FANDOM

Wand
שרביט
מידע על האובייקט
יצרן
שימוש

לייצר קסם

בעלים

רוב הקוסמים והמכשפות לאחר שהגיעו לגיל המתאים

"שרביט הוא אובייקט שבאמצעותו קוסם או מכשפה מבצעים קסם. השרביט עשוי מעץ ומכיל ליבה קסומה. לשרביטי אוליבנדר יש ליבות של נוצה של עוף-חול, שערה של חד-קרן, נימי-לב של דרקון, ומורבים מסוגי עצים, אורכים ורמת גמישות משתנים."
—תיאור של שרביט[src]

שרביט הינו אובייקט קסום שבאמצעותו קוסם או מכשפה יכולים לבצע כישוף ולהביע את יכולות הקסם שלהם בצורה מרוכזת. רוב הלחשים מתבצעים באמצעות שרביטים, אבל ניתן להטיל לחשים גם ללא שימוש בשרביט. לחשים אילמים, אמנם, הינם קשים מאוד לביצוע ודורשים רמת ריכוז גבוהה וכן מיומנות רבה. ידוע כי קוסמים מתקדמים ומספר יצורים קסומים כגון גמדוני-בית מסוגלים לבצע לחשים אילמים. שרביטים הם גם אבן המחלוקת בין הקוסמים לגובלינים מכיון שהגובלינים מתנגדים לחוק שקובע שרק בני אנוש רשאים להשתמש או לשאת שרביט.

שרביטים מיוצרים ונמכרים אצל יוצרי שרביטים, הידוע שבהם בבריטניה הינו אולינדר, ובמזרח אירופה הינו גרגורוביץ'. כל שרביט מורכב מעץ מסוג מסויים אשר מקיף את הליבה הקסומה שבפנים. למרות ששרביטים יכולים להיות מורכבים מאותו העץ ומאותה ליבה, אין שני שרביטים זהים. המחקר אודות ההיסטוריה והמאפיינים הקסומים של שרביטים נקרא תורת-השרביטים.

קסם ושרביטים עריכה

קסם באמצעות שרביט מתבצע לרוב בעזרת לחש, אבל קוסמים מתקדמים יותר יכולים להטיל לחשים אלימים, כך שלא ידוע איזה לחש הם מטילים ובכך הם יכולים למנוע מהיריב להגן על עצמו או לפחות לעכב אותו. לשרביטים מידת-מה של תודעה שכן הם מכילים כמות גדולה של קסם המעניקה להם מאפיינים של ישות חיה. 

כל שרביט הינו ייחודי ובעל אופי ייחודי בהתאם לעץ ממנו הוא מורכב ולליבה אותה הוא מכיל. יתר על כן, מרגע שהשרביט פוגש את הבעלים שלו, הוא מתחיל ללמוד ממנו והופך לשותף שלו.

שרביטים ותורת-השרביטיםעריכה

"השרביט בוחר את הקוסם... לא תמיד ברור מדוע."
—אולבינדר מדבר על תורת-השרביטים עם הארי פוטר.[src]

תורת-השרביטים הינו נושא העוסק בהיסטוריה של השרביטים ובמאפייניהם הקסומים. מר אוליבנדר טען כי זהו  "רובד מסובך ומסתורי ביותר של קסם". הרעיון לפיו השרביט הוא זה שבוחר את הקוסם הינו חלק מתורת-השרביטים.

לוח העצים הקלטי מתייחס לסוגי העצים כאל חלקים שונים בשנה, נושא שגם משחק תפקיד בתורת-השרביטים. לוח זה מראה איזה חודש תואם לאיזה עץ. חלק מהשרביטים ובעליהם אכן מסתנכרנים עם לוח זה, כגון: הארי פוטר נולד ב-31 ביולי ולפיכך מותאם לו עץ הצינית, הרמיוני גריינג'ר נולדה ב-19 בספטמבר ולפיכך מותאמם לה גפן, וכ'ו. 

עצי שרביטעריכה

רוב השרביטים הינם עצים ארוכים ודקים המכילים חומר קסום בתוך הליבה שלהם. להלן סוגי העצים מהם מורכבים השרביטים:

עץ שם מקורי

הערותיו של גאריק אוליבנדר

שיטה Acacia עץ יוצא דופן, מצאתי כי הוא יוצרים שרביטים מעט טריקיים כי לעתים קרובות הם מסרבים להפיק קסם לאיש מלבד לבעלים שלהם, וגם מסרבים להפיק את התוצאות הטובות ביותר אלא למוכשרים ביותר. רגישות זו הופכת אותם לקשים להתאמה, לכן אני מחזיק רק כמות קטנה עבור קוסמים ומכשפות חדי-אבחנה, שכן עץ השיטה לא מתאים ללחשי רעש וצלצולים. כאשר מצא את בעליו, שרביט עץ שיטה מתאים לכל סוג כוח, אך לרוב הוא לא מוערך מספיק בשל המזג המוזר שלו.
אלמון Alder עץ לא גמיש, ועם זאת מצאתי כי בעליו האולטימטיביים אינם עקשנים אלא מועילים, מתחשבים וחביבים ביותר. בעוד שרוב עצי השרביטים מחפשים דמיון בינם לבין בעליהם, האלמון הינו יוצא דופן בכך שנראה כי משתוקק לאופי שהינו אם לא ההפך המוחלט ממנו אז לכל הפחות שונה במידה ניכרת. כאשר שרביט אלמון מוצא את בעליו הוא הופך לעוזר נאמן ומרהיב. מכל סוגי השרביט, האלמון הוא המתאים ביותר ללחשים אילמים, ומשם מגיע המוניטין שלו כמתאים אך ורק לקוסמים המתקדמים ביותר
תפוח

Apple

שרביטי עץ תפוח אינם מיוצרים בכמויות גדולות. הם חזקים ומתאימים ביותר לבעלי שאיפות גדולות ואידיאליסטים, שכן הוא מתערבב בצורה גרועה עם קסם אפל. נאמר כי המחזיק בשרביט תפוח יהיה אהוב ויאריך ימים, ואני גיליתי כי פעמים רבות לקוחות בעלי קסם אישי מוצאים את ההתאמה המושלמת בשרביטי תפוח. היכולת הנדירה לשוחח עם יצורים קסומים אחרים בשפת-אמם הינה מתגלה בדרך כלל בקרב בעלי שרביט תפוח, כגון אצל הסופר המהולל של "בני-הים: מדריך מקיף לשפתם ומנהגיהם", דילן מרווד.
מילה Ash שרביט עץ מילה חייב להיות צמוד לבעליו האמיתיים ואסור שיועבר בירושה או במתנה מבעליו המקוריים, שכן אז יאבד מכוחותיו ומיומנותו. תופעה זו הינה אף קיצונית יותר אם הליבה הינה של חד-קרן. אמונות טפלות ישנות לגבי שרביטים הינם לעתים רחוקות מדוייקות, אבל אני מוצא כי כי החמשיר אודות שרביטי חוזרר, ערמון, מילה ואגוז (חוזרר רכלנים, ערמון בטלנים, מילה עקשנים, אגוז מתלוננים) מכיל מידה קטנה של אמת. מכשפות וקוסמים המתאימים לשרביטי מילה אינם לרוב, מניסיוני, אנשים שניתן להטות בקלות מאמונותיהם או מטרותיהם. עם זאת, הקוסם הנועז או הבטוח-מדי בעצמו, אשר לעתים קרובות מתעקש על שרביט יוקרתי של עץ זה, יתאכזב. הבעלים האידיאלי של שרביט זה יהיה עקשן, ובוודאי אמיץ, אך לעולם לא בוטה או יהיר
צפצפה Aspen

שרביט מעץ זה הינו לבן ומדוקדק, והוא יקר ביותר בקרב יצרני השרביטים בשל דמיונו המסוגנן לשנהב ובשל הפקת הקסמים המצויינת שלו. הבעלים המתאים לשרביט זה הינו לעתים קרובות לוחם דו-קרב מוכשר, או אחד שעתיד להיות כזה, שכן שרביט הצפצפה הינו אחד מאותם אלו שמתאימים במיוחד לקסמי לחימה. מועדון דו-קרב סודי וידוע לשמצה במאה ה-18, אשר קרא לעצמו כידון הכסף, היה ידוע בכך שקיבל רק קוסמים בעלי שרביט צפצפה. מנסיוני, בעלי שרביט צפצפה הינם לרוב בעלי אופי חזק ונחוש, אשר נמשכים יותר מרוב האנשים למשימות ותגליות. זהו שרביט למהפכנים.

אשור Beech הבעלים המתאימים לשרביט אשור הינו, אם צעיר אז חכם מעבר לגילו, ואם בוגר אז עשיר הבחנה וניסיון. שרביט אשור מפיק קסמים חלשים מאוד עבור צרי אופקים וחסרי סובלנות. קוסמים ומכשפות מסוג זה, אשר השיגו שרביט אשור אשר מבלי שהוא מתאים להם (מכיוון שחמדו בעץ הנחשק, המפואר והיקר ביותר), פעמים רבות באו ליצרני שרביטים כמוני למשל, ודרשו לדעת מדוע שרביטם הנאה הינו חסר כוחות. כאשר מתאים כראוי, שרביט האשור מסוגל להפיק תחכום ואמנותיות שנדיר למצוא בכל שרביט אחר, ומכאן המוניטין המבריק שלו. 
אטד Blackthorn

אטד, אשר הינו עץ יוצא דופן למדי, יש את המוניטין, לפי דעתי המדופלמת, כמתאים ביותר ללוחם. זה לא בהכרח אומר כי בעליו מתעסקים באומנויות האופל (למרות שאין זה ניתן להכחשה שאלו שכן יהנו מכוחותיו המופלאים של שרביט האטד). ניתן למצוא את שרביטי האטד בקרב הילאים וכן בקרב שוכני אזקבאן. מאפיין מוזר של האטד, שלמרות קוציו המרושעים, הוא מייצר את פירות היער המתוקים ביותר אחרי הכפור הקשה ביותר, וששרביטי האטד צריכים לעבור מקרה של סכנה או מצוקה לצד בעליהם על מנת להיות מחוברים באמת. לאחר מקרה שכזה, שרביט האטד יהפוך להיות המשרת המסור והנאמן ביותר שכל אחד יכול לבקש

אגוז שחור Black Walnut פחות שכיח משרביט האגוז הרגיל, שכן אגוז שחור מחפש בעלים עם אינסטינקטים טובים ותובנה עצומה. אגוז שחור הינו עץ נאה מאוד, אך לא הקל ביותר לשליטה. יש לו שיגעון אחד בולט, וזה שהוא רגיש באופן חריג לקונפליקט פנימי, ולכן מאבד מכוחו בדרמטיות כאשר בעליו מנסה לבצע הונאה עצמית. אם הקוסם או המכשפה אינם מסוגלים להיות כנים עם עצמם או עם אחרים, לעתים קרובות השרביט אינו יצליח לתפקד כהלכה ולכן יצטרך למצוא בעלים חדשים על מנת להחזיר את כוחו. כאשר מוצא בעלים כנים ובעלי מודעות עצמית, הוא הופך להיות אחד השרביטים הנאמנים והמרשימים ביותר, עם סגנון ייחודי בעת ביצוע הקסם. 
ארז Cedar

בכל פעם שאני פוגש אחד שמחזיק בשרביט ארז, אני פוגש באופי חזק ובנאמנות יוצאת דופן. אבי, גרבייז אוליבנדר, נהג תמיד לומר, "לעולם לא תצליח לרמות אחד המחזיק בארז", ואני מסכים: שרביט הארז מוצא את ביתו המושלם חדות עין ותפיסה טובה. עם זאת, הייתי מרחיק לכת עוד יותר מאבי, בכך שאגיד שמעולם לא פגשתי בעלים של שרביט ארז שהייתי מוכן להתעמת איתו, במיוחד אם נעשה נזק אפילו לאלו שהוא חיבב. הקוסם או המכשפה אשר מתאימים לשרביט ארז נושאים עימם את הפוטנציאל להיות יריבים מרתיעים, מה שלעתים קרובות מפתיע את מי שאתגר אותם מבלי לחשוב על כך.

דובדבן Cherry עץ נדיר זה יוצר שרביט בעל חוזק מוזר, אשר לרוב מוערך על ידי הקוסמים שלומדים במאהוטוקורו ביפן, שם המחזיקים בשבריט דובדבן הינם יוקרתיים בימיוחד. רוכש השרביטים המערבי צריך להתעלם מן הטענה לפיה הפריחה הורודה של העץ יוצרת שרביט קל-דעת או קישוטי בלבד, שכן עץ הדובדבן פעמים רבות יוצר שרביט בעל כוח קטלני, ללא קשר לליבה, אבל כאשר משולב עם נימי-לב של דרקון, אסור שיושם בידיו של קוסם ללא שליטה עצמית או דעה צלולה.
ערמון Chestnut זהו עץ מוזר למדי, רב-פנים, אשר משתנה מאוד בהתאם לליבת השרביט, וסופג צבע רב מן האישיות של זה האוחז בו. שרביטי ערמון נמשכים לקוסמים ומכשפות בעלי יכולות אילוף של יצורי פלא, בעלי כישרון טבעי תורת הצמחים, וכן טייסים מלידה. עם זאת, כאשר משולב עם ליבת נימי-לב של דרקון, הוא עשוי להתאים ביותר לאלו שאוהבים במיוחד דברי יוקרה, אבל פחות קפדנים לגבי איך שהם נראים כלפי-חוץ. לעומת זאת, שלושה ראשי קסמהדרין רצופים החזיקו בשרביט ערמון וחד-קרן, שכן שילוב זה מראה על זיקה כלפי אילו הקשורים בעשיית צדק.
ברוש Cypress

שרביטי ברוש מקושרים תמיד עם אצילות-נפש. יצרן השרביטים הנהדר מימי-הביניים, גריינט אוליבנדר, כתב שהוא תמיד התכבד להתאים שרביט ברוש, שכן הוא ידע כי עומד לפגוש קוסם או מכשפה שימותו מות גיבורים. למרבה המזל, בזמנים פחות עקובים מדם שכאלה, כיום, בעליהם של שרביטי ברוש לעתים נדירות נקראים להקריב את חייהם, אם כי אין ספק כי יעשו זאת אם נדרש. שרביטי ברוש מוצאים את תאומי-נפשם בין האמיצים, הנועזים ואלו שמוכנים להקריב: אלו שאינם מפחדים להתעמת עם הצללים בחייהם ובחיי אחרים.

קרנית Dogwood קרנית הוא אחד האהובים עליי, מצאתי כי ההתאמה בין שרביט קרנית לבעליו הינה תמיד משעשעת. שרביטי קרנית הם משונים ושובבים; יש להם אופי משעשע ומתעקשים על בעלים שיכולים לספק להם מרחב של התרגשות והנאה.עם זאת, זו תהיה בוודאי טעות להסיק מכך ששרביטי קרנית אינם מסוגלים להפיק קסמים רציניים כאשר נתבקשים לעשות כך. ידוע כי הם מסוגלים להפיק כישופים יוצאים מן הכלל תחת תנאים קשים, וכאשר נמצאים עם בעלים חכמים כראוי, הם יכולים לבצע כישופים מרהיבים. נקודת-חולשה מעניינת של שרביטי קרנית היא שהם מסרבים לבצע לחשים אילמים ולעתים קרובות הם רועשים למדי.
אפסרמון Ebony שרביט מעץ שחור כפחם שכזה הינו בעל מראה ומוניטין מרשימים, שכן מתאים ביותר לכל קסמי הלחימה, וכן לשינויי-צורה. שרביט האפרסמון מתאים ביותר לאלו שאמיצים מספיק להיות עצמם: לרוב מי שאינו קונפורמיסט, עצמאי מאוד ונוח לו עם מעמד האאוטסיידר. שרביט האפרסמון הינו נפוץ בקרב לוחמי מסדר עוף-החול וכן אוכלי המוות. מנסיוני, שרביט האפרסמון יתאים ביותר לזה שאוחז חזק באמנותיו, לא משנה תחת איזה לחץ הוא נתון, ואינו ניתן להזיז אותו בקלות ממטרותיו.
אלון English Oak

שרביט עבור זמנים טובים ורעים, זהו חבר נאמן כפי שנאמן זה שראוי לו. שרביטי אלון דורשים בעלים בעלי כח, אומץ ונאמנות. מה שפחות ידוע זה שבעליהם של שרביטי אלון הינם בעלי אינטואיציה חזקה, ובמקרים רבים, גם בעלי זיקה לקסם של עולם הטבע, עם יצורים וצמחים אשר הכרחיים עבור עולם הקוסמים. עץ האלון נקרא מלך היער החל מהיום הקצר ביותר בשנה עד ליום הארוך ביותר בשנה, ולכן יש לחטוב את העץ רק בתקופה זו של השנה (הצינית הופכת למלכה ככל שהימים מתחילים להתקצר שוב, ולכן אותה יש לחטוב רק בתקופה זו בהתאם. הפרדה זו היא ככל הנראה המקור לאמונה התפלה העתיקה, "כששרביטו אלון ושרביטה צינית, לקשור ברית נישואין תהיה טעות טיפשית". אמונה תפלה שמצאתי כי היא חסרת כל בסיס). נאמר ששרביטו של מרלין היה מעץ אלון (אם כי קברו לא נמצא מעולם לכן אין לכך הוכחה).

סמבוק Elder

העץ הנדיר ביותר מכולם, ומקושר לחוסר-מזל בולט, שרביט סמבוק הינו המסובך ביותר לשליטה מבין כל האחרים. הוא מכיל קסם רב עוצמה, אבל בז להישאר עם בעלים שאינו העליון ביותר בסביבתו. נדרש להיות קוסם יוצא-דופן על מנת להחזיק בשרביט סמבוק למשך כל זמן שהוא. האמונה התפלה העתיקה "שרביט מסמבוק, לעולם אינו משגשג" מבוססת על הפחד מפני השרביט, אבל למעשה, אמונה זו הינה חסרת כל בסיס, ויצרני השרביטים שטיפשים דיים ומסרבים לעבוד עם עץ זה, עושים זאת יותר מחשש שלא יוכלו למכור אותו, מאשר מתוך פחד לעבוד עם עץ זה. האמת היא שרק אתם מיוחד ביותר הינו מתאים לשרביט זה, ובפעמים הנדירות בהן התאמה כזו מתרחשת, אני סמוך ובטוח כי הקוסם או המכשפה המדוברים הינם מזוהים כבעלי ייעוד מיוחד. עובדה נוספת שחשפתי במהלך שנות הלימוד הארוכות שלי היא כי בעלים של שרביטי סמבוק כמעט תמיד מרגישים זיקה חזקה עם בעלי שרביט חוזרר. 

בוקיצה Elm האמונה השגויה כי רק טהורי-דם מסוגלים להפיק קסם משרביטי בוקיצה התחילה ללא ספק ע"י קוסם שהחזיק בשרביט בוקיצה ורצה להוכיח את עליונות גזעו, שכן פגשתי בקוסמים שהתאימו באופן מושלם לשרביטי בוקיצה והיו בני-מוגלגים. האמת היא ששרביטי בוקיצה מעדיפים בעלים עם נוכחות, כשרון וכבוד. מכל עצי השרביטים, הבוקיצה, מניסיוני, מייצר הכי פחות תאונות, השגיאות הכי פחות טפשיות, ואת הלחשים והכישופים האלגנטים ביותר. אלו שרביטים מתוחכמים, אשר מסוגלים להפיק קסם מתקדם מאוד תחת הידיים הנכונות (ולכן פופולרי בקרב אלו שדוגלים בפילוסופיית טוהר-הדם).
אשוח Fir סבי, גרבולד אוקטביוס אוליבנדר, תמיד קרה לשרביטי אשוח "שרביטו של השורד", מכיוון שמכר אותם לשלושה קוסמים שלאחר מכן היו תחת סכנת חיים ויצאו ללא פגע. אין ספק כי עץ זה, בין הגמישים שבעצים, מפיק שרביטים אשר דורשים תכלית חזקה ורבת עוצמה אצל בעליהם, ולכן יתפקדו גרוע תחת ידיהם של הפכפכים ולא החלטיים. שרביטי אשוח מתאימים במיוחד לשינויי-צורה, ומעדיפים במיוחד בעלים ממוקדים, בעלי אופי חזק, ולעתים, גם בעלי התנהגות מאיימת. 
עוזרד Hawthorn

יצרן השרביטים גרגורוביץ' כתב שעוזרד "מפיק שרביט מוזר, סותר, ומלא בפרדוקסים כמו העץ ממנו הוא מורכב, אשר עליו ופרחיו מרפאים, בעוד שענפיו החתוכים מריחים ממוות". למרות שאני לא מסכים עם רבות ממסקנותיו של גרגורוביץ', אנו מסכימים על שרביטי העוזרד, אשר הינם מורכבים ומסקרנים מטבעם, בדיוק כמו הקוסמים המתאימים להם. שרביטי עוזרד עשויים להיות מתאימים ביותר לקסמי ריפוי, אבל הם גם מתאימים לקללות, וכן שמתי לב כי שרביט העוזרד מרגיש הכי בבית עם בעלי אופי מסוכסך, או עם קוסמים אשר עוברים תקופה של טלטלה. עם זאת, לא קל לשלוט בשרביט עוזרד, ולכן אשקול להניח שרביט עוזרד רק בידייהם של קוסם או מכשפה בעלי כישרון מוכח, אחרת ההשלכות עלולות להיות מסוכנות. לעוזרד יש מאפיין יחודי בולט: הכישוף שמפיק יכול לחזור כבומרנג, אם נעשה לא טוב.

לוז Hazel שרביט רגיש, שרביט אגוז לרוב משקף את מצבו הנפשי של בעליו, ועובד הכי טוב עבור מישהו שמבין ויודע לנהל את רגשותיו. אחרים צריכים להיות זהירים במיוחד בטיפול בשרביטי אגוז אם בעליו איבד קור-רוחו לאחרונה, או אם סבל מאכזבה רצינית, שכן השרביט יספוג אנרגיה זו ויפרוק אותה באופן בלתי צפוי. עם זאת, ההיבט החיובי של שרביט אגוז מפצה אף יותר על חוסר הנוחות הקטן הנ"ל, שכן הוא מסוגל להפיק כישוף מצויין תחת ידיו של קוסם מיומן, והוא כל כך מסור לבעליו שלעתים קרובות הוא "נובל" לקראת סוף חייו של בעליו (כלומר הוא דוחה את כל הקסם שלו ומסרב לעבוד, ולעתים קרובות יש לחלץ מתוכו את הליבה ולהרכיבה בתוך שרביט אחר אם עוד יש צורך בשרביט. לעומת זאת, אם הליבה הינה שערה של חד-קרן, אין תקווה, השרביט כמעט בטוח "מת"). לשרביטי אגוז יש אף יכולת ייחודית לזהות סביבת מים, ואלו יפלטו עשן כסף בצורת דמעות כאשר יעברו מעל בארות-מים או מעיינות נסתרים.
צינית Holy צינית הינה אחד מהעצים הנדירים ביותר. לפי המסורת הוא נחשב מגן, ועובד הכי טוב עבור מי שזקוק לעזרה להתגבר על נטייה לכעס או לפזיזות. במקביל, שרביטי צינית בוחרים בעלים אשר עוסקים במסעות מסוכנים או רוחניים. צינית הינו אחד מאותם עצים שמשתנים בקיצוניות בהתאם לליבה, וקשה מאוד להתאים אותו לליבת נוצה של עוף-חול, שכן תנודתו של העץ מתנגשת באופן מוזר עם ניתוקו של עוף-החול. במקרה יוצא-דופן של זיווג שכזה, לא כדאי לאיש לעמוד בדרכו של בעלי שרביט זה.
אלה Hornbeam

שרביטי האלה בוחרים את כבעליהם קוסם או מכשפה בעלי תשוקה אחת טהורה, שאחרים עלולים לקרוא לה אובססיה (למרות שאני מעדיף את המושג 'חזון'), אשר כמעט תמיד גם תוגשם בסופו של דבר. שרביטי אלה מסתגלים כמעט יותר מכל שרביט אחר לסגנון הכישוף של בעליהם, ויותאמו כל כך במהירות לאישיות של בעליהם, כך שלאחרים יהיה קשה להשתמש בהם אפילו עם הלחשים הפשוטים ביותר. שרביטי אלה אף סופגים את ערכיו של בעליהם, יהיו מה שיהיו, ויסרבו לבצע כישופים - לטוב ולרע - אשר אינם עולים בקנה אחד עם עקרונותיהם של בעליהם. זהו שרביט נוח לכיוון ובעל תודעה.

ארזית Larch חזק, עמיד ובעל צבע חם, שרביט הארזית נודע כאטרקטיבי ועוצמתי. המוניטין שלו, ככזה שנועד לאומץ וביטחון, הבטיח כי הביקוש תמיד יעלה על ההיצע. אמנם, שרביט מבוקש מאוד זה הינו קשה להתאמה, ונדרשת יותר ערמומיות לשלוט בה מאשר רבים מדמיינים. אני גיליתי כי הארזית תמיד מפיק שרביטים עם כשרונות חבויים ותוצאות בלתי צפויות, מה שפעמים רבות תואם את בעליו. לעתים קרובות קורה שהקוסם או המכשפה שמתאים לשרביט ארזית אינם מודעים לחלוטין לכוחותיהם עד אשר פוגשים בשרביט, אבל כאשר יחד הם מתאימים באופן מושלם
דפנה Laurel

נאמר כי שרביט דפנה אינו יכול לעשות מעשה מביש, עם כי במסע אחר התהילה (מטרה לא נדירה בקרב המתאימים לשרביט דפנה) ראיתי שרביטי דפנה מפיקים קסמים רבי-עוצמה ואף קטלניים. שרביטי דפנה נקראים לעתים הפכפכים, אבל זה לא הוגן. נראה כי שרביטי הדפנה אינם יכולים לסבול בעלים עצלנים, שכן תחת תנאים כאלה השרביט פשוט יעבור בקלילות להתגורר במקום אחר. אחרת, השרביט דובק בשמחה עם בעליו לנצח, וכן אף יש לו את התכונה היוצאת-דופן להכות מכת ברק ספונטנית אם קוסם או מכשפה ינסו לגנוב אותו מבעליו. 

מייפל Mapel לעתים קרובות גיליתי כי אלו שנבחרו על ידי שרביטי מייפל הינם מטיילים וחוקרים מלידה. הם לא שרביטי-בית, ומעדיפים שאפתנות אצל בעליהם, אחרת הקסם שלהם כבד וחסר ברק. אתגרים חדשים ושינויים קבועים של סביבתם יגרמו לשרביט פשוט לזרוח, ומזהיב עוד יותר ככל שגדל לצד בעליו. זהו עץ יפה ונחשק, ושרביט מייפל איכותי היה בין היקרים במשך מאות שנים. החזקה של שרביט מייפל הינה כבר זמן רב סימן למעמד, בשל המוניטין של השרביט כבעל הישגים גבוהים.
אגס Pear עץ בצבעי זהב זה מפיק שרביטים בעלי כוחות קסם נפלאים, אשר במיטבם תחת ידיהם של טובי-לב, נדיבים וחכמים. המחזיקים בשרביטי אגס הם, מניסיוני, בדר"כ פופולרים ומוערכים. אני לא מכיר מקרה אחד בו שרביט אגס נמצא בקרב קוסם או מכשפה אפלים. שרביטי אגס הם בין הגמישים שבשרביטים, ושמתי לב כי פעמים רבות הם יכולים להפיק מראה מדהים של חידוש, גם לאחר שנים רבות של שימוש ממושך.
אורן

Pine

שרביט אורן הינו ישר ותמיד בוחר בבעלים עצמאי אשר עלול להיתפס כמתבודד, מסקרן ואולי מסתורי. שרביטי אורן נהנים משימוש יצירתי, ובניגוד לאחרים, יתאימו ללא התנגדות לשיטות ולחשים חדשים. יצרני שרביטים רבים מתעקשים ששרביטי אורן מסוגלים לזהות, וגם עובדים הכי טוב עם, בעלים אשר מיועדים לחיות חיים ארוכים, ואני יכול לאשר זאת כשם שמעולם לא פגשתי בעלים של שרביט אורן שמת צעיר. שרביט האורן הינו אחד מאלה שרגישים במיוחד ללחשים אילמים.
צפצפה Poplar

"אם אתם מחפשים שלמות, חפשו ראשית בין הצפצפות", הייתה אימרה גדולה של סבי, גרבולד אוליבנדר, ומניוסני, שרביטי הצפצפה ובעליהם עולים בקנה אחד עם אימרה זו. זהו שרביט להסתמך עליו, עוצמתי, עקבי, בעל כוח אחיד, תמיד שמח לעבוד עם קוסם או מכשפה בעלי חזון מוסרי ברור. ישנה בדיחה ישנה ומאוסה בקרב יצרני השרביטים הירודים ששרביט צפצפה מעולם לא בחר בפוליטיקאי, אבל להלן הוכחה שמראה את בורותם המצערת: שנים מבין שרי הקסמים המוכשרים ביותר של המשרד, אלדריץ' דיגורי ואוונג'לין אורפינגטון, היו בעליהם של שרביטי צפצפה משובחים תוצרת אוליבנדר. 

אלון אדום Red Oak לעתים קרובות תוכלו לשמוע את הבורים אומרים כי אלון אדום הינו סימן ברור למזג החם של בעליהם. למעשה, הבעלים המתאים לשרביט אלון אדום ניחן בתגובות חדות ומהירות, מה שהופך את השרביט לשרביט סיף מושלם. פחות נפוץ מהאלון האנגלי, גיליתי שהבעלים המתאים ביותר לאלון אדום הינו בעל מגע עדין, תפיסה מהירה ויכולת הסתגלות גבוהה, פעמים רבות גם היוצר של לחשים ייחודיים ומסחריים, ואדם שטוב שיהיה לצדך בקטטה. שרביטי אלון אדום, לטעמי, הינם בין הנאים ביותר.
סקוויה Redwood שרביט סקוויה איכותי נמצא לרוב בכמות קטנה, אבל תמיד יש לו ביקוש, בשל המוניטין שלו כמביא מזל טוב לבעליו. כפי שקורה בדרך כלל עם תורת השרביטים, האוכלוסייה הכללית עיוותה מעט את האמת: שרביטי הסקוויה עצמם אינם ברי-מזל, אבל הם נמשכים מאוד לקוסמים ומכשפות אשר לרוב נופלים על הרגליים, מקבלים את ההחלטה הנכונה ומוציאים מתוק מעז. ההתאמה בין קוסם או מכשפה לשרביט סקוויה הינו תמיד מסקרן, ואני בדרך כלל מצפה לשמוע על מעלליו המרגשים כאשר אני שולח לדרכם את השרביט ובעליו.
סיסם Rosewood שרביטי סיסם הינם נדירים למדי. הם לא ממש הולכים ביחד עם קסם אפל שכן עץ זה מייצג אהבה וטוהר. שרביטי סיסם נודעים כמצויינים עבור לחשי אהבה וקסמי ריפוי.
חוזרר Rowan עץ החוזרר תמיד היה בין המועדפים ליצירת שרביטים, משום שהוא נחשב למגן ביותר מכולם, ומניסיוני קשה במיוחד לשבור את לחשי המיגון החזקים שהוא מפיק. נפוצה הידיעה כי אף קוסם אפל לא החזיק בשרביט חוזרר, ואני לא זוכר אף מקרה אחד בו אחד משרביטי החוזרר שלי עשה משהו רע בעולם. שרביט החוזרר מתאים ביותר לאלו בעלי דעה צלולה ולב טהור, אבל אסור שמוניטין זה יטעה מישהו - שרביטים אלו שווים לכל אחד ולעתים קרובות אף מעפילים על שרביטים אחרים בדו-קרב.
טיליה Silver Lime שרביט מעץ נדיר ומושך במיוחד זה היה מאוד באופנה במאה ה-19. הביקוש עלה על ההיצע, ויצרני שרביטים חסרי מצפון צבעו עצים ירודים על מנת לרמות לקוחות להאמין שהם רוכשים שרביטי טיליה. הסיבה ששרביט טיליה כה נחשק אינה רק בגלל מראהו היוקרתי במיוחד, אלא בשל המוניטין שלו כמתאים ביותר עבור חוזים ואלו שמתמחים בביאור-הכרה, שניהם סוגי אומנויות מסתוריים, וכתוצאה מכך מעניק למחזיקים בו מעמד מוערך. כאשר הביקוש היה בשיאו, יצרן השרביטים ארתורו קפלופוס טען כי הקשר בין שרביטי טיליה לראיית הנולד הינה "שקר שהופץ על ידי סוחרים כמו גרבולד אוליבנדר (סבי), אשר החזיק ביותר מדי שרביטי טיליה בחנות שלו ורצה להיפטר מהעודפים". אבל קפלופוס היה יצרן שרביטים ירוד ובור, ולכן אף אחד, חוזים ולא חוזים, לא היה מופתע כשהוא פשט את הרגל.
אשוחית Spruce יצרני שרביטים לא מקצועיים קראו לאשוחית עץ מסובך, אבל בעצם אימרה זו הם חשפו יכולתם. זה נכון לומר שנדרשת זריזות מסויימת כדי לעבוד עם אשוחית, שמפיק שרביטים שאינם מתאימים לזהירים או מתוחים, ואף הופכים מסוכנים תחת ידיים מסורבלות. שרביט האשוחית דורש יד איתנה, משום שלעתים קרובות נראה כי יש לו רעיונות משלו לגבי אילו כישופים להפיק. עם זאת, כאשר שרביט האשוחית פוגש את בעליו - שמניסיוני הינו מכשף נועז עם חוש הומור מפותח - הוא הופך לעוזר מעולה, נאמן מאוד לבעליו ומסוגל להפיק כישופים ראוותניים ודרמטיים כאחד.
שקמה Sycamore שרביט השקמה הינו שרביט למסע, להוט לחוויה חדשה ומאבד מהברק שלו בעת פעולות שגרתיות. אחד מהשגעונות של שרביטים אלו הוא שהם עלולים להתלקח אם "משועממים" מדי, וקוסמים ומכשפות רבים, אשר שוקעים בתוך גיל העמידה, מבולבלים למצוא את שרביטם הנאמן פורץ בלהבות בתוך ידם כשהם בדיוק מבקשים ממנו לזמן את נעליהם. כפי שניתן להסיק, בעליהם האידיאלי של שרביט השיקמה הינו סקרן, חיוני והרפתקן, וכאשר נמצא עם בעלים שכזה, הוא מדגים יכולת לימוד והסתגלות אשר הרוויחה לו ביושר את מעמדו כאחד השרביטים היוקרתיים ביותר בעולם.
גפן Vine הדרואידים החשיבו כל דבר עם גבעול וגזע כעץ, וגפן יוצר שרביטים בעלי אופי כל כך מיוחד שאני שמח להמשיך את המסורת שלהם. שרביטי גפן הם בין הסוגים הפחות נפוצים, וסקרן אותי להבחין בכך שבעליהם כמעט תמיד הינם קוסמים ומכשפות שמחפשים מטרה גדולה יותר, שיש להם חזון מעבר לנורמה ולעתים קרובות מדהימים גם את אלה שחושבים שהם מכירים אותם הכי טוב. שרביטי גפן נמשכים במיוחד לאלו בעלי אישיות עם רבדים נסתרים, וגיליתי שהם הרגישים ביותר ומגלים הכי מהר את בעליהם אם בסביבה. יודעי דבר טוענים כי שרביטים אלה מסוגלים לפלוט מעט קסם רק על עצם כניסתם של בעליהם לחדר, תופעה שלה הייתי עד פעמיים בחנותי.
אגוז מלך Walnut תמיד יציעו לקוסמים ומכשפות חכמים במיוחד שרביט אגוז מלך בניסיון הראשון, מכיוון שבתשעה מקרים מתוך עשרה, השניים יתאימו אחד לשני. שרביטי אגוז לרוב נמצאים בידיהם של חלוצים וממציאנים קסומים. זהו עץ נאה בעל רבגוניות ויכולת הסתגלות יוצאת דופן. הערת אזהרה, עם זאת: בעוד שבשרביטים אחרים מסובך לשלוט, והם עלולים להתנגד ללחשים אשר זרים לטבעם, שרביט אגוז מלך יבצע, ברגע שנתבקש, כל משימה שבעליו רוצה, בתנאי שהמשתמש מבריק דיו. זה הופך את השרביט לנשק קטלני באמת בידיהם של קוסם או מכשפה חסרי מצפון, שכן הקוסם והשרביט יכולים להיות ניזונים אחד מהשני באופן לא בריא במיוחד.
ערבה Willow

שרביט ערבה הינו נדיר ובעל כוחות ריפוי, ושמתי לב כי פעמים רבות הבעלים המתאים ביותר לשרביט ערבה סובל מעט (לרוב לא מסיבה מוצדקת) מחוסר ביטחון, גם אם הם מנסים להסתיר זאת. בעוד לקוחות רבים מתעקשים על לנסות שרביטי ערבה (נמשכים אליהם בשל מראם הנאה והמוניטין הידוע שלהם כמאפשרים לחשים אילמים מתקדמים), שרביטי הערבה שלי בחרו בעקביות באלו בעלי הפוטנציאל הכי גדול, ולא באלה שמרגישים שיש להם מעט ללמוד. זה תמיד היה פתגם ידוע במשפחתי שזה שצריך לעבור את המסע הכי ארוך יגיע הכי מהר עם ערבה.

טקסוס Yew

שרביטי טקסוס הם בין הנדירים ביותר, ובהתאם לכך בעליהם הינם יוצאי דופן, ולעתים ידועים לשמצה. לשרביט הטקסוס מוניטין כנותן לבעליו כוח של חיים ומוות, מה שניתן לומר, כמובן, על כל סוגי השרביטים. ועדיין, שרביט הטקסוס שומר על מוניטין אפל ומפחיד במיוחד בתחומי הקללות והדו-קרב. עם זאת, יהיה זה שקר לומר (כפי שאילו שאינם בקיאים בתורת-השרביטים עושים בתכיפות) שאלו שמחזיקים בשרביטי טקסוס נוטים להימשך לאמנויות האופל יותר מאחרים. הקוסם או המכשפה המתאים ביותר לשרביט טקסוס יכול באותה מידה גם להגן על אחרים. שרביטים אלו שנחטבו מאותם עצים עתיקים נמצאו בקרב גיבורים באותה כמות כמו בקרב רשעים. היכן שקוסמים נקברו עם שרביטי טקסוס, השרביט בדר"כ נובט וגדל לעץ ששומר על קברו של המת. מה שבטוח, מנסיוני, שרביט טקסוס מעולם לא בחר בעלים ממוצע או ביישן.

ליבות שרביטעריכה

רוב השרביטים המיוצר אצל גאריק אולבינדר מכילים אחת משלושת סוגי הליבות העליונים. אבל ישנם עוד סוגי ליבות והם מפורטים להלן:

ליבה הערות
שערה של חד-קרן שערה של חד-קרן לרוב מפיקה את הקסם הכי עקבי, והכי פחות נתון לתנודתיות וחסימות. שרביטים עם ליבה של שערה של חד-קרן הם לרוב הכי פחות פונים לאומנויות האופל. הם הנאמנים מבין כל השרביטים, ובדר"כ נשארים מחוברים לבעליהם המקוריים, לא משנה אם היה קוסם מוכשר. חסרונות קטנים של שערה של חד-קרן הינם שהם לא מפיקים את השרביטים החזקים ביותר (אם כי העץ של השרביט עשוי לפצות על כך) וכי הם נוטים למלנכוליה אם נעשה בהם שימוש לא טוב, כלומר השערה עלולה "למות" ויש להחליפה.
נימי-לב של דרקון ככלל, נימי-לב של דרקון מפיקים את השרביטים הכי עוצמתיים ומאפשרים להפיק את הלחשים הססגוניים ביותר. שרביטי דרקון נוטים ללמוד יותר בקלות מאשר סוגים אחרים. בעוד שהם יכולים לשנות את נאמנותם אם זכו בהם מבעליהם המקורי, הם תמיד מחוברים מאוד לבעליהם הנוכחי. שרביטי הדרקון הם הנוטים ביותר לפנות לאומנויות האופל, למרות שזה לא ינבע מעצמו. הוא גם בעל הנטייה הכי גדולה לתאונות מבין שלושת הליבות, בשל אופיו ההפכפך.
נוצה של עוף-חול מאפין מוזר של ליבה זאת היא שהיא ליבתם של השרביטים גם של לורד וולדמורט וגם של הארי פוטר
שערה של ויליה יצרן השרביטים גאריק אוליבנדר ציין כי הוא לא משתמש בשערות של ויליות מכיוון שהן מפיקות שרביטים הפכפכים.
שערת זנב של ת'סטראל ליבת שרביט הבכור היא שערה מזנב של תסטראל
שפם של טרול שפם של טרול נחשב כחומר ירוד בהשוואה לשלושת הליבות העליונות של גאריק אוליבנדר.
שערה של קלפי בשלב מוקדם בקריירה שלי, כשראיתי את אבי יצרן השרביטים נאבק עם סוגי ליבה ירודים כגון שערה של קלפי...
נוצת זנב של ת'אנדרבירד נוצת זנב של ת'אנדרבירד שימשה כליבת שרביט אצל יצרן השרביטים האמריקאי שיקובה וולף. שרביטיו של וולף היו עוצמתיים אבל מסובכים לשליטה, והיו טובים לשינויי-צורה.
שערה של חתול וומפוס שערה של חתול וומפוס שימשה כליבת שרביט אצל יצרן השרביטים האמריקאי יוהנס ג'ונקר. ג'ונקר התנסה עם סוגי ליבות שונים לפני שהחליט כי זוהי הליבה המועדפת עליו. ליבה זו גם שימשה את איסולט סייר וג'יימס סטיוארד כשהם התחילו לייצר שרביטים בעצמם במאה ה-17.
עמוד שדרה של מפלצת נהר לבן ליבת שרביט זו הייתה בשימוש ע"י טיאגו קווינטאנה. עמוד שדרה של מפלצת נהר לבן מפיקה קסמים חזקים ואלגנטיים.
שערה של רוגארו שערה של רוגארו שימש כליבת שרביט אצל יצרנית השרביטים האמריקאית ויולטה ביובאיס. ישנה שמורה ששערה של רוגארו נמשכת לקסם אפל, כמו ערפד לדם.
שפם של קניזל זוהי ליבת שרביט שכמעט ולא נעשה בה שימוש וכפי הנראה נחשבת לליבה מסוג ירוד.
קרן של נחש מקורנן ליבת שרביט זו הייתה בשימוש ע"י מקימת ביה"ס אילברמורני לכישוף ולקוסמות איסולט סייר. שרביטים המכילים ליבה זו הינם עוצמתיים בצורה יוצאת דופן. הם גם רגישים ללחשננית והם מזהירים את בעליהם מפני סכנה באמצעות פליטת צליל מוזיקלי נמוך.
נימי-לב של סנאליגסטר ליבה זו שימשה את איסולט סייר וג'יימס סטיוארד כשהם התחילו לייצר שרביטים בעצמם במאה ה-17.
קרן של ג'אקלופ ליבה זו שימשה את איסולט סייר וג'יימס סטיוארד כשהם התחילו לייצר שרביטים בעצמם במאה ה-17.
קרן של בסיליסק ידוע רק על קוסם אחד שהשתמש בליבה זו. היה זה שרביטו של סלאזר סלית'רין אותו ייצר בעצמו.

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית