FANDOM

Yule Ball Pottermore.png
נשף חג המולד
מידע על האירוע
מיקום

האולם הגדול, הוגוורטס

תאריך/ים

25 בדצמבר

משתתפים
תיאור

הנשף נערך בערב חג המולד, כשמתקיים טורניר הקוסמים המשולש

"נשף חג המולד הוא הזדמנות בשביל כולנו ל - אה - לפרוק לחצים."
מינרווה מקגונגל על נשף חג המולד.[src]

נשף חג המולד הוא חלק מהמסורת של טורניר הקוסמים המשולש. זהו נשף ריקודים רשמי שנערך בערב חג המולד בשנה בה נערך הטוניר, והוא נפתח בריקוד המשתתפים בטורניר ובני זוגם.

בהוגוורטס, שערך את נשף חג המולד ב-1994, רק תלמידי השנה הרביעית ומעלה הורשו להשתתף, למרות שתלמידים צעירים יותר יכלו להשתתף אם הם הוזמנו ע"י תלמיד מבוגר יותר להיות הזוג שלו לריקודים. הנשף התחיל בשעה 8:00 בערב והסתיים בחצות הלילה.

נשף חג המולד ב-1994עריכה

ב-1994 הייתה זו הפעם הראשונה מזה זמן רב שנערך טורניר הקוסמים המשולש וכן נשף חג המולד. תלמידי השנה הרביעית ומעלה בלבד הורשו להשתתף בנשף, ואכן הארי פוטר, רון וויזלי והרמיוני גריינג'ר נכחו בנשף. גם ג'יני וויזלי השתתפה בנשף כיוון שהזמין אותה תלמיד השנה הרביעית, נוויל לונגבוטום. כל משתתפי הטורניר חויבו להשתתף בנשף, עם בן/בת זוג, וכן ע"פ המסורת לפתוח את הנשף בריקוד.

RonDressRobes.jpg

הארי ורון בגלימות הנשף שלהם.

ההכרזה על הנשף גרמה להארי ורון להיכנס לפאניקה, כיוון שהיו מודאגים שלא יוכלו להשיג בנות זוג. לאחר מכן הם עשו הסכם ששניהם ישיגו בנות זוג עד הערב, הם לא הצליחו. הארי שאל את צ'ו צ'אנג, כאשר הם נתקלו זה בזה במדרגות, אבל היא כבר הסכימה ללכת עם סדריק דיגורי, רון "פלט" לפלר דלאקור שהוא רוצה להזמין אותה, תחת השפעת קסם הויליה שלה, ולאחר מכן נמלט מהמקום. רון לאחר מכן הציע שהרמיוני תתלווה אליו לנשף והארי יקח את ג'יני, אבל הרמיוני כבר (בסתר) קיבלה את הצעתו של ויקטור קרום, וכן ג'יני כבר הסכימה ללכת עם נוויל. הארי לבסוף הצליח לסדר לו ולרון בנות זוג, פדמה ופרוואטי פאטיל, אך ארבעתם לא נהנו מהנשף. הרמיוני לבשה גלימה כחולה ושערה היה אסוף בפקעת על עורפה, ונהנתה מאוד לרקוד עם ויקטור קרום. הארי ורון אפילו לא הציעו לתאומות פאטיל לרקוד, ובמקום זאת בילו רון והארי את הערב בנעיצת מבטים זועפים, רון בהרמיוני והארי בצ'ו.
Mcgdancingron.jpg

מירנווה מקגונגל מלמדת את רון וויזלי כיצד לרקוד

להקת הקוסמים אחיות הגורל הופיעה בנשף, ועבור רבים הנשף היה הצלחה גדולה. הנשף גם כלל סעודה, שבה הוגש צלי. במהלך הנשף, הארי ורון שמעו שיחה בין רובאוס האגריד ואולימפה מקסים, בה האגריד הודה שהוא חצי ענק. את השיחה הזו שמעה ריטה סקיטר כשהיא בצורת האנימאגוס שלה, שפרסמה את המידע בנביא היומי.

כשהנשף הסתיים, תלמידים רבים הביעו את רצונם שהנשף ימשיך, אבל הארי היה מאושר מאוד שהנשף נגמר, כיוון שהוא לא חשב שהערב היה מהנה במיוחד, מאחר שלא יכל לשהות עם צ'ו.

משתתפים ידועים בנשף חג המולדעריכה

משתתפי טורניר הקוסמים המשולשעריכה

בני הזוג לנשף של משתתפי טוניר הקוסמים המשולשעריכה

זוגות נוספיםעריכה

עריכה

מאחורי הקלעיםעריכה

  • YuleBallDance.jpg

    מינרווה מקגונגל ואלבוס דמבלדור בנשף חג המולד.

    אף אחד מהזוגות שנכחו בנשף חג המולד המשיך את מערכת היחסים שלו; חלקם נפרדו מאוחר יותר וחלקם פשוט נשארו ידידים.
  • היו בנשף שתי להקות. הראשונה הייתה תזמורת מסורתית לריקודים סלוניים. השנייה הייתה להקת רוק של קוסמים.
  • בעיבוד הקולנועי של הארי פוטר וגביע האש, ניתן לראות שסנייפ נכח בנשף. לעומת זאת בספר, פרופסור סנייפ לא נכח בנשף כלל. אמנם, בספר השביעי, באחד מזכרונותיו של סנייפ, הוא ודמבלדור ניהלו שיחה על התחזקות האות האפל בזמן שהאחרים נכחו בנשף. אך בספר וגם בסרט, דמבלדור מתואר כנוכח בנשף.

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית