמבלדור, מנהל בית הספר. בספר מתואר שרק היא ונוויל נענו לקריאתם של רון והרמיוני דרך המטבעות המכושפים של צ"ד, כיוון שרק להם צ"ד היה כל כך חסר, עד שהמשיכו לבדוק את המטבעות מידי יום.

שנה שישיתעריכה

בשנה זו הארי, רון והרמיוני עוזבים את הוגוורטס כדי לחפש הורוקרוקסים ולהשמיד את וולדמורט. לונה, ביחד עם נוויל וג'יני מקימים לתחייה מחדש את צבא דמבלדור ואוספים תלמידים שמתנגדים להנהלתו של סנייפ,  אוכלי המוות והאחים קארו.

לכידתה ובריחתה עריכה

בעקבות פעילותה, ובעקבות התנהגותו של אביה שמבקש בעיתונו שוב ושוב לתמוך בהארי פוטר, לונה נחטפה על ידי אוכלי מוות כאשר היא יורדת מרכבת האקספרס בדרכה הביתה לחופשת חג המולד. היא משוכנת במרתף אחוזת מאלפוי, ביחד עם יצרן השרביטים אוליבנדר. לאחר מספר חודשים משחררים אותה הארי וחבריו, והיא הולכת אתם לבקתת הצדפים, ביתם של ביל ופלר ווויזלי, ולאחר מכן עוברת לביתה של דודתם מיוריאל. אוליבנדר אומר שהיא הייתה לו לנחמה רבה בזמן המאסר, ומכין עבורה שרביט חדש, לאחר שהקודם נלקח ממנה.

הקרב על הוגוורטס עריכה
כאשר הארי, רון והרמיוני חוזרים להוגוורטס, נוויל מזמן את לונה בעזרת אותם מטבעות מכושפים של צ"ד והיא מגיעה ביחד עם רבים אחרים להלחם בקרב על הוגוורטס.

לאחר המלחמה והלימודים עריכה

לונה לבגוד מתחתנת עם רולף סלמנדרה היא יוצאת לטיול מסביב לעולם ומשלימה עם העובדה שהשנורקק פחוס הקרן הוא אגדה.

תכונות ואישיותעריכה

לונה לאבגוד מאופיינת בתמימות שלה, בראייה שלה מעבר למה שאנשים אומרים - היא מרגישה כשלא רוצים בחברתה ולא כופה את עצמה על אחרים, בחכמה שלה, בסלחנות שלה היא סולחת תמיד לכל אלה שמציקים לה ולעולם לא נוטרת טינה, בשלוות הנפש שלה ובכך שהיא יודעת להיות חברה טובה למרות שמעולם לא היו לה חברים לפני כן.

האישיות של לונה היא תכונה הראויה להערכה. היא אדיבה לכולם, ומי שרק מוכן לסבול מעט מהמוזרות שלה יזכה לחברה נאמנה ואמיתית. האישיות המיוחדת הזו שלה מאפשרת לחיות הדחויות מהחברה בדרך כלל מסיבה זו או אחרת להרגיש בנוח לידה (כמו הת'סטראלים).

אמונותיה של לונהעריכה

להלן חלק מהאמונות השנויות במחלוקת בהם מאמינה לונה:

  • רופוס סקרימג'ר שר הקסמים הוא ערפד.
  • ההילאים הם חלק מקנוניה שנועדה להפיל את משרד הקסמים בעזרת שילוב של קסמים אפלים ודלקות חניכיים. (אביה של לונה מכנה זאת "רועששת".)
  • קורניליוס פאדג' מחזיק צבא של הליופאתים (רוחות אש).
  • לנשיכת נומים יש סגולות יצירתיות מיוחדות.
  • קיומם של יצורים אשר אין הוכחות לקיומם, כמו יתושטושים או שנורקקים פחוסי-קרן.
  • קורנליוס פאדג' מענה, מרביץ ואופה בפשטידות גובלינים.
  • אוצרות המוות (אולי).

מערכות יחסיםעריכה

אביהעריכה

לונה מאוד אוהבת את אביה ותומכת בו ככל יכולתה. אהבתו של אביה אליה גורמת לו להסגיר את הארי, הרמיוני ורון לידי אוכלי המוות כאשר היא נחטפת בגלל דעות הפקפקן שהתנגדו למשטרו של וולדמורט.

הארי פוטרעריכה

לונה היתה אחת הילדות הראשונות בהוגוורטס שהאמינה להארי, והשתתפה בצ"ד,לשמחתו הרבה.

במהלך הספר השישי מתוארים היחסים בין הארי ולונה כידידותיים וחבריים.

רון וויזליעריכה

בספר החמישי לונה הרגישה לא בנוח בנוכחותו של רון, אך בספר השישי, לאחר שלמד לקבל את אמונותיה, היחסים ביניהם השתפרו.

הרמיוני גריינג'רעריכה

בספר החמישי הרמיוני נהגה לערער על אמירותיה של לונה, אך בספר השישי היא למדה להבליג על כך ולכן הקשר ביניהן התהדק.

ג'יני וויזליעריכה

ג'יני הייתה מגינה על לונה מפני הילדים בשכבה שלהן שקראו לה בשמות ולעגו לה, ולכן זכתה להערכה רבה מצדה.

גברת לאבגוד עריכה

הקשר בין לונה לאמה מתואר כקרוב ואוהב מאוד. אימה הייתה מדענית, ובאחד מניסוייה, היא נהרגה. לונה הייתה בת 10 כשזה קרה.

מערכות יחסים אחרותעריכה

רוב התלמידים בהוגוורטס לעגו ללונה על אמונותיה ומנהגיה, ולכן לא היו לה מערכות יחסים משמעותיות אחרות.

Luna_Lovegood.png

לונה באחד מחגי המולד

הופעותעריכה

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית