FANDOM

Marge dursley4-1-.png
מארג'ורי איילין דרסלי
מידע ביוגרפי
נולד/ה

בין 1940-1950

סטטוס דם

מוגלגית

מצב משפחתי

רווקה

כינויים
  • הדודה מארג'
  • מארג'
מידע ביולוגי
זן

אנושית

מין

נקבה

צבע שיער

אפור

צבע עיניים

כחול

צבע עור

לבן

מידע משפחתי
בני משפחה
נספחים
מקצוע

מרביעת כלבים

נאמנות

משפחת דרסלי

"אני עדיין לא אוהבת את הטון שלך, ילד. אם אתה מדבר על המכות שנותנים לך בכזו קלילות, זה ברור שהם לא מרביצים לך מספיק חזק. פטוניה, אני אכתוב להם בשבילך. תבהירו שאתם מאשרים שימוש קיצוני בכוח במקרה של הילד הזה. "
—מארג'ורי דרסלי.[src]

מארג'ורי "מארג'" איילין דרסלי היא אחותו הבכורה של ורנון דרסלי, גיסתה של פטוניה דרסלי ודודתו של דאדלי דרסלי. היה מתפרנסת מהרבעת כלבים. ריפר, בולדוג פראי במיוחד, היה האהוב עליה. היא הייתה אישה לא נעימה ומתנשאת, ונראה כי הייתה גם עשירה אם לשפוט לפי המתנות היקרות שנתנה לדאדלי. ב-1993 היא ביקרה את אחיה ורנון ושהתה אצלו שבוע. היא הכעיסה את הארי פוטר כשדיברה לא יפה על הוריו, וגרמה ליכולות הקסומות שלו להתפרץ לא בכוונה, וכתוצאה מכך כל הגוף שלה התנפח. הזיכרון שלה מאותו אירוע נמחק מאוחר יותר, ע"י משרד הקסמים.

ביוגרפיהעריכה

חייה המוקדמיםעריכה

מארג'ורי דרסלי נולדה בממלכת בריטניה למשפחה מוגלגית. היא אחות גדולה לורנון.

חייה הבוגריםעריכה

מארג'ורי חיה בבריטניה בבית עם גינה גדולה בו היא הרביעה בולדוגים. נראה כי היה לה הון כיוון שהיא קנתה לדאדלי המון מתנות יקרות וצויין גם שהיא יצאה כמה פעמים לחופשה. בדרך כלל אין לה זמן לבשל, כיוון שהיא חיה עם עשרה בולדוגים. בשלב מסויים בחיים שלה היא התגוררה ליד פבסטר, קולונל צבא בדימוס, בו היא התאהבה. עם זאת, זו הייתה אהבה נכזבת, אך השניים שמרו על יחסים מספיק טובים בשביל לשמור לה על הכלבים בזמן שהיא מחוץ לבית.

יום ההולדת החמישי של דאדליעריכה

ביוני 1985, מארג' הגיעה לדרך פריווט לכבוד מסיבת יום ההולדת החמישי של דאדלי. היא חבטה בהארי פוטר, אז בן ארבע, בשוקיים עם מקל ההליכה שלה כדי למנוע ממנו לנצח את דאדלי בכיסאות מוזיקליים. 

חג המולד בדרך פריווטעריכה

Marge bribe.jpg

מארג' נותנ לדאדלי מתנה.

בין 1985-1990, מארג' הגיעה לדרך פריווט לחגוג את חג המולד. היא הביאה רובוט משוכלל לדאדלי וקופסאת ביסקוויטים לכלבים להארי. זהו אחד מהזיכרונות המרתיחים את הארי והמופיעים כאשר סנייפ תוקף אותו בניסיון ללמד את הארי הלטת הכרה.

יום ההולדת העשירי של דאדליעריכה

מארג' הגיעה שוב לדרך פריווט, לכבוד יום הולדתו העשירי של דאדלי. הארי דרך בטעות על הרגל של ריפר, מה שגרם לכלב לרדוף אחרי הארי החוצה לגינה ומעלה על העץ. מארג' סירבה לקרוא לכלב שיפסיק עד אחרי חצות, לשמחתם הרבה של בני משפחת דרסלי.

חופשה באי ווייטעריכה

"מארג' חולה, היא אכלה צדפה משונה..."
ורנון דרסלי קורא מכתב ממארג'.[src]

ביוני 1991, מארג'ורי נסעה לאי ווייט. כיוון שלא יכלה להגיע ליום הולדתו של דאדלי, היא שלחה לו מתנה. באי ווייט היא חלתה לאחר שאכלה "צדפה משונה", וכתבה למשפחת דרסלי על כך.

שבוע בדרך פריווטעריכה

"דם רע צריך להוציא. עכשיו, אני לא אומרת שום דבר רע נגד המשפחה שלך, פטוניה, אבל אחותך הייתה ביצה רקובה. זה קורה במשפחות הטובות ביותר. ואז היא ברחה עם איזה בזבזן והנה התוצאה ממש מולנו."
—דודה מארג'.[src]
Aunt marge 1.png

הדודה מארג' מתנפחת

במהלך קיץ 1993, מארג' נשארה בדרך פריווט במשך שבוע. כשהיא לא יודעת דבר על "אי-הנורמליות" של הארי, נאמר למארג' שהיא לומד במוסד הסגור ע"ש הקדוש ברוטוס לעבריינים חסרי תקנה

היא זלזלה בהארי במשך כל שבוע השהייה בדרך פריווט. כשהיא שאלה אם משתמשים במקל בקדוש ברוטוס, היא אמרה שהיא לא מאמינה באי-שימוש במכות באנשים שמגיע להם. כששאלה את הארי כמה פעמים הוא קיבל מכות, והוא ענה בקלילות "כל הזמן", היא התעקשה שברור שלא מרביצים לו חזק מספיק.

היא גם נהנתה להשוות בין הארי ודאדלי, ולהעיר מה הארי עשה לא בסדר. כשמארג' העליבה את אביו ואימו של הארי, הארי בטעות איבד שליטה על הקסם שלו וניפח אותה כמו בלון. משרד הקסמים דאג להוציא לה את האוויר בהצלחה והזיכרון שלה שונה ע"י הצוות לטיפול במעשי קסם בלתי מכוונים.

לאחר המקרה, הדרסלים מעולם לא הזמינו שוב את מארג' כשהארי בסביבה, והארי מעולם לא ראה אותה שוב.

מראה חיצוניעריכה

מארג' מתוארת כדומה לאחיה: גדולה, בשרית, בעלת פנים סגולים, ואפילו בעלת שפם, עם כי לא סבוך כמו של ורנון. יש לה שיער בלונדיני עד הכתפיים.

אופייה ותכונותיהעריכה

"אני לא מוכנה לשמוע את השטויות הרכרוכיות והסמרטוטיות האלו על לא להכות אנשים שמגיע להם. חבטה טובה זה מה שצריך בתשעים-ותשעה מקרים מתוך מאה. הכו אותך לעיתים קרובות?"
—הדודה מארג' להארי.[src]
Aunt marge hp.jpg

מארג', מסתכלת על הארי.

מארג' אוכלת ושותה יתר על המידה. היא אישה כוחנית ודומיננטית שגורמת לורנון להיראות חלש וחסר-אונים. 

מארג' לא אהבה את הארי, והתחושה הייתה הדדית. כשהיא מבקרת, היא תמיד מביאה מתנות לדאדלי (שסובל אותה רק כי הוא יודע שזה ישתלם לו), כמו רובוט משוכלל, ומתנות פחות "מספקות" להארי, כמו קופסאת ביסקוויטים לכלבים. לא ידוע אם מארג' הכירה את הוריו של הארי, אבל היא כל הזמן קראה להם בשמות (כמו 'כפוי-טובה-לא-יוצלח') ורמזה על חוסר התועלת שלהם לחברה (למרות שטכנית, ג'יימס אכן היה מובטל, אבל זה רק בגלל שהוא היה עשיר דיו כדי לא לעבוד). 

למרות שאין לו קשר דם איתה, הארי נאלץ לקרוא לה "הדודה מארג'". היא כל הזמן העליבה את הוריו, איפשרה לריפר לרדוף אחריו במעלה העץ, ובאופן כללי הייתה די אכזרית איתו. היא מעדיפה הרבה יותר את אחיינה דאדלי. היא אפילו הרביצה להארי בשוקיים שלו עם מקל הליכה כדי למנוע ממנו לנצח את דאדלי בכיסאות מוזיקליים. למרות שמשפחת דרסלי בדר"כ פשוט מנסה להתעלם מהארי, דבר שהוא שמח לגביו, מארג' רוצה בדיוק ההפך. היא רוצה אותו תחת עינה הפקוחה כל הזמן, בכך שהיא תוכל בכל רגע נתון לומר איך הארי עשה משהו לא בסדר. היא גם הציעה להעביר את הארי לבית יתומים במקום להיות נטל אצל משפחת דרסלי.

חלק גדול מהתנהגותה של מארג' למעשה נובעת מאהבה הנכזבת כלפי קולונל פבסטר. עם כי יש להניח שהיא הייתה אדם כל כך מזעזע שקולונל פבסטר לא רצה אותה.

מאחורי הקלעיםעריכה

  • את הדודה מארג' בגרסה הקולנועית של הארי פוטר והאסיר מאזקבאן משחקת פאם פאריס.
  • בגרסה הקולנועית של הארי פוטר והאסיר מאזקבאן רואים את מארג' מתעופפת מחוץ לבית, בעוד שבספר היא נשארת מעופפת בתוך הבית.
  • אישיותה של מארג' מבוססת על סבתה של ג'יי.קיי.רולינג, פרידה וולנט.

הופעותעריכה

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית