FANDOM

C06--talons-and-tea-leaves

סיביל טרלוני

1270889509174 f

טרלוני בגילומה של אמה תומפסון בסדרת הסרטים

סיביל טרלוני
מידע ביוגרפי
נולד/ה

לא ידוע

נפטר/ה

לא ידוע

סטטוס-דם

חצוית-דם

כינויים

סיביל (ע"י אלבוס דמבלדור)

פרופסור טרלוני (ע"י שאר תלמידיה, פרט ללבנדר בראון ולפרוואטי פאטיל)

תארים

פרופסור מגלה עתידות

מידע ביולוגי
סוג

בן אדם

מין

נקבה

גובה

ממוצע

צבע שיער

אפור עם פסים חומים

צבע עיניים

כחולות בוהקות

צבע עור

לבן אפרפר

מידע משפחתי
מאפייני קסם
אנימאגוס

אין

בוגארט

לורד וולדמורט

שרביט

לא ידוע

פטרונוס

אין

הסתפחויות
מקצוע

מגלה עתידות

בית

רייבנקלו

נאמנות

משפחת טרלוני בית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות

"אני מבינה," אמרה הפרופסור מקגונגל, ונעצה בהארי את מבטה החד. "אם כך עלי לספר לך, פוטר, שמיום שהגיעה לבית-הספר הזה, אחת לשנה, סיביל טרלוני מנבאת את מותו של אחד התלמידים. איש מהם עדיין לא מת."

סיביל טרלוני (Sybill Trelawney) היא המורה לתורת גילוי עתידות בהוגוורטס.טרלוני עובדת לאורך כל שנותיו של הארי בהוגוורטס, למעט תקופה של חודשים אחדים בשנתו החמישית שבהן פוטרה על ידי דולורס אמברידג' והוחלפה בפירנזה הקנטאור.

"הרושם הראשוני של הארי היה שעומד מולו חרק גדול ומבריק. ואז פסעה הפרופסור טרלוני אל תוך אור האש, והם ראו אשה רזה מאוד, שמשקפיה העגולים הגדילו את עיניה פי כמה מגודלן הטבעי, והיא עטויה רדיד קל. אינספור שרשראות ומחרוזות היו תלויות על צווארה הדקיק, ועל ידיה וזרועותיה היא ענדה שכבה עבה של צמידים וטבעות."

אישיות ותכונות

טרלוני הייתה קוסמת משונה למדי; היא הייתה בעלת נוכחות תיאטרלית ודיברה לעיתים קרובות בצורה מעורפלת ושמימית. היא ראתה את עצמה כנביאה גדולה, אם כי נבואותיה התגשמו לעיתים רחוקות מאוד, ובצורות מקריות למדי. לפי הפרופסור מקגונגל, ראיית אותות מוות הייתה הדרך האהובה על טרלוני לקבל את פניה של כיתה חדשה, מה שהרגיז את הארי, שנאלץ לשמוע זאת במשך שלוש שנים. לעיתים היא התרגזה כשהאמינה שתלמידים מסוימים אינם מתעניינים במקצוע, כמו רונלד וויזלי.

לטרלוני הייתה ככל הנראה בעייה של שתיית אלכוהול, אם כי לא רצינית; הארי זיהה מספר פעמים ריח של שרי ישן סביבה, ובשלב מסוים היא נראתה מאחסנת בקבוקי אלכוהול ריקים בחדר הנחיצות. היא הייתה גם רגישה, כפי שניתן לראות כשהיא בכתה בעת פיטוריה על-ידי דולורס אמברידג', ששמה אותה לפני כן בתקופת מבחן, מה שהעליב את טרלוני מאוד. טרלוני הייתה גם נאמנה להוגוורטס, והגנה על הטירה במהלך הקרב על הוגוורטס. כמו כן, היא הצילה את חייה של תלמידתה לבנדר בראון.

נבואות

פרופסור טרלוני ניבאה עוד נבואות רבות, אשר חלקן התגשמו, אם כי ייתכן שבמקריות. מהימנותן של שאר הנבואות אינה ידועה.

  • היא ביקשה מנוויל לונגבוטום לקחת ספל כחול לאחר שישבור את ספלו הראשון, כיוון שאת הספלים הוורודים היא אהבה במיוחד. לא רק שנוויל שבר את הספל הראשון שבחר, אלא אף את השני.
  • היא שאלה את נוויל על קו הבריאות של סבתו, ורמזה כי ייתכן שהיא חולה.
  • היא הודיעה לנוויל שהוא יאחר לשיעור גילוי העתידות הבא.
  • היא הזהירה את פרוואטי פאטיל שעליה להישמר מפני גבר אדמוני, ופרוואטי חשדה מייד ברון. בנשף חג המולד, הארי ורון, שהיו בני זוגם של פרוואטי ואחותה פדמה, התעלמו מהן. שנתיים לאחר מכן, רון נהיה החבר של לבנדר בראון, שהחלה להתעלם אף היא מפרוואטי, חברתה הטובה ביותר.
  • היא ניבאה שבחודש פברואר השיעורים לא יתקיימו כסדרם, בשל גל של שפעת, ושהיא עצמה תאבד את קולה.
  • בתחילת שנת הלימודים של 1993-1994, טרלוני ניבאה בפני כיתתה שבסביבות חג הפסחא אחד מהתלמידים יעזוב את הכיתה. נבואה זו אכן התגשמה; הרמיוני הפסיקה בכעס את לימודיה במקצוע זה בסמוך לחופשת החג.
  • בסעודת חג המולד, טרלוני תחילה סירבה להצטרף לסועדים בשולחן, כיוון ש"כששלושה-עשר אנשים סועדים יחד, הראשון לקום מן השולחן יהיה הראשון למות". הארי פוטר ורון וויזלי קמו יחד מהשולחן, אך אלבוס דמבלדור היה הראשון מבין הסועדים שמת. למעשה, טרלוני לא כללה את פיטר פטיגרו, שהיה בצורת סקאברס העכברוש; מסביב לשולחן ישבו ארבעה עשר אנשים. עם זאת, היא אכן צדקה, כיוון שעוד לפני שהצטרפה לשולחן ישבו מסביבו שלושה עשר אנשים (ביניהם סקאברס), ואלבוס דמבלדור קם כדי לברך אותה לשלום - והוא אכן היה הראשון למות.
  • כשדולורס אמברידג' מונתה למפקחת העליונה על הוגוורטס בשנתו החמישית של הארי, היא התעקשה שטרלוני תדגים את יכולותיה ותנבא עבורה נבואה. טרלוני אמרה שהיא רואה שנשקפת לאמברידג' סכנה איומה. אמברידג' כלל לא התייחסה לנבואה זו, אך בהמשך השנה היא נחטפה בפראות בידי עדר קנטאורים ונכלאה ביער האסור, אך זה עדיין לא הוכיח לאמבריג' שזה מה שטרלוני ניבאה.
  • בשנתו השישית של הארי, הוא ראה את טרלוני מתהלכת במסדרונות, והתחבא מפניה. כשהיא עברה, הוא ראה אותה בוחנת חפיסת קלפים וממלמלת: "גבר צעיר וכהה הסובל ממצוקה, שאינו אוהד את השואל". היא עצמה דחתה את דבריה, בלי שידעה דבר על נוכחותו של הארי, או על חוסר אהדתו כלפיה. בהמשך אותה השנה, הארי ראה את דראקו מתווכח עם סנייפ, שתיחקר אותו על התקדמותו במשימה שהטיל עליו וולדמורט. אחר כך, טרלוני פגשה את הארי במסדרונות פעם נוספת, והתלוננה על כך שדמבלדור התעלם מאזהרותיה בקשר לאסון המתקרב. היא הביטה בחפיסת קלפיה וראתה שוב ושוב את "המגדל מוכה הברק, [...] משבר. אסון. זה הולך וקרב...". נבואה זו חוזה את אירועי מותו של דמבלדור על מגדל האסטרונומיה. הקלף בו מצויר מגדל מוכה ברק, משמעותו לרוב אסונות או שינויים משמעותיים במיוחד.

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית