FANDOM

מקגונגל
McGeee
Mcgonagall
מינרווה מקגונגל
מידע ביוגרפי
נולד/ה

4 באוקטובר, 1935 קיית'נס, סקוטלנד

סטטוס-דם

חצויית-דם

מצב משפחתי

לא נשויה

תארים
מידע ביולוגי
סוג

אנושית

מין

נקבה

צבע עיניים

ירוקות

צבע עור

בהיר

מידע משפחתי
בני משפחה
  • מינרווה (סבתא-רבתא-רבתא)
  • רוברט מקגונגל האב (אבא)
  • אזבל מקגונגל (לשעבר רוז) (אמא)
  • אלפינסטון יורוורט (בעל) †
  • מלקולם מקגונגל (אח)
  • רוברט מקגונגל הבן (אח)
מאפייני קסם
אנימאגוס

חתולה (רשומה)

בוגארט

לורד וולדמורט

שרביט

אשוח ונימי לב של דרקון, 9½ ס"מ, נוקשה

פטרונוס

שלושה חתולים עם סימנים של משקפיים מסביב לעיניים

הסתפחויות
מקצוע
  • ראש מקצוע שינוי-צורה (1956-1998)
  • סגנת מנהלת בהוגוורטס (עד 1998)
  • מנהלת הוגוורטס (1998-2017)
  • ראש בית גריפינדור (לפני 1991-1998)
בית

גריפינדור

נאמנות
מינרווה מקגונגל היא מכשפה, שכיהנה כסגנית המנהל, ראש בית גריפינדור, והמורה לשינויי צורה בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, שם החלה ללמד בדצמבר 1956. מקגונגל מחשיבה את המקצוע שהיא מלמדת למורכב והמסוכן ביותר שנלמד בהוגוורטס. היא למדה בבית הספר הוגוורטס מהשנים 1947 ל1954 ומוינה לבית גריפינדור. אחרי שסיימה את בית הספר עבדה במשך שנתיים במשרד הקסמים ולאחר מכן חזרה להוגוורטס, שם היא הפכה לראש בית גריפינדור, פרופסור לשינוי צורה, סגנית המנהל ולאחר מכן גם מנהלת הוגוורטס עצמה.

תיאור עריכה

מקגונגל היא אישה גבוהה, בעלת סבר פנים חמור במיוחד. שיערה שחור ולרוב הוא אסוף בפקעת. היא מרכיבה משקפיים מרובעים. היא אנימאגוס שמשתנה לחתולה מנומרת. גם בצורת האנימאגוס שלה, למקגונגל יש ריבועים שחורים סביב עיניה, המייצגים את משקפיה. יש לה חיבה לבדים משובצים, ככל הנראה כתוצאה ממורשת סקוטית. מקגונגל היא מהתומכות המרכזיות של אלבוס דמבלדור, והיא חברה במסדר עוף החול. מקגונגל דואגת מאוד לתלמידי גריפינדור, ובמיוחד להארי פוטר וחבריו. חרף הקשיחות שהיא משדרת ורמת המשמעת הגבוהה שהיא דורשת מתלמידיה, היא מסייעת להארי וחבריו לבצע פעילויות מסוכנות ומתריסות נגד גורמים בכירים ממנה.

ביוגרפיהעריכה

ילדותעריכה

מינרווה מקגונגל נולדה ב-4 באוקטובר 1935 למוגל רוברט מקגונגל וולמכשפה איזבל רוז בסקוטלנד, קיית'נס. היא הייתה הבת היחידה והבכורה למשפחת מקגונגל. היא נקראה על שם סבתה מצד אמה, מינרווה, שהייתה מכשפה מוכשרת מאוד. אמה הסתירה מפני אביה את היותה מכשפה עד לאחרי שמינרווה נולדה, אך כבר בינקותה מינרווה גילתה יכולות קסם; צעצועים שהושמו על מדפים גבוהים התגלו בעריסתה, והחתול המשפחתי נמצא ממלא את מבוקשתה עוד לפני שידעה לדבר. 

גם שני אחיה, רוברט ג'וניור ומלקולם, הראו יכולות קסם, ומינרווה עזרה לאמה להסביר להם על שעליהם לשמור את יכולות הקסם שלהם בסוד ולתקן את הנזקים שעשו לפני שאביה של מקגונגל ישים לב. 

שנות לימודיה בהוגוורטסעריכה

מינרווה למדה בהוגוורטס בין השנים 1947 ל1954, בבית גריפינדור. בטקס המיון שלה, מצנפת המיון בילתה חמש וחצי דקות בהתלבטות אם למיין אותה לבית גריפינדור או לרייבנקלו, ובסוף בחרה בגריפינדור. 

מינרווה הייתה התלמידה המתבלטת ביותר של השנה ומוכשרת במיוחד בשינוי צורה. מינרווה הייתה שתי שכבות מעל התלמידה פומונה ספראוט, ושתיהן שמרו על חברות טובה, גם שנים לאחר מכן.

עד סוף השנה האחרונה שלה בבית הספר, מינרווה השיגה הישגים מרשימים: הציונים הגבוהים ביותר בבחינות הבגרות ובכשיפומטרי, מדריכה, מדריכה ראשית, ופרס החבר המבטיח ביותר בעיתון שינוי צורה היום. תחת הדרכתו של המורה לשינוי צורה שלה, אלבוס דמבלדור, היא הפכה לאנימאגית רשומה בצורת חתול. מינרווה, כמו אמה, גם הייתה מוכשרת בקווידיץ' ושיחקה בנבחרת הקווידיץ' של גריפינדור, על אף הנפילה המשפילה בגמר הקווידיץ' בשנתה האחרונה נגד סלית'רין.

בין השנים 1991 ל1997עריכה

מקגונגל היא זו שהתלוותה לאלבוס דמבלדור בעת שהארי התינוק הונח על מפתן ביתם של דודו ודודתו של הארי. כסגנית המנהל, מקגונגל היא חברת הצוות שמנהלת את טקס המיון בהוגוורטס. מקגונגל, בתפקידה כראש בית גריפינדור, מאוד מעוניינת בהצלחת קבוצת הקווידיץ' הביתית. ובמהלך הספר הראשון, לאחר שהיא מבחינה בכישורי התעופה של הארי, היא ממליצה עליו כמי שימלא את תפקיד המחפש. בנוסף, מקגונגל ודמבלדור מחליטים לאשר להארי להחזיק מטאטא מרוץ, וזאת למרות שלתלמידי שנה ראשונה אסור בדרך כלל להביא מטאטא. בנוסף, הארי מתרשם כי הפרופסור מקונגל היא לא מישהי שכדאי להתעסק איתה.

מקגונגל מודאגת מאוד מהשתתפותו של הארי בטורניר הקוסמים המשולש, בשנתו הרביעית. לאחר המשימה הראשונה בטורניר היא קצת בכתה (דבר שלא אופייני לה), ובהמשך התירה לו להשתמש בכיתת שינויי הצורה כדי להתאמן לקראת המשימה השלישית.

בשנתו החמישית, פרופסור מקגונגל מזהירה את הארי שלא להתגרות בדולורס אמברידג', שעובדת בעבור משרד הקסמים. מאוחר יותר מתברר שמקגונגל ואמברידג' מתעבות אחת את השנייה, ובכך הן מייצגות את המחלוקת העזה השוררת בין משרד הקסמים ובין מסדר עוף החול והעומד בראשו, אלבוס דמבלדור. כאשר אמברידג' ומספר הילאים ממשרד הקסמים ניסו לעצור את רובאוס האגריד כדי לקחת אותו לאזקבאן, מקגונגל ניסתה לעצור אותם, אך הותקפה על ידם כשנשלחו לעברה ארבעה כישופים משתקים במקביל. היא נלקחה מבית הספר אל בית החולים על שם הקדוש מנגו, וחזרה להוגוורטס זמן מה לאחר הקרב במשרד הקסמים, ואף הביעה צער שלא יכלה לרוץ אחרי אמברידג' (בגלל שפיבס לקח את מקל ההליכה הזמני שלה) כאשר זו נמלטה מהוגוורטס ומפיבס שרדף אחריה.

מקגונגל היא לוחמת דו-קרב מעולה, ומסוגלת להחזיק מעמד כנגד אוכלי מוות צעירים ממנה. מאדאם פומפרי, אחות בית הספר הוגוורטס, מעידה על כוחה המרשים ועל כישוריה כמכשפה, ומציינת כי "כאילו שמישהו מהם [דולורס אמברידג' וההילאים] היה יכול לשתק את מינרווה מקגונגל בקרב פנים מול פנים לאור היום! פחדנות, זה מה שזה... פחדנות מתועבת" (כך הגיבה משנודע לה כי מקגונגל הותקפה בארבעה כישופים משתקים).
532px-ProfessorMcGonagall-HBP

מינרווה מקגונגל. ניהלה את הוגורטס לאחר מותו של אלבוס דמבלדור.

בספר השביעי מתברר כי מקגונגל איננה המנהלת של הוגוורטס, והיא חוזרת לתפקיד המורה לשינויי צורה (לאחר שבמשך תקופה קצרה בסוף הספר השישי הייתה המנהלת בפועל). המנהל החדש של הוגוורטס הוא סוורוס סנייפ, שמונה על ידי משרד הקסמים הפועל לפי הוראותיו של וולדמורט.

לקראת סוף הספר, הארי, רון והרמיוני מגיעים להוגוורטס כדי לחפש את אחד ההורקרוקסים האבודים. לאחר שכמעט ונתפס על ידי אמיקוס קארו (אוכל המוות שמלמד את מקצוע אומנויות האופל) מקגונגל מסייעת להארי להתגבר עליו. במהלך האירועים הללו קארו יורק בפניה והארי מטיל עליו את קללת הקרושיאטוס. לפני כן מקגונגל נלחמת בסוורוס סנייפ וגורמת לו לברוח מבית הספר, בסיועו של פרופסור פליטיק וצוות המורים. בשעות שלאחר מכן היא מארגנת את כוחות ההגנה על הוגוורטס ואף נלחמת בעצמה בוולדמורט.

לאחר אירועי הספר השביעי מינרווה מקגונגל הייתה למנהלת בית הספר הוגוורטס, לאור תפקידה כממלאת מקומו של אלבוס דמבלדור. מקגונגל היא האנימגוס הראשון בסדרת הארי פוטר במהלך הסרט השביעי היא מסיעת להארי לרון ולהרמיוני והמנהיגה בקרב על הווגורטס