FANDOM

Lovegood loona
לונה לאבגוד
מידע ביוגרפי
נולד/ה

13 בפברואר 1981

סטטוס-דם

טהורת דם

מצב משפחתי

בת יחידה לאב חד-הורי ונשואה

כינויים
  • לונה המג'נונה
  • תמהונית (רוב האנשים, לרבות פיניאס ניגלוס)
תארים
מידע ביולוגי
סוג

בת-אדם

מין

נקבה

צבע שיער

בלונד בהיר

צבע עיניים

כחולות

צבע עור

חיוור

מידע משפחתי
בני משפחה
מאפייני קסם
אנימאגוס

אין

בוגארט

לא ידוע

שרביט

לא ידוע

פטרונוס

ארנבת

הסתפחויות
בית

רייבנקלו

נאמנות

לונה לאבגוד, (בעתיד סקאמאנדר) נולדה ב13 בפבואר בשנת 1981, למשפחת קוסמים . לונה לומדת באותה שכבה עם ג'יני וויזלי. היא מתוארת כבעלת עיניים בולטות המשוות לה הבעה של הפתעה קבועה, ומראה הכללי משדר חולמניות ותמהוניות, כפי שמצויין באחד הספרים. לונה מאמינה לדברים המוזרים ובלתי מוכחים הנאמרים על ידי אביה קסנופיליוס לאבגוד, העורך עיתון בשם "הפקפקן". לונה לא מקובלת בקרב התלמידים האחרים בהוגוורטס, שחלקם מכנים אותה במגוון שמות גנאי, כגון "לונה המג'נונה". בספר החמישי היא מצטרפת לצבא דמבלדור, ומתיידדת עם הארי וחבריו. לונה היא אחת מחברי צבא דמבלדור שהצטרפו להארי במשרד הקסמים כדי להילחם באוכלי המוות, והיא הייתה היחידה שלא נפגעה. בספר השישי מתואר כיצד מצבה החברתי משתפר במקצת. בספר השביעי היא נחטפת ונכלאת באחוזת מאלפוי כיוון שאביה תמך בעיתונו בהארי פוטר בניגוד לעמדת משרד הקסמים הנשלט על ידי וולדמורט. היא משוחררת על ידי דובי, המביא אותה אל ביתם של ביל ופלר וויזלי. היא משתתפת בקרב על הוגוורטס, ואף נאבקת בבלטריקס לסטריינג' ביחד עם ג'יני וויזלי והרמיוני גריינג'ר. היא מתוארת כנערה ישרה הנוהגת לומר אמיתות מביכות, ובינה לבין הארי מתפתחים יחסים טובים וחבריים. למרות ההתרשמות הראשונית מדמותה, לאורך סדרת הספרים כולה מגלה לונה נאמנות עיקשת לעקרונותיה ולחבריה. בשל היותה אוחזת בדעות תמהוניות וחסרות היגיון לחלוטין, היא זוכה ליחס מזלזל מצד חבריה לבית רייבנקלו. הם רואים בה שונה, מוזרה ומטורפת. רבים נוהגים להצמיד לה שמות גנאי, לקחת ולהעלים ולהעלים את חפציה, אבל היא טוענת ש''הכל חוזר אליה בסוף''. למרות התנהגותם של חבריה, היא אינה משנה את התנהגותה במאום. 

ביוגרפיהעריכה

חיים מוקדמים עריכה

אביה הוא קסנופיליוס לאבגוד, אדם תמהוני ומוזר ביותר שמשפחתו חשובה לו יותר מכל, עורך העיתון הפקפקן. אימה, המתוארת כמכשפה כשרונית שאהבה לערוך ניסויים, מתה מניסוי שנכשל כאשר לונה הייתה בת 9. לונה מתוארת כדומה לאמה מאוד.
Luna
לונה ואביה מתגוררים בגבעות על יד הכפר אוטרי סנט קצ'פול, בסמיכות למקום מגוריהם של משפחת ווויזלי, ואף הוזמנו לחתונת בנם הבכור ביל.

ביתם מתואר כצריח גדול, וסביבו גן עשיר בצמחיה וליד ביתה יש שיח של שזיף דיריג'יבילי שעליו יש שלט "נא לא לגעת!".פנים הבית מתואר כ"פלפלייה ענקית"- חדר עגול לחלוטין שבמרכזו גרם מדרגות לולייני. בתוך הבית ישנו דגם של העטרת של רייבנקלו, וקרן של ארומפנט, הרמיוני מזהירה את אדון לאבגוד כי הקרן מסוכנת ועלולה להתפוצץ מכל מגע קל. למרות הפצרותיה של הרמיוני, אדון לאבגוד לא נזהר וממשיך להתעקש שזוהי קרן של שנורקק פחוס קרן, ובניסיון לשתק את הארי הוא פוגע בקרן ומפוצץ אותה. חדרה של לונה מקושט בציורי חבריה הטובים מהוגוורטס- הארי, רון, הרמיוני, נוויל וג'יני, וסביב הציורים היא יצרה רשת זהובה העשויה מהמילה "חברים" כתובה פעמים רבות.

רון וויזלי: "זה חייב להיות הבית של לונה, מי עוד יגור בבית כזה? הוא נראה כמו צריח ענקי!"

הרמיוני גריינג'ר: "הוא נראה כמו צריח בגודל של צריח. מה כל כך ענקי בו?"
— רון והרמיוני מדברים על הבית של לונה לאבגוד.

לונה עצמה מתוארת כילדה בהירת שיער. לונה נוהגת ללבוש פרטי לבוש יחודיים- כגון עגילים עשויים שזיף דיריג'יבילי (פרי דמוי צנונית כתומה הגדל בשיח מחוץ לביתם של משפחת לאבגוד) או שרשרת עשוייה פקקי בירצפת, ולמשחקי הקווידיץ' של גריפנדור חבשה כובע גדול בצורת ראש אריה שואג (לונה מציינת שהיא רצתה להוסיף לכובע נחש בפי האריה אבל לא היה לה זמן).

בנוסף היא נוהגת להאמין גם בסיפורים ושמועות אשר אין להם הוכחה מובהקת- למשל קיומו של השנורקק פחוס-קרן. היא ילדה שלווה שלעולם לא נראית כועסת או נפגעת, על אף שהיא מודעת למה שאחרים חושבים עליה.

ובהוגוורטס עריכה

הרמיוני לונה ג'יני צ'ו צ'אנג
רוז, הוגו לורקן, ליסאנדר, אמה ג'יימס סיריוס, אלבוס סוורוס, לילי לונה לאה
רון רולף סקאמאנדר הארי דין
גריפנדור רייבנקלו גריפנדור רייבנקלו

שנים מוקדמות עריכה

לונה החלה ללמוד בהוגוורטס בשנת 1992 ומויינה לבית רייבנקלו. מראה ומנהגיה המוזרים, כגון גם נטייתה לומר אמיתות מביכות בקול, גרמו לילדים אחרים להתרחק ממנה וללעוג לה, כאשר הם מכנים אותה "לונה המג'נונה". בנוסף הם נוהגים לקחת ממנה רכוש ללא רשותה, על אף שלונה טוענת ש"הכל חוזר אליה בסוף".

שנה רביעית עריכה

Luna cho hogshead

לונה וצ'ו צ'אנג ב ראש החזיר.

לקראת שנת הלימודים הרביעית שלה, נפגשת לונה ברכבת האקספרס להוגוורטס עם הארי פוטר, ג'יני וויזלי ונוויל לונגבוטום. הרמיוני גריינג'ר ורון וויזלי מצטרפים בשלב מאוחר יותר בשל שירותם כמדריכים החדשים יוצאי בית גריפינדור. לונה מספרת על עיסוקיו של אביה ומביעה את תמיכתה במלחמה נגד הלורד וולדמורט. לאורך הספר אנו מגלים פרטים חדשים שמשלימים את האנלוגיה בין דמותה של לונה לבין דמותו המפורסמת של הארי פוטר. שניהם יתומים, שניהם מזוהים במלחמה נגד הלורד וולדמורט ושניהם ידועים כשונים ומוזרים בקרב תלמידי בית הספר. העובדה לפיה שניהם מסוגלים להבחין בת'סטראלים שמסיעים את כרכרות הוגוורטס (אנשים רואים ת'סטראלים רק אם הם היו עדים למוות, לונה מספרת שהיא ראתה את אמא מתה ,אחרי שהארי שואל אותה בעקבות שיעור בטיפול בחיות פלא שבו למדו על ת'סטראלים) מעמיקה את הקשר בין השניים.

לונה מצטרפת לצבא דמבלדור והופכת לאחת מהפעילות הדומיננטיות בקבוצה. היא יוצרת קשרים עם הארי וחבריו ותומכת בו ובדרכו באופן גלוי. לאחר חזרתו של הלורד וולדמורט בספר הקודם, "הפקפקן" היה כתב-העת הראשון שפירסם את גרסתו של הארי לדברים. כפי שניתן להבין, לונה לקחה חלק בדבר והייתה החוליה המקשרת בין מערכת העיתון לבין הארי פוטר. לקראת סוף השנה, הארי חוזה בלורד וולדמורט המענה את סיריוס בלק במחלקת המסתורין שבמשרד הקסמים. ג'יני ולונה עומדות על המשמר בזמן שהארי והרמיוני מתגנבים לחדרה של דולורס אמברידג' כדי להשתמש ברשת הפלו ולברר את מקום הימצאו של סיריוס. התכנית נכשלת כשפרופסור אמברידג' ופלוגת הפיקוח עולה על עקבותיהם של החבורה ותופסת אותה בשעת מעשה. הפגם בתכנית, ככל הנראה, היה הפרט שאמברידג' ראתה באותו הרגע את פיבס (הסחת הדעת היתה אמורה להיות זה שפיבס הורס את חדר שינוי הצורה הרחוק ממשרדה) בכיתה קרובה. הארי והרמיוני מובילים את אמברידג' אל היער האסור בזמן שלונה, ג'יני, רון ונוויל מצליחים להיחלץ מפלוגת הפיקוח בעזרת הקללות שלמדו בצבא דמבדור. לאחר שכל השישה נפגשים שוב ביער האסור, הארי להוט היה לצאת למשרד הקסמים ולהציל את סנדקו ממלתעותיו של וולדמורט. כשהחבורה דנה כיצד תוכל להגיע למשרד הקסמים שממוקם בלונדון, לונה היא זאת שמעלה את ההצעה לפיה יש לטוס אל המשרד באמצעות ת'סטראלים.בלית ברירה נאלצים הארי וחבריו לקבל את הצעתה של לונה, להעלות על גביהם של הת'סטראלים ולאגור אומץ לקראת הקרב עם אוכלי המוות ועם הלורד וולדמורט. נראה שאימוני צבא דמבלדור שהתקיימו בחדר הנחיצות עשו את שלהם. לאחר שהארי פוטר וחבריו מגלים שאוכלי המוות טמנו להם מארב, לונה נלחמת באומץ ומושיטה עזרה לחבריה. היא מגנה על ג'יני ועל רון שנפגעו מקללותיהם של אוכלי המוות עד לפגישתה המחודשת עם הארי ועם נוויל. לונה היא היחידה שלא נפגעה באופן ממשי מהביקור במחלקת המסתורין. לאחר סיום הקרוב, כשהארי מתאבל על מותו של סיריוס, לונה מנחמת אותו ומספרת לו על מות אמה לאחר שדיבר עימה חש הארי שהכאב הוקל. היא מאמינה שביום מין הימים שלאחר המוות היא תזכה לראות אותה פעם נוספת ולהרגיש את אהבתה. באותו הקיץ, לאחר שהלורד וולדמורט מתגלה בפני עולם הקוסמים, קסנופיליוס לאבגוד מוכר את הראיון עם הארי פוטר למערכת הנביא היומי שמדפיסה ומפרסמת אותו פעם נוספת. בכספים מהמכירה, לונה ואביה נוסעים לשבדיה ומנסים לאתר שנורקקים פחוסי-קרן.

שנה חמישית עריכה

בספר השישי בסדרת הספרים אנו פוגשים את לונה פעם נוספת כשהיא חולקת עם הארי את התא ברכבת האקספרס להוגוורטס. היא מחזיקה עותק של "הפקפקן" ומרכיבה זוג משקפיים פסיכודליים שמצורפות לגיליון. כשהארי מסביר שהמפגשים של צבא דמבלדור יחדלו מלהתקיים לאחר שאמברידג' הסתלקה, לונה משיבה "נהנתי מהמפגשים. זה היה כאילו שיש לי חברים". לאחר זמן מה נכנסת תלמידה נוספת אל התא ומציגה את עצמה כרומילדה ויין. 
"למה שלא תצטרף לתא שלנו? אתה לא חייב לשבת איתם," היא הוסיפה, כאילו בלחישה, והחוותה לעבר הישבן של נוויל המבצבץ שוב מתחת למושב לאחר שחזר לחפש את טרבור, ואל לונה, המרכיבה כעת את המשקפלציים שקיבלה בחינם, אשר שיוו לה מראה של ינשוף מטורלל ורבגוני.
 "הם חברים שלי," אמר הארי בקרירות.
 "אה, אמרה התלמידה בהבעת הפתעה. "אה, בסדר."

היא יצאה מהתא וסגרה את הדלת מאחוריה. 
"אנשים מצפים שיהיו לך חברים יותר קוליים מאיתנו," אמרה לונה בהפגנה נוספת של ישירותה המביכה.
"אתם קוליים," השיב הארי בקצרה. "הם לא היו איתי במשרד הקסמים. הם לא נלחמו לצידי."

לקראת חג המולד, הארי מזמין את לונה להצטרף אליו לאחת מין המסיבות שעורך סלגהורן. לונה הייתה לבושה בגלימה של פאייטים כסופים שעוררה לא מעט צחקוקים בקרב הצופים, אבל חוץ מזה היא נראתה די טוב. כשהארי מוביל אותה לעבר המשרד של סלגהורן, היא טוענת שאחד המוזמנים, רופוס סקרימג'ר, הוא למעשה ערפד, שיחה שהיא ממשיכה לאחר מכן עם סיביל טרלוני.

עוד בשנתה החמישית, החליפה לונה באופן זמני את זכריה סמית' וכיהנה כפרשנית הקווידיץ' של בית הספר. רבים נהגו לראות בה פרשנית משעשעת, שכן היא נהגה לשכוח את שמות השחקנים ולספר תיאוריות לא מבוססות במהלך המשחקים. בסוף שנת הלימודים, כשבית הספר מותקף על-ידי אוכלי המוות, לונה היא אחת החברות היחידות בצבא דמבלדור שנענות לקריאת המצוקה ששידרו רון והרמיוני באמצעות המטבעות המכושפים. היא משתתפת בקרב שמתקיים על מגדל האסטורנומיה יחד עם נוויל, ג'יני, רון והרמיוני. הארי מבקש מלונה ומהרמיוני להשגיח על משרדו של פרופסור סנייפ, אך זה האחרון מצליח להתחמק מהן כשהוא אומר שאוכלי המוות פרצו אל הטירה ושפרופסור פליטיק התמוטט. לאחר שחברי צבא דמבלדור לוגמים משיקוי הפליקס-פליציס, אוכלי המוות מסולקים מהטירה. הארי וחבריו אינם נפגעים מהמערכה, למעט נוויל שנפגע באורך קל מאד. באחד מהפרקים האחרונים בספר, לונה מגיעה להלוויתו של אלבוס דמבלדור יחד עם נוויל לונגבוטום.

שנה שישית עריכה

ב-1 באוגוסט 1997, לונה ואביה מגיעים לחתונתם של ביל וויזלי ופלר דלאקור, אשר מתקיימת במחילה - ביתם של בני משפחת וויזלי. למרות שהארי משתמש בשיקוי הפולימצי כדי למנוע מאוכלי המוות לגלות את מקום הימצאו, לונה מצליחה לזהות אותו מבלי שהשמיע את קולו. בדומה לאביה, היא לבשה גלימה בצבע צהוב בוהק, והתאימה לה חמנייה גדולה כקישוט בשערה. בשלב כלשהו, לונה החלה לרקוד עם עצמה ברחבת הריקודים, מנופפת בידיה ומושכת תשומת לב מרובה. באותו היום, משרד הקסמים נופל באופן סופי לידיו של הלורד וולדמורט, כך שאוכלי המוות שולטים בהוגוורטס כאשר לונה חוזרה אל שנת הלימוד השישית שלה. פרופסור סנייפ מכהן כמנהל בית הספר, בעוד שאמיקוס ואלקטרו קארו מתפקדים כפרופסורים. בתחילת השנה, לונה, יחד עם ג'יני וויזלי ונוויל לונגבוטום, מנסים לגנוב את חרבו של גריפינדור ממשרדו של מנהל בית הספר. למרבה הצער, השלושה נתפסים על-ידי סנייפ וזה האחרון שולח אותם לעונש ביער האסור, יחד עם רובאוס האגריד. במשך השנה כולה, השלושה מובילים את צבא דמבלדור בניסיון לחבל בשליטתם של אוכלי המוות בבית הספר, זאת כדי לעזור להארי, רון והרמיוני בפעולותיהם מחוץ להוגוורטס. כשהיא נמצאת על רכבת האקספרס להוגוורטס אשר מובילה אותה לחופשת חג המולד שלה, לונה נחטפת על-ידי אוכלי המוות שלא אהבו את תמיכתו הפומבית של אביה בהארי פוטר ובמעשיו כנגד הלורד וולדמורט.

לכידתה ובריחתה עריכה

למרות טענותיו של קסנופיליוס, לפיהן לונה נשלחה לאזקבאן, כל אותה העת היא למעשה מוחזקת במרתף של בני משפחת מאלפוי, יחד עם יצרן השרביטים הוותיק, אדון אולבינדר. מדבריו של אוליבנדר אנו מבינים שהשניים פיתחו אחד עם השני קשר עמוק במיוחד. לונה מהווה לאוליבנדר מקור נחמה גדול, היא מחזקת ומטפלת בו, שהרי ימיו אינם מטיבים עימו. קסנופיליוס נואש כל-כך, עד שהוא מנסה להסגיר את הארי, רון והרמיוני לידי משרד הקסמים בתמורה לחופש של ביתו. למרבה המזל, השלושה מצליחים להינצל מידיהם של אוכלי המוות שמוזעקים אל ביתם של בני משפחת לאבגוד, זאת אודות לתכנית של הרמיוני, שמאפשרת אף את בטחונם של קסנופיליוס ושל לונה - אוכלי המוות מצליחים לראות את השלושה בחטף רגע לפני שהם מסתלקים מן המקום. עם זאת, ביתם של בני המשפחה נהרס לחלוטין כאשר קרן הארומפנט מתפוצצת במקום - אדון לאבגוד עדיין טוען שזאת קרן בלתי מזיקה לחלוטין ששייכת לשנורקק פחוס-קרן. אחרי שנלכדו בידי קבוצה של חטפנים, למרתף האסירים שבאחוזת מאלפוי הצטרפו עד מהרה גם הארי, רון, דין תומאס וגריפהוק הגובלין. באותו הזמן, הרמיוני עונתה בחלק אחר של האחוזה על-ידי בלטריקס ליסטריינג'. לאחר שלונה עוזרת לאסירים החדשים להשתחרר מהחבלים שקושרים את ידיהם, בקול פקיעה חזק, הופיע לו יש מאין דובי, גמדון הבית החופשי. דובי מבריח את לונה, את דין ואת אדון אוליבנדר אל בקתת הצדפות של בית ופלר, וחוזר כדי לסייע להארי, רון והרמיוני להיחלץ מן האחוזה. באותו הניסיון, מוצא גמדון הבית את מותו, ונקבר למרגלות בקתת הצדפים. רגע לפני שנטמן בעפר ובאדמה, לונה סוגרת בפעם האחרונה את עיניו של הגמדון, נושאת הספד לזכרו ומודה לו על שהציל את חייה. לונה נשארת בבקתה לשארית החגים. בזמן שהותה, היא מתרגלת את השימוש בשרביט החדש שהכין לה אדון אוליבנדר ומפתחת קשרי ידידות עם דין תומאס. לא ידוע מה עשתה לונה כאשר הארי, רון והרמיוני פורצים לגרינגוטס, אולם היא חזרה להוגוורטס במאי, כאשר נוויל אותת לה באמצעות המטבעות המכושפים שהוא זקוק לעזרתה. לאחר מספר חודשים משחררים אותה הארי וחבריו, והיא הולכת אתם לבקתת הצדפים, ביתם של ביל ופלר ווויזלי, ולאחר מכן עוברת לביתה של דודתם מיוריאל. אוליבנדר אומר שהיא הייתה לו לנחמה רבה בזמן המאסר, ומכין עבורה שרביט חדש, לאחר שהקודם נלקח ממנה.

הקרב על הוגוורטס עריכה

כאשר השלישייה שואלת את חברי צבא דמבלדור על הפריט האחרון שהיה שייך לאחד מהמייסדים והפך כנראה להורקרוקס, לונה מזכירה את העטרת האבודה של רוונה רייבנקלו. היא לוקחת את הארי לחדר המועדון של בית רייבנקלו כדי להראות לו את פסל השיש של רוונה, עליו מוצגת העטרת האבודה. בכניסה לחדר המועדון, כאשר מקוש ארד שלובש צורת נשר שואל אותה "מה בא קודם, עוף החול או האש?" כאישור להיותה שייכת לבית רייבנקלו, לונה עונה בחוכמה "אני חושבת שהתשובה הנכונה היא שלמעגל אין התחלה או סוף." שם, היא המומה לפגוש אלקטרו קארו, שחיכתה להם על-פי הנחייתו של הלורד וולדמורט. יחד עם הארי, היא נוכחת במקום כאשר פרופסור מקגונגל, פרופסור פליטיק ופרופסור ספראוט מסלקים של סוורוס סנייפ מהטירה. בשלב מסוים, היא, ארני מקמילן ושיימוס פיניגן עוזרים להארי, לרון ולהרמיוני לגבור על קבוצה של סוהרסנים. לונה עוזרת להארי לחשוב על משהו משמח, שמאפשר לו לזמן אף הוא את הפטרונוס שלו. מאוחר יותר, לקראת סוף הקרב, לונה לוחמת בבלטריקס ליסטריינג' לצידן של הרמיוני גריינג'ר וג'יני וויזלי. כאשר קללה ממיתה משרביטה של בלטריקס כמעט פוגעת בג'יני, מולי נכנסת לתמונה והורגת את אוכלת המוות.

לונה חזתה בתבוסה הסופית של הלורד וולדמורט, והייתה אחת מהראשונים שבירכו את הארי.

לאחר המלחמה והלימודים עריכה

לונה הפכה לחוקרת טבע מפורסמת מאוד שגילתה וסיווגה מינים חדשים רבים של בעלי חיים (על אף פי כן היא לא מצאה את השנורקק פחוס הקרן ולבסוף גילתה שזו עוד עובדה בידיוני של אביה.

ג'יי קיי רולינג בנוגע לעתידה של לונה.

לאחר שעזבה את בית הספר, לונה הפכה לחוקרת טבע מפורסמת. היא סיירה ברחבי העולם כדי למצוא חיות קסומות. היא הצליחה למצוא מינים רבים שאיש לא נתקל בהם קודם, אך לא הצליחה למצוא את השנורקק פחוס הקרן, ונאלצה להשלים עם העובדה שהיצור הוא למעשה פרי דמיונו של אביה. לילי לונה פוטר הוא שמה של ביתם הקטנה (נולדה בין שנת 2008 לשנת 2009) של הארי פוטר וג'יני וויזלי, מה שמדגיש את היחסים הקרובים ואת רגשות האהדה שחשו השניים כלפי לונה. בשלב מאוחר יותר בחייה, לונה מתחתנת עם רולף סלמנדרה, הנכד של מחבר הספר "חיות הפלא והיכן למצוא אותן" (ניוט סלמנדרה). כמה שנים לאחר שחבריה לצבא דמבלדור מביאים את ילדיהם לעולם, לשניים נולדו תאומים זכרים.

יכולות קסם
עריכה

שמלאו 14 שנים להיוולדה, לונה השתתפה בקרב שהתקיים במשרד הקסמים, ממנו נפגעה באופן קל מאד. היא לחמה באומץ בקרב על הוגוורטס ונשארה בחיים, למרות העובדה שלחמה בקוסמים ובמכשפות גדולים, מיומנים וחזקים ממנה. בשנתה הרביעית ובמסגרת לימודי צבא דמבלדור, לונה למדה כיצד להפיק צורת פטרונוס גשמית, וזאת האחרונה לבשה צורת ארנב. בקרב תלמידי הוגוורטס, היא נודעת בשל כישוריה המרשימים בהטלת כישופים על עצמים דוממים ועיצובם כרצונה, כדוגמאת כובע האריה שחבשה בעת אחד ממשחקי הקווידיץ' של גריפינדור וכובע נושא נשר שמנופף בכנפיו. זמן קצר לפני הקרב על הוגוורטס בשנת 1998, לונה מלווה את הארי פוטר אל חדר המועדון של רייבנקלו, שם נתקלים השניים באלקטרו קארו. לונה משתקת אותה ללא מאמץ בעזרת קסם מילולי.

בסדרת סרטי הארי פוטר, השחקנית המגלמת את דמותה של לונה לאבגוד היא אוונה לינץ'.

תכונות ואישיותעריכה

לונה לאבגוד מאופיינת בתמימות שלה, בראייה שלה מעבר למה שאנשים אומרים - היא מרגישה כשלא רוצים בחברתה ולא כופה את עצמה על אחרים, בחכמה שלה, בסלחנות שלה היא סולחת תמיד לכל אלה שמציקים לה ולעולם לא נוטרת טינה, בשלוות הנפש שלה ובכך שהיא יודעת להיות חברה טובה למרות שמעולם לא היו לה חברים לפני כן.

האישיות של לונה היא תכונה הראויה להערכה. היא אדיבה לכולם, ומי שרק מוכן לסבול מעט מהמוזרות שלה יזכה לחברה נאמנה ואמיתית. האישיות המיוחדת הזו שלה מאפשרת לחיות הדחויות מהחברה בדרך כלל מסיבה זו או אחרת להרגיש בנוח לידה (כמו הת'סטראלים).

אמונותיה של לונהעריכה

להלן חלק מהאמונות השנויות במחלוקת בהם מאמינה לונה:

  • רופוס סקרימג'ר שר הקסמים הוא ערפד.
  • ההילאים הם חלק מקנוניה שנועדה להפיל את משרד הקסמים בעזרת שילוב של קסמים אפלים ודלקות חניכיים. (אביה של לונה מכנה זאת "רועששת".)
  • קורניליוס פאדג' מחזיק צבא של הליופאתים (רוחות אש).
  • לנשיכת נומים יש סגולות יצירתיות מיוחדות.
  • קיומם של יצורים אשר אין הוכחות לקיומם, כמו יתושטושים או שנורקקים פחוסי-קרן.
  • קורנליוס פאדג' מענה, מרביץ ואופה בפשטידות גובלינים.
  • אוצרות המוות (אולי).

מערכות יחסיםעריכה

אביה עריכה

לונה מאוד אוהבת את אביה ותומכת בו ככל יכולתה. אהבתו של אביה אליה גורמת לו להסגיר את הארי, הרמיוני ורון לידי אוכלי המוות כאשר היא נחטפת בגלל דעות הפקפקן שהתנגדו למשטרו של וולדמורט.

הארי פוטרעריכה

לונה היתה אחת הילדות הראשונות בהוגוורטס שהאמינה להארי, והשתתפה בצ"ד,לשמחתו הרבה.

במהלך הספר השישי מתוארים היחסים בין הארי ולונה כידידותיים וחבריים.

רון וויזליעריכה

בספר החמישי לונה הרגישה לא בנוח בנוכחותו של רון, אך בספר השישי, לאחר שלמד לקבל את אמונותיה, היחסים ביניהם השתפרו.

הרמיוני גריינג'רעריכה

בספר החמישי הרמיוני נהגה לערער על אמירותיה של לונה, אך בספר השישי היא למדה להבליג על כך ולכן הקשר ביניהן התהדק.

ג'יני וויזליעריכה

ג'יני הייתה מגינה על לונה מפני הילדים בשכבה שלהן שקראו לה בשמות ולעגו לה, ולכן זכתה להערכה רבה מצדה של לונה.

פנדורה לאבגוד עריכה

הקשר בין לונה לאמה מתואר כקרוב ואוהב מאוד. אימה הייתה מדענית, ובאחד מניסוייה,כשלונה הייתה בת 9, היא נהרגה בפיצוץ.

נוויל לונגבוטום עריכה

נוויל היה מאוהב בלונה והוא מאוהב בה עד היום. נוויל אמר ללונה שהוא מאוהב בה ולונה הייתה איתו תקופה ארוכה עד גיל 24, לאחר מכן הם התחתנו

מערכות יחסים אחרותעריכה

רוב התלמידים בהוגוורטס לעגו ללונה על אמונותיה ומנהגיה, ולכן לא היו לה מערכות יחסים משמעותיות אחרות.

הופעותעריכה