FANDOM

HARRY POTTER'S SECRET HEARTACHE
שברון הלב הסודי של הארי פוטר
מידע על המאמר
כותב/ת המאמר

ריטה סקיטר

עיתון

השבועון למכשפה

תאריך הפרסום

1995

תמונות נלוות

תמונה בצבע של הארי פוטר

נושא

מאמר צהוב סנסציוני הטוען כי הרמיוני גריינג'ר משחקת עם רגשותיהם של הארי פוטר וויקטור קרום

"את ודאי משוכנעת שחיי החברה שלך מרתקים, העלמה גריינג'ר. אבל עלי לדרוש ממך לא לדון בהם בשעת השיעור שלי. עשר נקודות יורדות מגריפינדור."
—סוורוס סנייפ לאחר שתפס את הארי, רון והרמיוני מתדיינים על המאמר.[src]

שברון הלב הסודי של הארי פוטר הינו מאמר שפורסם בשבועון למכשפה ב-1995. המאמר, שנכתב ע"י ריטה סקיטר, טען כי הרמיוני גריינג'ר הייתה חברתו של הארי פוטר, ושהיא משחקת בו בחיפוש אחר תשומת לב מויקטור קרום, שבעצמו מאוהב בה. כמו ברוב כתביה של סקיטר, למרות שהמאמר היה שקרי, הוא הכיל כמה פרטי אמת שתרמו לאמינותו של המאמר. ויקטור קרום הזמין את הרמיוני לבקר אצלו בקיץ, עובדה שסקיטר גילתה רק כי היא ציתתה להם כשלבשה צורת חיפושית, הודות להיותה אנימאגוסית לא רשומה. המאמר גם רמז שאולי הרמיוני רוקחת שיקוי אהבה כדי לפתות את השניים.

המאמר היה כנקמה של סקיטר בהרמיוני גריינג'ר לאחר שהרמיוני התנפלה על סקיטר בעקבות המאמר שפרסמה על היותו של רובאוס האגריד חצי ענק. השלישיה גילו את המאמר רק לאחרי שסיפרה להם עליו פנסי פרקינסון, שצחקה עליו עם חבריה מעט לפני תחילת השיעור עם סוורוס סנייפ. בתחילה, הרמיוני לא הוטרדה במיוחד מן המאמר, ותיארה אותה "ערימה של שטויות", אבל היא הייתה מוטרדת מכך שסקיטר ידעה פרטים שלא הייתה לה אף דרך לדעת. כאשר סוורוס סנייפ תפס אותה ואת רון והארי דנים על המאמר, הוא הוריד עשר נקודות מגריפינדור ולאחר מכן קרא את המאמר באוזני כל הכיתה.

בתחילה, המאמר לא הזיז להרמיוני במיוחד, למרות הערתו של רון, שהמאמר גורם לה להישמע כמו "אשת ניאופים". עם זאת, אנשים התחילו לצטט שורות מתוכו על בסיס קבוע והיא החלה לקבל מכתבי נאצה, שכלל מכתב מלא מוגלת פרונקלשטונקלים וגם כמה צרחנים, שצווח עלבונות שהידהדו ברחבי כל האולם הגדול.

תוכן המאמרעריכה

הארי פוטר אמנם אינו נער ככל הנערים - ובכל זאת פוקדים אותו ייסורי הנערים הרגילים, כותבת ריטה סקטיר. פוטר בן הארבע-עשרה, המשווע לאהבה מאז מותם הטרגי של שני הוריו, חשב להתנחם בקשר עם חברתו הצמודה בהוגוורטס, הרמיוני גריינג'ר, בת להורים מוגלגים. אך פוטר לא ידע שעד-מהרה יספוג מהלומה רגשית נוספת בחייו ידועי הסבל והאובדן.

העלמה גריינג'ר, נערה פשוטה אך שאפתנית, פיתחה ככל הנראה תיאבון לקוסמים מפורסמים, תיאבון שהארי לבדו אינו יכול להשביע. מאז הגיע להוגוורטס ויקטור קרום, המחפש הבולגרי וגיבור אליפות העולם האחרונה בקווידיץ', משחקת גריינג'ר ברגשותיהם של שני עלמי-החמד. קרום, המאוהב בגלוי בגריינג'ר הערמומית, כבר הספיק להזמין אותה לבקר בבולגריה בחופשת הקיץ, וטוען כי "מעולם כלפי אף בת לא הרגשתי ככה".

ואולם ייתכן שאין זה קסמה האישי המוטל-בספק אשר שבה את ליבם של הנערים חסרי-המזל.

"היא ממש מכוערת", אמרה פנסי פרקינסון, תלמידית שנה רביעית יפה ומצודדת, "אבל היא בהחלט מסוגלת לרקוח שיקוי אהבה, יש לה הרבה שכל. נראה לי שזה מה שהיא עושה".

מובן שחל איסור על הכנת שיקויי אהבה בהוגוורטס, ואלבוס דמבלדור יהיה ללא ספק מעוניין לחקור את הטענות הללו. לעת עתה, דורשי שלומו של הארי פוטר מקווים שבפעם הבאה יעניק את ליבו למועמדת ראויה יותר.

מאחורי הקלעיםעריכה

העלמה גריינג'ר, נערה פשוטה אך שאפתנית, פיתחה ככל הנראה תיאבון לקוסמים מפורסמים. הטרף האחרון שלה, לפי המקורות, הוא לא אחר מאשר הבונבון הבולגרי ויקטור קרום. לא התקבלה עדיין תגובתו של הארי פוטר על מהלומה זו.

הופעותעריכה

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית