FANDOM

Madamrosmertiee.PNG
מדאם רוזמרטה
מידע ביוגרפי
נולד

1950 או לפני

תארים

מדאם

מידע ביולוגי
סוג

אנושית

מין

נקבה

צבע עיניים

ירוק

נספחים
מקצוע

הבעלים של פונדק שלושת המטאטאים

נאמנות

מדאם רוזמרטה היא הבעלים של פונדק שלושת המטאטאים בעיירה הוגסמיד . היא נשלטה בקללת אימפריוס ב-1997 ע"י דראקו מאלפוי , וככה באי ידיעה עזרה להבריח אוכלי מוות אל תוך כותלי בית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות . סביר להניח שהקללה הוסרה מעליה לאחר הקרב על הוגוורטס.

ביוגרפיה

חייה המוקדמיםעריכה

לא ידוע דבר על מקורותיה של מדאם רוזמרטה, או על החיים שלה לפני הגעתו של הארי פוטר להוגוורטס . היא דמות פופולרית בקרב קהילת הקוסמים בהוגסמיד ומכירה רבים מסגל המורים בהוגוורטס.

כבעלים של פונדק שלושת המטאטאיםעריכה

"כמובן! לא היית יכול לראות אחד נפרד מהאחר, מה? מספר הפעמים שהם ישבו פה אצלי -- הו הם תמיד הצחיקו אותי. ממש צמד חמד סיריוס בלק וג'יימס פוטר!"
—מדאם רוזמרטה נזכרת בתקופה בה הקונדסאים למדו בהוגוורטס[src]

היא מבוגרת יותר מבני הדור של ג'יימס פוטר , סיריוס בלק , רמוס לופין , סוורוס סנייפ ולילי אוונס , כפי שציינה שהיא הייתה עבדה בפונדק כשהם עוד היו כולם בבית הספר. רוזמרטה עבדה בפונדק שלושת המטאטאים בזמן מלחמת הקוסמים הראשונה , היא הייתה מאזינה לרכילויות והאמינה לשמועות שסיריוס בלק הסגיר את חבריו, משפחת פוטר, לידיו של הלורד וולדמורט , דבר שהוביל לרצח הזוג פוטר ולסוף מלחמת הקוסמים הראשונה.

1933-1994עריכה

004HPA Julie Christie 001.jpg

מדאם רוזמטרה, קורנליוס פאדג' ומינרווה מקגונגל

בשנת 1993 מדאם רוזמרטה כעסה מאוד כשהסוהרסנים הסתובבו בהוגסמיד כדי לתפוס את סיריוס בלק , כיוון שנוכחותם הפחידה רבים והרחיקה לקוחות. היא אירחה פגישה בה מינרווה מקגונגל ,קורנליוס פאדג' , פיליוס פליטוויק ורובאוס האגריד דנו בעניין מנוסתו של סיריוס בלק.

1996-1997עריכה

בשנת 1997 התברר כי מדאם רוזמרטה שיתפה פעולה, נגד רצונה, עם אוכלי המוות . על מנת למלא את המשימה שהוטלה עליו, התנקשות באלבוס דמבלדור , דראקו מאלפוי הצליח להטיל קללת אימפריוס על מדאם רוזמרטה. הוא השתמש בה כדי להעביר את הענק המקולל לתלמידת הוגוורטס קייטי בל , שנגעה בטעות בענק וחטפה את עוצמת הקללה שהייתה מיועדת למנהל בית הספר. רוזמרטה גם הרעילה את יין הדבש שהוראס סלגהורן היה אמור לתת לאלבוס דמבלדור כמתנת חג המולד, אך רון וויזלי שתה אותו בטעות, והוצל ע"י חשיבתו המהירה של הארי פוטר , שדחף בזואר לגרונו של רון כדי להציל את חייו. מאלפוי תקשר עם רוזמרטה באמצעות אוניות מזוייפות, כמו אלה שבהם השתמשה הרמיוני גריינג'ר עם חברי צבא דמבלדור .

לאחר שהארי ודמבלדור חזרו מן המערה עם תליון שהאמינו שהוא אחד מההורקרוקסים של וולדמורט , הם התעתקו להוגמסיד, שם גברת רוזמרטה הראתה להם כי הסימן האפל הופיע בשמיים ונתנה להם מטאטאים כדי שיעופו להוגוורטס, שם תוכניתו של דראקו מאלפוי סוף סוף תושלם. 

3 Broomsticks HBP 1.jpg

פונדק שלושת המטאטאים

1998עריכה

סביר להניח שמדאם רוזמרטה הייתה חלק מאנשי הוגסמיד שסייעו לאנשי הוגוורטס במהלך הקרב על הוגוורטס , אך לא ידוע עד כמה היא השתתפה במלחמת הקוסמים השנייה .

אטימולוגיהעריכה

רוזמרטה הייתה אלה רומית, אלת הפריון והשפע.

מראהעריכה

הרמיוני גריינג'ר: "רון, על מה אתה מסתכל?"
רון וויזלי: "שום דבר"
הרמיוני גריינג'ר: "אני מניחה ש'שום דבר' נמצאת עכשיו מאחורה ומביאה עוד וויסקי-אש"
— הרמיוני גריינג'ר שמה לב כי רון וויזלי מנסה לתפוס את תשומת לבה של מדאם רוזמרטה[מקור]

רוזמרטה מתוארת כאישה נאה ומושכת, בעלת "חמוקיים רחבים ופנים יפות". פעם אחת תואר כי היא נעלה נעלי עקב נוצצות. היא מצאה חן בעיני רבים מתלמידי הוגוורטס, כמו רון וויזלי .

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית