FANDOM

"הוא לפני כמה שנים פרש. אני אחד האחרונים שממנו קנו שרביט. הם הכי טובים – אם כי אני יודע שאתם הבריטים מחזיקים מאוד מהיצרן שלכם אוליבנדר."

- דברי ויקטור קרום על עבודתו של גרגורוביץ', הספר השביעי.

מיקיו גרגורוביץ' (נפטר בשניים בספטמבר 1997) היה יצרן שרביטים מפורסם. הוא תואר כבעל "שיער לבן כשלג וזקן עבה וסמיך".

ביוגרפיה

קריירה

"העוזרד מאפשר יצירת שרביט מוזר ומלא פרדוקסים כמו העץ שממנו נוצר, אשר עליו ופריחתו מרפאים, בעוד ענפיו הקצוצים מריחים כמו המוות."
- אחד מכתביו של גרגורוביץ' לגבי תורת השרביטים, פוטרמור.

במהלך הקריירה שלו כיצרן שרביטים, גרגורוביץ' הפך למומחה בתורת השרביטים, וסיפק שרביטים אמינים למכשפות ולקוסמים רבים בארצות אירופה. גאריק אוליבנדר, שהיה יצרן השרביטים המפורסם ביותר בבריטניה, לא התרשם מעבודתו של גרגורוביץ' (יש לציין שעבודתו של איש לא הרשימה את אוליבנדר מלבד עבודתו שלו, לכן אין לייחס לכך משמעות רבה).

למרות שאוליבנדר לא הסכים עם רבות מאמירותיו של גרגורוביץ', השניים הסכימו פה אחד באשר לשרביטי עוזרד, המורכבים ומסקרנים בטבעם.

אדון שרביט הבכור
בנקודת זמן מסוימת, הצליח גרגורוביץ' להשיג את שרביט הבכור - אחד משלושת אוצרות המוות, השרביט העצמתי ביותר שקיים. הוא החל לבצע ניסויים ולבחון את כוחותיו תוך ניסיון להבין את טבעו כדי לשכפלו. גרגורוביץ' ברוב טיפשותו הפיץ את הידיעה בתקווה שהשמועה תשפר את מצב עסקיו.

תוצאת מעשיו הייתה פריצה לסדנתו לילה אחד. כששמע את הפורץ, מיהר פנימה וגילה שגבר בלונדיני צעיר גנב את השרביט. גרגורוביץ' שותק והגנב מיהר לזנק מהחלון. יצרן השרביטים מעולם לא גילה מי גנב את שרביט הבכור.

פרישה עריכה

למרות אבדנו של שרביט הבכור, גרגורוביץ' המשיך בעבודתו ולאחר שנים רבות פרש. אחד משרביטיו האחרונים נמכר לויקטור קרום.

מוות עריכה

לורד וולדמורט ביקש למצוא פרצת דרך שתאפשר לו להימנע מהקשר המיוחד בין השרביט שלו לבין שרביטו של הארי פוטר, ולכן חקר ועינה את אוליבנדר (שהיה אסירם של אוכלי המוות במשך זמן מה) תוך ניסיון להוציא ממנו מידע. לבסוף הודה אוליבנדר ששמע שמועות לפיהן שרביט הבכור בבעלותו של גרגורוביץ'.

וולדמורט היה להוט להשיג את השרביט, לא רק לשם חיסולו של הארי, אלא גם כדי להיות בעליו של השרביט העצמתי בעולם. הארי ראה את המאורע הזה בחיזיון באמצעות הקשר המיוחד בינו לבין וולדמורט, אך לא זיהה את גרגורביץ'. חברו הטוב ביותר, רון וויזלי, היה זה שהציע כי מדובר בדראגומיר גורגוביץ'.

במהלך החודשים הבאים, וולדמורט איתר את גרגורוביץ' ורצח את משפחת המוגלגים הגרמנית שעימה התגורר באותה תקופה. וולדמורט לכד אותו ומנע ממנו לברוח תוך שימוש בלחשים לויקורפוס ופטריפיקוס טוטאלוס (קללת נעילת גוף). וולדמורט דרש שייתן לו את השרביט, אך גרגורוביץ' טען שהשרביט נגנב ממנו לפני שנים רבות.

נזעם ממאמציו המבוזבזים במשך חודשים למצוא את גרגורוביץ' ולגלות שלא התקרב למציאת השרביט, סירב וולדמורט להאמין ליצרן השרביטים, ולכן ביצע את הלחש לגילימנס (לחש שמאפשר קריאת מחשבות). בעת חיפושו בזיכרונותיו של גרגורוביץ', מצא וולדמורט את זיכרון גנבת השרביט. לאחר הגילוי דרש מיד לדעת מי הגנב, וגרגורוביץ' נאלץ להודות שהוא מעולם לא גילה. מתוך הבנה שקיבל את כל המידע שהיה זקוק לו, התעלם וולדמורט מתחנוני הרחמים של גרגורוביץ' ורצח אותו באמצעות הקללה הממיתה.

הארי פוטר חזה במותו של גרגורוביץ' דרך הקשר המיוחד בינו לבין וולדמורט.

לאחר המוות עריכה

מאוחר יותר התברר שהגנב היה למעשה גלרט גרינדלוולד, שמאוחר יותר הפסיד בדו קרב האגדי בשנת 1945 לדמבלדור, שהביס אותו וזכה בשרביט הבכור.

אטימולוגיה עריכה

גרגורוביץ' נגזר מגרגורי (כאשר הקיצור הוא גרגור), ובמקורו היווני משמעותו היא "לצפות, לפקוח עין". מקורה של הסיומת "אוביץ'" במזרח הסלאבי, והמשמעות היא "בנו של...".

מילולית, משמעותו של השם "גרגורוביץ'" היא "בנו של גרגור", כלומר מדובר בשם אביו, לא בשמו הפרטי או בשם משפחתו. מאוד נדיר לעשות שימוש בשם האב באופן יומיומי, משום שנהוג לעשות כן רק בקרב אנשים קרובים.

למרות חוסר ההתאמה בין הקיצור "גרגור" לסיומת הסלאבית, השם והסיומת בבירור מצביעים על מקור מזרח אירופאי.

מאחורי הקלעים עריכה

  • השחקן רייד סרבדזיגה משחק את גרגורוביץ' בעיבוד הקולנועי לספר "הארי פוטר ואוצרות המוות".
  • הספרים מתארים את גרגורוביץ' כבעל "זקן עבה וסמיך", בעוד שבסרט הוא מוצג עם זקן רגיל, קצר.
  • לכל שרביטיו של גרגורוביץ' בסרט יש מראה מחוספס וטבעי ללא ידיות נפרדות משום שהן מהוות חלק מהשרביט עצמו, בניגוד לשרביטים של יצרני שרביטים אחרים, כדוגמת אוליבנדר.
  • ב"לגו הארי פוטר: שנים 5-7", החיזיון של הארי בו וולדמורט מחפש אחר שרביט הבכור הושמט, ומוצגת רק מציאת השרביט בקברו של דמבלדור. למרות זאת, ניתן לשחק עם דמותו של גרגורוביץ' בכל גרסאות המשחק.
  • גרגורוביץ' הוא בעל שרביט הבכור הידוע היחיד שלא נרצח או נפרק משרביטו ע- ידי בעליו החדש של השרביט.

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית