FANDOM

Skrewt.png
סקרוט פוץ-תחת
מידע על הזן
צבע עיניים

אין

צבע-עור

חיוור

זנים קשורים
מולדת

טירת הוגוורטס

כינויים

פוצים סקרוטי-תחת (על ידי ריטה סקיטר)

אורך ממוצע של בוגר

3 מטר

השתייכות

רובאוס האגריד

סטטוס

סביר להניח בסכנת הכחדה

"אני בהחלט יכול להבין למה אנחנו מנסים לשמור עליהם בחיים. מי לא היה רוצה חיית מחמד שיכולה לשרוף, לעקוץ ולנשוך אותך בבת אחת?"
—הערה צינית של דראקו מאלפוי על הסקרוטים פוצי התחת.[src]

סקרוט פוץ-תחת הינו יצור בן-כלאיים שהוכלא בין מנטיקורוס וסרטן-אש ע"י רובאוס האגריד בשנת 1994. 

תיאורעריכה

מראה הסקרוטים הצעירים מזכיר לובסטרים חיוורים, חלקלקים וחסרי-שריון ובעלי רגליים בולטות החוצה בזוויות משונות. אורכם נאמד בכחמישה-עשר ס"מ והם מפיצים ריח חזק של דגים רקובים. הרבה פעמים עפו ניצוצות מהקצוות שלהם שקידמו אותם כמה סנטימטרים הלאה. לזכרים היו עוקצים ולנקבות היה פה שנועד למצוץ את הדם. הסקרוטים לא ישנים שינת חורף.

לאחר חודשיים של טיפול בסקרוטים הם גדלו לאורך של מטר והיו מאוד עצבניים, מה שהקשה מאוד להתקרב אליהם. הם גידלו שריון אפור בוהק מעל גופם החיוור והחלו להיראות כמו הכלאה בין עקרבי ענק וסרטנים מוארכים. הזכרים נשאו את עוקצם על גבם והיו מאוד מסוכנים ודוחים.

עד יוני הסקרוטים כבר גדלו לאורך של שלושה מטרים, והיו מסוכנים מאוד (וגם די קטלניים). הם דמו לעקרבים ענקיים עם עוקצים מסתלסלים על גבם. השריון הנוצץ שלהם דחה את רוב הלחשים, והם השתמשו בפיצוצים שלהם כדי להשתלח באויב. המקום הפגיע היחיד שלהם הינה בטנם חסרת-השריון.

היסטוריהעריכה

אחד מהסקרוטים הונח בתוך המבוך של טורניר הקוסמים המשולש, והארי הביס אותו באמצעות קללת מכשול שפגעה בבטנו.

Screwtr.gif

סקרוט פוץ-תחת

האגריד החל להרביע את הסקרוטים בתחילת ספטמבר, והם מנו כמה מאות. עד יוני כבר נשאר רק סקרוט אחד, אותו אחד שהושם במבוך. האגריד מעולם לא הצליח לגלות מה הם אוכלים, ורובם הרגו אחד את השני, כך שזה לא מפתיע שהם מתו כל כך מהר. הסקרוט האחרון שנשאר הוכנס למבוך השיחים במשימה השלישית בטורניר הקוסמים המשולש בתור מכשול, ולאחר מכן כנראה שוחרר ליער או מת גם הוא.

ריטה סקיטר טענה כי הנביא היומי מפרסם טור זואולוגי בכל יום רביעי ואמרה כי יכול להיות שהעיתון יכתוב על "הפוצים סקרוטי-התחת" אם האגריד יסכים לתת ראיון. עם זאת, מעולם לא נכתבה אף לא מילה על הסקרוטים בטור הזואולוגי של הנביא היומי.

ביוני 1996, בעקבות שיתוקה של הפרופסור מקגונגל ע"י דולורס אמברידג' ופקידים של משרד הקסמים, רון וויזלי הציע להכניס אותה לתוך תיבה מלאה בסקרוטים פוצי-תחת מורעבים כעונש ראוי.

מאחורי הקלעיםעריכה

  • 640px-Hibernating Skrewts.png

    סקרוטים פוצי-תחת בשיעור טיפול ביצורי פלא

    נראה כי הסקרוטים מהווים הפרה חמורה של האיסור על הכלאות ניסיוניות, אבל האגריד מעולם לא נעצר כל כך. יכול להיות שכיוון שהסקרוט האחרון הונח במבוך עבור טורניר הקוסמים המשולש האגריד גידל את הסקרוטים עבור מטרה זו בלבד.
  • הארי פוטר הרגיש שהרעיון של דמבלדור בגיל-העשרה היה "פשוט מוזר, כמו לנסות לדמיין את הרמיוני מטומטמת, או סקרוט פוץ-תחת ידידותי".

הופעותעריכה

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית