FANDOM

R final.jpg
רייבנקלו
מידע על הבית
מייסד/ת

רוונה רייבנקלו

צבעי הבית

כחול וברונזה

חיה

עורב בספרים, נשר בסרטים

יסוד

אוויר

תכונות

  • תבונה
  • חכמה
  • למדנות
  • יצירתיות
  • סקרנות
ראש הבית

פיליוס פליטיק

רוח-רפאים

הגבירה באפור

חדר המועדון

מגדל רייבנקלו

תלמידי הבית
"לרייבנקלו אשלח את זה
שבראשו חרוט,
כי תכונותיו המוביליות:
תבונה ולמדנות.
"
מצנפת המיון[src]

רייבנקלו הוא אחד מארבעת הבתים בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, שנוסד ע"י רוונה רייבנקלו. הסמל של בית רייבנקלו הוא עורב (בסרטים נשר) וצבעי הבית הם כחול וברונזה. ראש הבית הידוע האחרון הוא פיליוס פליטיק . רוח הרפאים של הבית היא הגבירה באפור . המאפיינים המיוחדים לבית רייבנקלו הם שנינות, למדנות והחכמה שלהם. רייבנקלו הוא בית של חכמים שונה מאחרים. 

רייבנקלו מייצג את אלמנט האוויר.

חדר המועדוןעריכה

לונה: "המממ... מה דעתך, הארי?"
הארי: "מה? אין לכם פשוט סיסמה?"
לונה: "הו לא, צריך לענות על שאלה."
הארי: "ומה אם טועים בה?"
לונה: "אה, אז צריך לחכות למישהו שיענה נכון, וככה לומדים, הבנת?"
לונה לאבגוד והארי פוטר נכנסים לחדר המועדון של רייבנקלו.[src]
Ravenclawbg1600x1200.png

חדר המועדון של רייבנקלו

חדר המועדון של רייבנקלו נמצא באחד ממגדלי הטירה והוא רחב-ידיים ומעוגל. צריך לטפס במדרגות צרות לולייניות כדי להגיע לשם. לחדר המועדון יש חלונות עם קשתות חינניות שתלויים על הקירות המקושטים בבדי משי בצבע כחול וברונזה. התקרה מקומרת ככיפה ומעוטרת בכוכבים מצוירים, וגם בשטיח הכחול כלילה נארגה דוגמת כוכבים. שולחנות, כיסאות ומדפי ספרים מכסים את הרצפה, ופסל שיש לבן של רוונה רייבנקלו ניצב בגומחה שנמצאת ליד הדלת המובילה אל המעונות למעלה. הארי פוטר נכנס לחדר המועדון בשנת 1998 בזמן שחיפש רמז לאחד מההורוקרוקסים של וולדמורט .

בניגוד לשאר חדרי המועדון בבית הספר , יש לענות על חידת היגיון שניתנת ע"י עורב כדי להיכנס לחדר מועדון זה ( בסרטים נשר). זה יכול להוות בעיה הרי שכל מי שחכם מספיק כדי לענות על החידות יוכל להיכנס, כפי שנראה בהארי פוטר ואוצרות המוות , כאשר הפרופסור מקגונגל הצליחה להיכנס לחדר לאחר שפתרה את החידה נכונה (עם כי מצנפת המיון אכן התלבטה אם למיין אותה לגריפינדור או רייבנקלו). עם זאת, הרמיוני גריינג'ר ציינה במהלך שנתה הראשונה בזמן שניסתה לפתור חידה, במסדרון מתחת לדלת הסתרים, שלרוב הקוסמים והמכשפות אין חוש היגיון בריא, ולכן יכול להיות שזו הסיבה שבחרה רייבנקלו להשתמש בחידת היגיון במקום בסתם מילים שימשו סיסמא.

תכונות אופיעריכה

"חכמה ללא גבולות היא אוצר לדורות."
רוונה רייבנקלו[src]
Rowena Ravenclaw WWHP.jpg

מייסדת בית רייבנקלו, רוונה רייבנקלו

בית רייבנקלו שם דגש על למדנות, חכמה, שנינות ואינטלקט. כך, תלמידי רייבנקלו נוטים להיות תלמידים מוכשרים בעלי מוטיבציה ללמוד. הרמיוני גריינג'ר , מכשפה אינטיליגנטית מאוד והתלמידה המצטיינת בשכבה שלה, מוינה לבית גריפינדור , למרות שהודתה שמצנפת המיון שקלה ברצינות לשים אותה בבית רייבנקלו. 

המדריכה מבית סלית'רין גמה פארלי ציינה כי תלמידי רייבנקלו נעשים כל כך תחרותיים כשזה מגיע ללימודים כך שידוע שהם ניסו להרוס לתלמידים אחרים, כדי להיות המצטיינים. וכן המדריך מבית הפלפאף גבריאל טרומן אמר כי הם כל כך גאים במוניטין של הבית, כך שהם אומרים שכל קוסם או מכשפה מפורסמים חכמים היו מבית רייבנקלו (מה שלא נכון, לדוגמא ברידג'ט וונלוק , הייתה מהפלפאף).

נראה שלבית רייבנקלו יש יריבות קטנה עם הבתים האחרים למעט בתחום הקווידיץ' (שגם בו הם לרוב מתחרים עם בית הפלפאף), הארי פוטר האמין כי בית רייבנקלו, ובית הפלפאף, תומכים בגריפינדור ביריבותם עם סלית'רין. עם זאת, במהלך טורניר הקוסמים המשולש ב-1994, תלמידי רייבנקלו העדיפו לתמוך במתמודד מהפלפאף סדריק דיגורי על פני הארי. יש לציין כי הרבה תלמידי רייבנקלו הצטרפו לצבא דמבלדור ולחמו בקרב על הוגוורטס לצד תלמידי גריפינדור והפלפאף.

תלמידי רייבנקלועריכה

מאחורי הקלעיםעריכה

ראו גםעריכה

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית